![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Jeg er på Barbados og bor rett ved innflyvningen til flyplassen.
Flere ganger har jeg sett DHL komme med en 727. Jeg ser en sort stripe lenge før jeg ser flyet. Det er ingen andre fly som har slik "eksos" etter seg. Er det andre krav til fraktfly når det gjelder utslipp/forurensning?
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,313
|
![]()
Nej, men fraktflygplan är ofta äldre än passagerarflygplan.
Passa på och njut av den vacka Boeing 727! I nordamerika är inte bullerkraven lika hårda som i Europa. Last edited by L-1011; 24-12-2011 at 19:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
På Norske Vinger
Join Date: May 2008
Location: Anchorage
Posts: 455
|
![]() Quote:
![]() Det er ikke bare 727 som lager 'sorte striper' nei, men det er vel mer noterende siden så få andre fly er likedan i disse dager. Likevel så kan både MD-10/11, 737-200, og 747-200/400 frakt fly, spesielt ved take-off, til tider ha ganske brun/svart eksos. Det samme kan en si for DC-8 uten CFM motorer. Her i Anchorage kan en see AWACS flyene spytte ut svart sot når de er på tokt. Litt svart etter flyene er bare bra, nostalgi i tusen. ![]()
__________________
Vi trenger flere Braathens SAFE modeller |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,628
|
![]()
Blir gjerne litt svart etter de gamle RR Tay motorene i Fokker 70/100 og. Når det gjelder C130 gjelder det vel ikke for de nye lenger?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
På Norske Vinger
Join Date: May 2008
Location: Anchorage
Posts: 455
|
![]()
Ja, det stemmer vel det. De nyeste C130 modellene er heller sot frie sammenlignet med eldre C130.
__________________
Vi trenger flere Braathens SAFE modeller |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Hvorfor flyr fraktselskapene rundt med så gamle fly? Drivstoffet koster vel like mye for dem som for de som frakter pax?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,380
|
![]()
Lave kapitalkostnader. Frakterne har ofte lav utnyttelse, og da er det for dyrt med nye fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hummingbird Aviation med fraktfly | Trdfly | Flyforum | 0 | 26-02-2019 02:53 |
Fraktfly - Militære vs sivile modeller | SudCaravelle | Flyteknisk forum | 8 | 06-12-2016 14:25 |
Crew på fraktfly | Harald Oanes | Flyforum | 5 | 14-10-2010 18:35 |
Fraktfly (737-200) styrtet i Venezuela | CK | Flyforum | 2 | 01-09-2008 19:42 |
Fraktfly styrtet i Italia | TG923 | Flyforum | 0 | 01-11-2005 03:39 |