![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det danske DR1 TV program "kontant" kører i aften et program om at Kenya AW og Thai yder "etnisk rabat" - af forskræppet til programmet lyder det som om de vil køre en meget forarget linie i programmet. Mon de husker at gøre opmærksom på at Sterling gør præsis det samme:
http://www.sterlingticket.com/fly_me_home.htm som det fremgår af ovennævnte er det ikke kun udenlandske flyselskaber der giver etnisk rabat - sterling gør det også for etniske skandinaver bosat i Spanien og Frankrig. eller som de selv skriver: FlyMeHome er udelukkende baseret på skandinavere bosat i Spanien eller Sydfrankrig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Etnisk rabatt har da vaert gitt siden tidenes morgen ... IATA designerte til og med egne fare-codes.
Imidlertid er det tradisjonelle tilbudet blitt daarligere og daarligere ettersom de forskjellige selskapenes spesialtilbud er langt billigere ... Fordelen er dog fleksibiliteten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
En journalist i DR som er misunnelig???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Disse rabattene var jo publiserte rabatter fra tidenes morgen, har selv solgt mengder av disse opp gjennom tidene, og hos alle selskaper...det er riktig som LN-MOW paapeker at de ikke lenger kan konkurre med spesialpriser som gjelder alle, men de hadde som regel gyldighet opp til et aar, og ekstra bagasje allowance (40KG)...
Skjoenner ikke at de plukker ut Kenya og Thai Airways, dette er priser som "alle" IATA selskaper tilbyr/tilboed......
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Med andre ord: ingen nyhet altså!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
helt korrekt, ingen nyhet, ikke noe aa vaere misunnelig over....i og med at Hvermansen kan kjoepe billigere billetter, det eneste er Hvermansen maa komme seg hjem raskere (i de fleste tilfellene) og for mindre fri bagasje....
![]() |
#7 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Jeg har flydd på etniske billetter med SAS. Det var på seksti- og syttitallet. Skandinaver i utlendighet fikk gode dealer og masse tonnasje med hjem
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har SAS fortsatt sin Flying Home Club? Det er riktignok ikke helt det samme, men man faar ekstra bagasjekvote bl.a. Jeg fikk beskjed om at den ikke fantes lenger da jeg forsökte aa ornde det i Frankrike for et par aar siden, men jeg tror jeg har sett det paa SAS' tyske nettside for litt siden.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vet ikke hva status er rundt om i verden lenger, men det finnes i hvertfall
http://www.sastravelhome.de/ Og jeg er ganske sikker på at den eksisterer om du bor i Spania, Frankrike og andre land. Ta en titt på SAS sine lokale sider. http://www.scandinavian.net
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Forespørsel - Flybilletter | Tjab | Reiseforum | 9 | 26-02-2014 22:00 |
Flybilletter og bonusprogram | Hypern | Småprat | 2 | 02-08-2011 22:30 |
25% rabat med DY fra CPH | jefi99 | Reiseforum | 2 | 15-12-2010 08:05 |
SAS anklager Aalborg Lufthavn for ulovlig rabat | Bll spotter | Flyforum | 4 | 18-08-2006 10:39 |
HASTER!......Flybilletter!! | ENGM RAMP | Flyforum | 4 | 11-04-2006 20:49 |