![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja, det er godt de er ærlige med seg selv.
![]() Informasjonen kom fram i denne artikkelen om Norwegian og Torp. http://www.sandefjords-blad.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051229/NYHETER/112290068 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skulle ikke forundre meg om dette er skrevet etter at journalisten har lest litt i Tjomslands nye bok om Torp - om Norwegian på side 229. Og siden denne tråden handler om Rygge, har jeg lyst til å sitere litt fra det Tjomsland skriver på side 223-224:
"Forutsatt at Rygge Sivile Lufthavn kommer igang, vil de sannsynligvis med en gang måtte ta stilling til om de ønsker å tiltrekke seg Ryanair. For Ryanair sier det rett ut, at de flytter til Rygge hvis tilbudet fra Rygge er bedre enn tilbudet fra Torp. Ryanair ønsker en base i Norge, og hittil har kravene fra Ryanair ikke vært akseptert av Torp. Hvis Rygge er villig til å slippe til lavprisselskapene på deres egne betingelser, vil det bli lite igjen til flyplassen. Ryanair mener at deres flyginger bidrar så positivt til det lokalsamfunnet som flyplassen er en del av, at Ryanair ikke skal betale for å lande der. Ryanair mener egentlig at de burde få betalt for å fly til de flyplassene de flyr, i stedet for å betale avgifter. Hvem skal så skaffe flyplassen inntekter? Andre som skal delta i det samme markedet som Ryanair, vil forlange de samme betingelser som Ryanair. Hvis Ryanair etablerer seg på Rygge, vil neppe andre lavprisoperatører med internasjonale ambisjoner bruke Rygge. Sannsynligvis vil det da være andre som søker til Torp. Ryanair har opparbeidet seg et så sterkt renomme i bransjen, at det sannsynligvis er få som er villige til å ta opp konkurransen direkte med Ryanair fra samme flyplass."
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Torp setter ned avgifter for å tiltrekke seg flyselskaper. Jeg tror ikke DY starter rute til Tromsø. Hvis de starter blir det til (Øst)Europa. Kanskje på samme måte som SASBRA gjør. Fly OSL-Destinasjon-TRF-Destinasjon-Osl f. eks. Jeg tror vi ser flere ruter i løp av kort tid. Sommersesongen er alltid bra for Torp. Men NCL ser ikke ut som den rette destinasjonen. Kanskje FR gir opp NCL?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg tror en WF rute TRF-TOS med Q400 hadde vært tingen. WF har baser i begge endene og feeder inn/ut av TOS/TRF.
Haddde jo vært gøy å se Q400 i tos daglig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Men om Ryanair flytter over fjorden vil det vel være en kjempestor mulighet for DY til å komme på banne til de fleste av destiansjonene som FR har bygget opp til nå. GO DY!!!!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hva med Torp-Bodø. Det burde også være fult mulig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Braathens hadde jo en liten base på Torp for noen år siden, noe som vel egentlig bare var et pengesluk...
Det er nok ikke grunnlag for innenriksflyvgninger fra Torp med større maskiner enn Widerøes sine, og uansett ikke til Nord Norge.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Men ut av annerledeslandet går det bedre...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Skulle en slik rute bli opprettet vil den tappe TRF-TRD for pax.
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Tror nok det ville være lurt av WF å starte en slik rute før andre gjør det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() DY og FR har ikke utstyr til å fly denne ruten. B737 er ALTFOR stor og frekvensene ville blitt for sjelden. Husk, WF har 4-5 daglige avganger TRF-TRD der man raskt og enkelt bytter til SK som flyr B737 videre til BOO og TOS.
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Om det er så lynraskt med flybytte i TRD vet jeg heller ikke. SK bruker 2 timer på TRDTOS med mellomlanding i Boo og med transfertid på så tar det fort 4 timer. Den raskeste forbindelsen er på 03:50 men de fleste tidene man får opp i Amadeus ligger på godt over 4 timer. Vet ikke hvor fort man kunne fly dette med Q400 men en kan jo anta at det ville være gjort på litt over 2 timer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
om FR flytter over fjorden drar de nok pax'en med seg. De som i dag tar Torp Expressen fra hele Østlandet til TRF kan like gjerne ta den samme bussen (nå Rygge Expressen) til RSL, så jeg tror neppe noen vil flylle tomrommet etter FR om de skulle melde flytting. Regner med at man på TRF IKKE er så glade i RSL...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Mja,nei CK, TRF ligger veldig riktig til for deler av Sørlandet,Telemark,Buskerud, og selvsagt Vestfold.
Om FR flytter tror jeg det vil bli muligheter for andre på TRF. /G |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
jeg tror heller ikke DY er interessert i å fly TRF-TOS, en rute som til en viss grad vil konkurrere med deres egen rute OSL-TOS. Det blir fort slik at om man ikke får fulle fly fra TRF, dumpes prisene på den ruten, noe som igjen vil føre til at svært prisfølsomme pax velger å ta Torp Expressen til TRF, og dermed undergraves grunnlaget for OSL-ruten. Klassisk
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mariott etablerer seg i Norge | Concorde | Reiseforum | 67 | 30-07-2020 20:22 |
Sun Air etablerer seg i USA | Trdfly | Flyforum | 0 | 27-02-2017 00:26 |
Boeing etablerer MRO værksted i Københavns Lufthavn | EvakCPH | Flyforum | 0 | 12-03-2015 11:06 |
RSL bygger ut for Ryanair | Blubird | Flyforum | 20 | 19-10-2010 08:41 |
SWE FLY etablerer seg på Skavsta | CK | Flyforum | 3 | 22-10-2004 01:31 |