![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei i juni skal det jo være flystevne både på Sola og Bodø. Ideelt sett skulle jeg nok gjerne vært på begge, men det har jeg ikke råd til. Så spørsmålet er hva jeg skal velge. Viktigst for meg er mest mulig fly i luften og da aller helst jagerfly.
Bodø har fått noe info om fly, men kan ikke se noe info om fly på Sola sine sider. Noen her som vet noe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er vel nærliggende å tro at det blir flest jagerfly i Bodø da :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
For så vidt jeg kan se, så er det pr idag kun Norsk og Belgisk F16 som er bekreftet i Bodø. Det står rett nok på nyhetene om at de skal få besøk av Cross border gutta altså Norsk F16, Svensk Gripen og Finsk F18. Men ikke noe om de kun blir å se på statisk eller om de faktisk skal fly oppvisning. Har du noen mer opplysninger så hadde jeg blitt veldig glad. Skal finnene fly oppvisning med F18 er jo det ene og alene mer enn god nok grunn til å reise til Bodø. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er vel neppe bestemt enda, jeg er egentlig litt overrasket over at de har fått bekreftet en flygende belgisk F-16 også, for det er enda ikke frigitt noe info som sier om det i det heletatt blir et belgisk display i år. De fleste teams har som oftest ikke kalenderen sin spikret før mars/april, så det kan bli vanskelig å gjette på hva som dukker opp i Bodø før den tid.
Jeg er også mest interessert i militære fly, og jeg satser på Bodø. Ihvertfall til vi vet noe mer om Sola. Forøvrig kan det kanskje hende at Tiger Meet Airshowet på Ørlandet den 2.juni tiltrekker seg noe spennende... Last edited by AggTouchdown; 13-01-2012 at 02:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mere om Arctic Tiger Meet på Ørland Hovedflystasjon vil komme i løpet av måneden.
(Egen spotters dag 1.juni) http://tigerairshow.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Ser jo at Ørland blant annet skilter både med Mig29 og MI/Hind helikopteret blant annet. Last edited by Norge Rundt På 14 Dager; 25-01-2012 at 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Wow... Superbug, den så jeg ikke komme...
Lista på Tiger Airshow-websidene tror jeg må taes med ei klype salt foreløbig, ser at de blant annet har listet opp greske F-16, selv om grekerene ikke vil ta med seg fly til øvelsen. Men Superbug i Bodø, nå ble jeg skikkelig gira på en Bodø-tur :P |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
På tide Sola Airshow kommer opp med noe snart. Er jo ikke noen ting nytt på hjemmesiden der.
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja, jeg så det. Og det hadde vært kjempemoro med en Starfighter i lufta, men jeg holder ikke akkurat pusten i forventning på at det skal skje. Som de sier selv så er det mye som skal klaffe for at det skal gå i boks.
Men at de har fått tak i en Super Hornet var en stor, positiv overraskelse. Kanskje Boeing har lyst til å prøve å overtale oss til å droppe F-35 og heller gå for Super Hornet :P Edit: Fant nettopp flere gode nyheter, Patrouille Suisse tar også turen nordover. Last edited by AggTouchdown; 25-01-2012 at 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Man må jo eie et helt oljefelt for ha råd til å fly denne kjerra fra Bodø og hvor som helst for å delta på flystevne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvis du leser på toppen av dokumentet så ser du at det er det Patrouille Suisse sitt årsprogram, men som du sier så kan bemerkningene der tyde på at vi får en Sveitsisk Hornet også
![]() Programmet for den Sveitsiske solo Horneten er ikke frigitt ennå, så får ikke dobbeltsjekket det, men to Legacy Hornets og Superbug hadde ikke vært dumt nei ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Newcomer
|
![]()
Er det ikke noe som er bekreftet til Sola i juni enda?For min del er det mer praktisk å dra til vestlandet kontra Norland i år.time vil shåv...Kongestevnet var i 94 på Gardermoen,har en vhs video derifra.Skulle hatt overført den til pc.Noen som har peiling på det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Jeg for min del kommer til å prioritere Bodø og Ørland, men får jeg mulighet å reise til Sola tar jeg naturligvis denne med på "kjøpet", hvis jeg finner ett sted å være uten å få motlys.
Årsaken til at jeg nedprioriterer Sola er primert at de foreløpig ikke har fasilitet for å fotografere med sola i ryggen (den store gule dingsen på himlen vett..). De to gangene jeg har vært på show der har jeg blitt stygt forbrendt og bildene har ikke blitt av den helt store kvaliteten. Iår har Bodø fått til en fin ordning her og på Ørland blir det mer bakke/spotting foto sånn jeg ser det. Men uansett med Superbug, vanlig Bug og ymse andre flotte ting tror jeg at Bodø showet blir bedre en Sola
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Nå er forresten hotell i Bodø bestilt. 1648 kr totalt for 3 netter i enkeltrom. Gjennom Coop-hotell kupp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bodø airshow 2012 | Dan K.R | Bilder & foto | 4 | 18-09-2012 18:36 |
Bodø Airshow 2012 | AggTouchdown | Bilder & foto | 13 | 20-06-2012 19:36 |
Bodø Airshow 2012 | STARSHIP 2 | Flyforum | 312 | 19-06-2012 23:19 |