![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
For en del år siden var jo dette vanlig, men de siste årene har det stort sett vært nordmenn i cockpit innenriks i Norge (så vidt jeg har hørt på PA)
Sist uke var 2 av 4 kapteiner svensker. Har SAS begynt å slinge pilotene mindre avhengig av land og base? Er det mangel i Norge og SAS i Sverige har piloter til overs? Noen andre med andre erfaringer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Free Luigi
|
![]()
Jeg har hatt svenske kapteiner på 4/8 flyvninger mellom tos-osl i nov-des, årsaken er så vidt meg bekjent pilotmangel (da spesielt kaptns) i sas norge. Om det er overflod i sverige har jeg ikke hørt noe om, men svenskene virker å pendle til norge - så det er neppe permanent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Satt ved siden av en svensk kaptein i SAS på OSL-CPH for en stund siden, han fløy som pax og var på vei hjem. Base i Oslo, men bodde i Malmø...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det var både svensk kaptein & styrmann på 2 av mine 4 flyvninger mellom HAU & OSL i november ihvertfall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Som tidligere sagt her , så er det manko på F/C (kapt) her i Norge , dermed blir det endel svenske F/C som flyr innenriks Norge i en overgangsperiode , til en får sjekket ut nye "Norske" F/C
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vi har rigtig mange norskeog svenske commanders på CRJ 900....
Ingen problemer med det...Det er kun hyggeligt Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Svenske tog vil utkonkurrere flyet på innenriks | TG923 | Småprat | 9 | 15-04-2021 11:37 |
Svenske staten velger SAS innenriks | Upsaker | Flyforum | 0 | 21-10-2015 12:39 |
Svenske piloter i sympatistreik - mye kanselleringer | MD11 | Flyforum | 19 | 07-07-2010 18:24 |