![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
http://takeoff.nu/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=6193
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hm, kan ikke fatte og begripe at dette flyet er blitt så populært...... Merkelig at de ikke har klart å produsere MD90 slik at den er like økonomisk som 737. Tenk på hvor behagelig det er å reise med en MD iso 737. Sitte på en to seter litt langt fremme, da har man det bra. Kongefly spør du meg..... Dette er sett fra en passasjers side - det finnes sikkert mange grunner for et flyselskap til å kjøpe 737
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
MD90 blir som en våt drøm... Selv om jeg likte meg godt på to-seteren som SAS Braathens hadde på første rad på 737 mandag. Nærmere MD90 seating kommer vi vel ikke lenger...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Spørsmål til dere "gris"-motstandere - nøyaktig hva er det som er gærnt med Boeing 737...?????
(Sett for eksempel opp en liste, hvis det er flere ting)
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
3 + 3 seating
trangt urolig i lufta støyende
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Seating (men den er lik som på 757 og Airbus - men Airbussen er bredere og 757 virker hyggeligere med oppdelte kabiner... Med sin sterkt skrånende front er det ikke lett å gå på do foran i en 737...i allefall hvis du er voksen.
Ingen mellomdistansfly kan måle seg med MD - men den fikk jo nettopp Boeing drept... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
2. Føles skranglete sammenliknet med A320 3. Mangler akkurat så mye bredde at det merkes sammenliknet med A320 Dette er utifra mitt høyst personlige ståsted som passasjer. FBU4EVER kan vel utfylle litt mtp. flyegenskaper. ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Men vi kan vel håpe at den pensjoneres snart - damen begynner å bli rimelig gammel i kroppen - selv om en hofte og andre deler er byttet ut med jevne mellomrom...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Akkurat. Derfor den er så himla populær da sikkert.....
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
6000 over 40 år er det ingen andre fly som kan konkurrere med...de er nemlig ikke så gamle...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nei, det har du sikkert rett i. Men B737 var jo ganske populær fra første stund. Ja, ja....., synes både det tar seg bra ut og er greit å fly med jeg da. Noen må utgjøre minoriteten også, og i denne sammenhengen har jeg ingenting i mot det...., faktisk.
![]()
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Trodde alle elsket Boeing jeg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
At Boeing 737 er populær trenger vel ikke å bety at den er så fantastisk for oss passasjerer? Husk at i Norge har Suzuki Baleno solgt bra... NG'en har vel rent objektivt sett blitt rimelig bra for selskapene ihvertfall, men som passasjer er jeg personlig ikke i tvil: Airbus scorer adskillig bedre på komfort.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja, Boeing ja...., men det var jo spesifikt 737 vi snakket om. Skjønner ikke kritikken jeg da. Det er bare det.
![]() ![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Enig med Trety...nesa på 737 eller var det 727 eller 707 er jo ikke akkurat noen skjønnhet. Boeing har alget mye penere fly senere...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Personlig er jeg ikke så opptatt av å beskrive et fly etter hvor godt jeg sitter, for jeg flyr så lite. Jeg er mere opptatt av hvordan det er å se på, og da har man jo en del pene doninger å velge fra, bl.a.; B737, 727, 747, Do328Jet, DHC-6, L-1011 TriStar, JetStarII, DC-8, DC-10, F-28, Concorde, VC-10 m. fl.
Det har sikkert noe å gjøre med at jeg liker å tegne og derfor er over gjennomsnittet(?) interessert i former og linjer (på fly!).... ![]()
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvor godt du sitter har ingenting med hvem som har laget flyet. Dette er selskapene som bestiller flyet som også velger setene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Ikke vet jeg hvor mye du flyr Trety, men jeg har ennå til gode å merke breddeforskjellen. Jeg hadde vel 7-8 flighter med bussen og ca 30 turer med boeingen siden i sommer. Mulig mine sanseorganer er litt skakk-kjørte Men for å være litt seriøs, jeg tar virkelig av meg hatten for et ingeniørdesign som (med modifikasjoner) har et så langt liv, og den dag i dag er overlegen på ytelse og økonomi! 737 er langt fra noen favoritt som passasjer, og cockpiten støyer mye i forhold til MD80/90 og 321, men like fullt er det et meget kapabelt fly. 737NNG fikser nok støyproblemene gir plass til bredere midtgang og seter på 18.5" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Milepæl passert på HOV | wf145 | Flyforum | 9 | 01-06-2012 10:52 |
Norwegian B737 nr 6000 | B767 | Bilder & foto | 0 | 23-10-2009 16:37 |
#6000 | EB | Samlerhjørnet | 62 | 11-06-2009 12:43 |