![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]()
Det nærmer seg 2012, og dermed er det på tide å summere årets flyreiser. Her finner dere for øvrig oppsummeringstrådene fra 2009 og 2010.
For meg har 2011 gitt en nedgang i antall flighter på nesten 20%, og nesten 50% nedgang i miles flydd. Malev var eneste nye bekjentskap for meg, mens Lufthansa gjorde et kraftig byks ift. fjoråret og passerte dermed DY i antall flighter (totalt fra 2006). Det betydde for øvrig at FRA danket ut CPH fra Topp 4-listen over de mest frekventerte flyplasser i 2011 (OSL, BGO, ARN de tre andre) og MUC puster CPH i nakken bakfra. Hele listen: SAS - 48 Lufthansa - 19 Austrian - 4 KLM - 4 LOT Polish - 3 United - 3 Southwest - 3 Malev - 2 Norwegian - 2 Beste opplevelse: Starten på sommerferien ble fin med oppgradering på både OSL-VIE og VIE-OTP (samme dag). Austrians C-produkt innen Europa er faktisk overraskende bra, vesentlig mye bedre enn LH. Av et reisefølge på fire, ble to oppgradert (begge EBG), mens de to andre overtok våre nødutgangsseter. Kanskje et plaster på såret? Ved ankomst OTP var vi først ut av flyet, kjapp gange ca 2-3 minutter til bagasjebåndet, og der lå de to 'Priority'-merkede koffertene på båndet og ventet på oss. Alle andre måtte vente ca 10 minutter på resten av bagasjen, så her var det nesten asiatisk standard på priorityhandlingen. Verste opplevelse: Hadde i grunnen ingen skikkelig dårlige flyopplevelser i 2011, men ble (nok en gang) irritert over SAS' manglende evne til å blokkere seter for EBG under en BGO-OSL flight i høst. Det var 28 ledige seter ca 10 min før innsjekk stengte (20 midtseter), men jeg endte likevel opp med å ha noen ved siden av meg. En kjapp kontrolltelling viste at det var minst 20+ ledige midtseter rundt omkring i flyet, så fullt fly var ikke årsaken. På siste LH-flight MUC-OSL var det for øvrig kun to ledige seter i Economy, ett av de var ved siden av meg. På FRA-MLA / MLA-FRA ble jeg for øvrig plassert i en egen seksjon fremst i flyet (rett var C), der alle hadde åpent midtsete, mens man bak i flyet satt sild i tønne. Antar alle i min seksjon var enten HON/SEN/FTL eller *A Gold. Nye flyplasser: POZ, BUD, OTP, TIA, SJJ, HAM og VNO var årets nye bekjentskaper for mitt vedkommende. OTP imponerte med strålende priorityhandling, mens passkontrollen i SJJ var et gufs fra fortiden. Last edited by ILS2; 22-12-2011 at 00:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,185
|
![]()
Har vel egentlig overreist i forhold til hva penger skulle tilsi, men har stiftet nye hyggelige bekjentskaper.
Året åpnet med brask og bram da jeg 15 januar satte kursen til HNL for et utvekslingssemester. Flyruta ble med Air France/Delta OSL-CDG-LAX-HNL hvorav siste segment ble oppgradert med cash. Jeg oppdaget senere at Delta economy var skikkelig ille så det var vel verdt pengene. Var første gangen jeg fløy med de flyselskapene der. Ca 3 uker uti oppholdet stiftet jeg bekjentskap med Hawaiian Airlines for en helgetur HNL-ITO-HNL. Springbreak gikk til slektninger i California også med Delta til LAX. Senere ble det flyturer til ITO (igjen) og OGG alt med Hawaiian. Før turen hjem ble med Delta og Air France HNL-LAX-CDG-OSL i mai. Det tok ikke lange tia før jeg på ny reiste ut med Aeroflot OSL-SVO-PEK i jun. Etterhvert ble det OSL-EDI med Norwegian i juli for å besøke mine besteforeldre. Så i begynnelsen av august ble turen på ny satt mot Asia, men denne gangen i F med Lufthansa, United Airlines og Swiss. Fikk da jeg kom hjem beskjed om at kreften til mormor hadde spredd seg så en måned senere ble det på ny tur med DY til EDI for begravelse. Hun var i relativt fin form i juli, men hun ville dø før eller siden av sykdommen pga en kreftform som ikke kunne helbredes. Etter det har jeg ikke hatt tid, men nå blir det på ny en US Dividend Miles tur til Japan med Lufthansa Airbus 380. Nye bekjentskaper ang flyplasser i 2011 var: CDG LAX HNL ITO OGG PEK (SVO ble synfart i 2010) ICN NRT ZRH Nye flyselskap Air France, Delta, United, Hawaiian og Swiss. Nye flytyper Boeing 717, Airbus 340-600, Airbus 340-300, Boeing 767, Airbus 330-200. Og om få dager blir det Airbus 380-800 på øverste klasse. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,930
|
![]()
For elefanten ble reiseåret fyldig. Han var med Pappa på samtlige turer med unntak av Moskva, ettersom han er usikker på Japp tilgangen, og en tur til London der han ikke fikk bli med. Ellers ser det omtrent slik ut:
Hele listen (for elefanten): Totalt: 136 turer på tilsammen 181.160 kilometer. Herav bl.a SAS - 58 BA - 24 WF - 22 LH - 5 UA - 5 Dernest en hel del ymse som Norwegian, Augsburg Airways, JetStar, AA også videre. Beste flyopplevelse: Innflygningen til Jackson Hole med UA, og de evennelige raidingene av Club Kitchen på BA's transatlantiske flyvninger. Verste flyopplevelse: Polarbrødet til Widerøe. Det smakte grevling Beste hoteller 2011: 1. Four Seasons Jackson Hole (WY) 2. Kempinski Ciragan, Istanbul 3. J.W Marriott Indianapolis Verste hoteller 2011: 1. Thon hotell Munch i Oslo 2. Park Inn Stavanger 3. Radisson Wasa (Finland)
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 22-12-2011 at 11:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,800
|
![]()
Lite reiseaktivitet for min del i år, kun 3 ganger over dammen ble totalen.
Selskap SAS (4) Delta (2) United (1) Lufthansa (1) Stiftet nytt bekjentskap med tre flytyper, A346, A343 og CRJ900. Ellers to turer med 757, en med 744 og og en tur også på en MD82. Totalt ca 16 000 mi. Artigste opplevelse var upper deck hos Delta på 744. Ellers mye GA men det regner man vel ikke med. Vi får håpe det blir likar neste år. ![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 655
|
![]()
Ryanair: 9
Delta: 3 KLM: 3 SAS: 2 Brussels Airlines: 2 Thomas Cook Scandinavia: 2 Norwegian: 1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,927
|
![]()
91 flyginger i 2011 så en rekord der, selv om i km ble det bare 81.000, mot 120.000 i fjor. Av mine 91 flygninger så var 49 av dem enten OSL-KRS eller KRS-OSL, så er definitivt den ruta som drar opp antallet
1. SAS 66 2. Norwegian 6 3. Lufthansa 5 4. Blue1 4 5. US Airways 2 6. BMI, United, Icelandair, Continental, ANA, Asiana, Brussels Airlines: 1 Land som ble besøkt med fly i fjoråret var: Sverige, Finland, Estland, Tyskland, Belgia, Spania, Japan, UK, Sør Korea og USA Icelandair, Asiana, Blue1 og ANA var alle nye bekjentskaper |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flying high
Join Date: May 2011
Posts: 45
|
![]()
Checker inn med 108 sivile flights i 2011, hvorav majoriteten har blitt mellom Bodø og Oslo.. 111.000km ble det tilsammen, opp fra 68.000km i 2010
1. Norwegian (99) 2. Lufthansa (4) 3. SAS (3) 4. Aegan (1) Var innom BOO, OSL, TRD, ARN, CPH, FRA, LPA, DXB, ATH, CHQ & MIA
__________________
Storm |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 350
|
![]()
1. SAS (20)
2. Widerøe (10) 3. Norwegian (1) 4. Ryanair (1) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Flyåret 2011 (2010 i parentes)
Jeg fløy 115.133 kilometer i 2011 mot 111.623 kilometer i 2010, noe som er ny rekord, med totalt 171 timer mot 166 timer i fjor, noe som tilsvarer i overkant av en uke om bord i fly. Ingen ny rekord i tallet på flyvninger med 86 flyvninger i år mot 83 i fjor. Jeg har fløyet 59 ruter, besøkt 17 land på fire kontinenter, 33 flyplasser og vært om bord hos 18 flyselskaper. Litt mer variasjon i selskaper og ruter sammenliknet med tidligere år. Topp 3 - flyselskaper:
Topp 3 - ruter:
Topp 3 - flytyper:
Beste flyopplevelse: En lørdag om bord i SK907 fra Oslo til New York i Business. Se rapport her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=88217. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Litt mere beskjeden her men ny pers for meg å.
SAS : 8 AC : 4 DAT : 2 HAW : 2 NOV: 2 LH : 1 Co : 1 UA : 1 ------------ Totalt 21 Flyplasser: OSL,VDB,FRA,LIN,MXP,YYZ,LHR,LAX,SFO,HNL,ITO,ACE |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,151
|
![]()
Kul tråd. Sliter litt med flightmemory akkurat nå så jeg må komme med mine tall senere. Men har pers'et jeg også.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Posts: 144
|
![]()
Har ikke sån fancy flightmemory, kanskje skulle begynt med det?, men från minnet, ordnet etter antall flighter;
SAS Lufthansa KLM Norwegian Skyways Kuwait Airways ny! AirBaltic ny! Nya flygplatser KWI,RIX,BOM,BCN Fin opplevelse; Lämnar september-regnigt SVG på morgonen for cerveca på stranden i Barca vid lunsj. Mindre Fin opplevelse; Trasig stol på slitt gammelt Kuwait-flyg med plass nærmest doen der en flyvertinne er heltidskommendert å spraya stinkende parfym for å dekke over annet stinkende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,395
|
![]()
Et år på det jevne .. ikke så voldsomt mye reising i min nåværende jobb, så året ser slik ut:
34 flights (23 domestic, 11 international) Kun fire flyselskaper benyttet, hvis man ser bort fra Delta Commuter (ASA og Pinnacle) 1 SAS 10 2 Delta 9 3 Widerøe 8 4 Lufthansa 7 Ingen spesielle opplevelser, hverken positivt eller negativt, men det var gromt å fly DC9 igjen! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2011
Location: Rogaland
Posts: 1,200
|
![]()
Heller dårlig her, 1 tur til Flesland og 1 tur til Gardermoen, jeg skal skjerpe meg til neste år! (Flyr kun Norwegian)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2009
Location: Ukraina/Norge
Posts: 280
|
![]()
1 Lufthansa 26
2 AirBaltic 24 3 Austrian 8 4 SAS 5 5 BMI 1 6 Ryanair 1 7 Norwegian 1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2010
Posts: 89
|
![]()
Ny pers i år. All flyging er selvfinansiert, og som student er det begrenset hva en tar seg råd til.
Beste minne: BMI i business fra LHR til BGO. Mitt første møte med lounge og flyging foran gardinen. Skulle bare ønsket det var lenger mellom byene for å kunne utnytte produktet mer. Dårligste minne: Ryanair fra AGP til STN i sommer. Trangs som F, irriterende reklame og gretne flyverter. Hadde det ikke vært for at prisen var desidert lavest hadde jeg valgt noe annet. Noterte meg ellers 27505 km, og har fått vært innom både AGP , DUS , CPH , BRE og LPA som alle er nye. Videre har jeg stiftet mine første bekjentskap med BMI og Lufthansa. SAS: 16 DAT: 6 Ryanair: 6 Norwegian: 4 BMI: 3 Lufthansa: 1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
|
![]()
I følge http://flightdiary.net/TOS_EBG
120 flights (56 domestic, 64 international), 172 618 km, 280 h 51 min 64 economy 24 economy+ 30 business 2 first SAS 77 64% LH 25 21% WF 6 5% KF 4 3% LX 4 3% AC 2 2% TG 1 1% BA 1 1% Beste opplevelse: BKK-ZRH i LX F Verste opplevelse: Å stå i kø på OSL på "is-mandagen" 12. desember for å få levert bagasjen inn igjen på vei hjem (BKK-CPH-OSL-TOS), og det var EBG-køen(!). Dumme dumme tollvesen i Norge! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Hvis jeg tar med det som er planlagt 26. og 27. desember, blir status som følger:
116 flighter 49 innenriks 48 i økonomi, 33 i business, 7 i first 6 ganger ved midtgang, en i midtsete og resten ved vindu 24 flyplasser, 11 flyselskap, 19 flytyper og 11 land. Flyplasser 1. Oslo Lufthavn med 52 besøk ... 10. Bangkok Airport med 6 besøk Selskap 1. SAS 64 flighter .. 10. Norwegian 1 flight Flytyper 1. Boeing 737-700 med 24 flighter . 10. Boeing 737-500 med 4 flighter Ruter 1. Oslo-Stavanger og Stavanger-Oslo, begge med 10 flighter .. 10. Ålborg-København 3 flighter Positive opplevelser 1. Lufthansa's seng+stol i nykonfigurert 744 i andre etasje 2. Swiss sin mat- og drikkemeny i første klasse 3. SAS sin service når det skjer uforutsette ting Skuffelser 1. Norwegian presterer å være 2 timer forsinket når jeg for en gangs skyld MÅTTE fly med de. 2. Thai business class med dårlige seter og skral servering Neste år Det blir som i år når det gjelder mengde, men trolig en del nye ruter og flyplasser. Det mest spennende blir at forhåpentligvis skal vi få importert flyet vi har kjøpt, bygge stripe til dette og begynne skikkelig bushflyging på vestlandet |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Newcomer
Join Date: Nov 2011
Location: Leeds/Bradford
Posts: 35
|
![]()
KLM - 12
SAS - 10 Widerøe - 2 Thomas Cook - 2 Monarch - 2 Total 28 for 2011. Eneste hoeydepunkt for meg var med Monarch sin A300-600. Skal ogsaa sies vaerste, makan til daarlig standard paa et fly skal man lete godt etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,150
|
![]()
Husker ikke helt hver eneste time i luften, men totalen i år ble omtrent slik:
SAS: 70 Lufthansa: 24 TAP: 4 Estonian: 8 Norwegian: 10 United: 1 AA: 1 Austrian: 1 Swiss: 1 Air Malta: 14 KLM: 4 wideroe: 20 Nå er det reisepause til Januar, så benytter samtidig anledningen til å ønske alle en riktig god jul og et riktig godt nytt år! I 2012 ser vi frem mot Hong Kong, London, Dublin, København, Las Vegas, Los Angeles, Oulu, Istanbul, Stockholm, Malta... Og det er det som foreløpig er booket første halvår.. Ho-Ho-Ho... (Lurer på om nissen flyr like mye som oss??) Last edited by kimpe; 22-12-2011 at 15:37. Reason: Remembered more flights.. hehe |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Reiseåret 2013: Hva ble totalen? | Mjolnir | Reiseforum | 67 | 03-03-2014 10:37 |
Reiseåret 2012 hva ble totalen | jameson82 | Småprat | 113 | 10-02-2013 22:09 |
Ditt reiseår 2010 -- Hva ble totalen? | ILS2 | Reiseforum | 72 | 04-01-2011 12:45 |
Ditt reiseår i 2009 -- hva ble totalen? | Tommy777 | Reiseforum | 72 | 29-12-2009 21:33 |
Hva er ditt drømmeyrke? | GFL | Flyforum | 5 | 01-06-2006 22:33 |