![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,638
|
![]()
Sitter og leker med ferieplaner, og ser ut til å "bli nødt til" å velge mellom AB og FI over dammen. Noen synspunkter på hvem av de som funker best i vanlig økonomi? AB vil vel være medlem i Oneworld innen den tid, så der vil jeg i det minste ha en status.
Evt. om noen vet om noen andre gode enveis-dealer fra østkysten på USA (fortrinnsvis New York) hjem til Norge rundt den 23-24/6.. Last edited by Martin; 02-01-2012 at 02:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Posts: 278
|
![]()
Jeg ville valgt Icelandair jeg, fordi du mest sannsynlig sparer en god del tid på det
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Airberlin har 30" pitch i og skjermer i taket. Icelandair har 32" pitch og AVOD. Du må dog kjøpe mat og alkholholdig drikke hos Icelandair. Ville nok valgt Icelandair.
Meny Icelandair: http://www.icelandair.no/servlet/fil...02011_B_LQ.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,638
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Posts: 278
|
![]()
Jaja, jeg og LN-AØR ville gått for Icelandair uansett
![]() Men, jeg lurte på om det kanskje hadde gått å lage til en multicity billett? Du skal vel til Amerika også? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,638
|
![]() Quote:
Jo, jeg skal til USA før jeg skal hjem igjen, og booker normalt tur-retur når jeg skal dit. Dessverre har awardbilletter hos BA vanskelig for å la seg kombinere med andre billetter, så derfor er jeg ute etter en billig enveisbillett hjem igjen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,321
|
![]()
Du får jo med deg en flunkende ny flyplass i Berlin hvis du velger den veien, men 30 tommer er jo ikke akkurat noe stort trekkplaster nei.
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,638
|
![]()
Den splitter nye flyplassen i Berlin skal ligge der i mange år framover, og jeg skal nok til Berlin igjen. 32 tommer frister mer enn 30, samt at man får en strekk på beina når man er ca. halvveis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Er ikke Airbus A330-200 mer fristende enn Boeing 757-200 da?
Selv hadde jeg nok valgt Air Berlin, bonuspoeng, ny flyplass og tysk service kan ikke Icelandair matche! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,638
|
![]()
Hvorfor det? Litt merkelig påstand fra en med ditt nick?
![]() Kan jeg ha to tommer mer beinplass, så plager ikke det meg at det bare er 5 andre seter i bredden Quote:
En negativ ting jeg kan komme på med FI, er at de flyr fra samme terminal som BA på JFK. Jeg har en slags teori om at det kommer til å være helt forferdelig å reise fra en av BA sine bedre amerikanske flyplasser hva innsjekking og lounger angår uten å ha tilgang til det ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Hvis ikke poeng, ev lounge på JFK betyr noe , velger jeg anytime 752 over andre... Her om dagen fikk jeg CO til å flytte meg på en tur til USA via FRA med 777 til direkte CO 39 på direkten.
Årsaken jeg booket via FRA var at det var vesentlig billigere . Intet problem å endre til 752 på direkten ved å ringe dem.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Tips: enveis til DUB fra USA er en god ide. Du kan booke via LHR, FRA etc og bare hoppe av paa connectionpunkt.
Da unngaar du soeplet du her vurderer, opptjener poeng og beholder billig pris |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,916
|
![]()
Air Berlin har vel fått rimelig blandede kritikker på Long Haul, så jeg hadde vel vært lite i tvil. Hadde blitt FI med en stop-over på Island. Om så bare noen timer. Det er et snabla flott sted. Synes FI også har vært helt ok å fly med. Ikke mer enn ok, men klart ok.
Ellers lukter det vel som om det vanker noen gode ideer i posten over.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,638
|
![]()
Ble ikke noe mer imponert over prisene til DUB - et lite hakk dyrere enn prisene til OSL, og så kommer DUB-OSL i tillegg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,809
|
![]()
Nå kommer jeg vel ut som noe vel pro Icelandair, men vil absolutt ikke klassifisert dette som søppel. På økonomi så overgår de alle de amerikanske alternativene og henger ikke noe etter Lufthansa over Atlanteren.
Det er også ned klart raskeste ruten (med ett stopp) og KEF er en meget komfortabel flyplass og mellomlande på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Amatør
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
|
![]()
Som Fnate sier her, ABs longhaulflyvinger gir et inntrykk av charterreising med trange og fulle fly med halvdårlig mat. Vurderte selv AB til Miami / San Juan på en reise i april, men falt tilslutt på SAS og US.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Til OSL skal de store ha 1800 dollar en vei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,862
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,638
|
![]() Quote:
Du har sikkert gode poeng, men jeg er ute etter å komme meg over billigst mulig, og når FI og AB ligger på ca. 3K NOK, så vet jeg ikke om jeg vil betale nærmere 4 for LX til enten ZRH eller DUB, og så enda mer for å komme meg videre. Jeg er rett og slett ute etter billigste enveisbillett fra NYC til OSL, uten å blande inn flere bookinger, og tror jeg nok skal klare å overleve både FI og AB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
God tur
![]() ![]() Hva som er billigst visste du jo før du åpnet tråden... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gulfstream 4 fra NYC til OSL, 17. mai - ankomst ca 23:47 | jcnorway | Register- og ATC-Forum | 2 | 18-05-2015 12:06 |
Air Berlin nå med lounge på OSL og andre OneWorld fordeler | Discus | Reiseforum | 20 | 21-03-2014 14:56 |
Air Berlin fra OSL til Nordpolen | Toffen | Småprat | 1 | 30-10-2013 10:31 |
Ideer til utnyttelse av reisesjekker fra SAS til Canada. | aannoonnyymm | Reiseforum | 5 | 17-01-2013 19:23 |
Air berlin øker til 2 daglige fra Osl | MartinL | Flyforum | 18 | 04-01-2010 11:45 |