![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Da ble det noen timer på Sola i dag. Når kona reiser vekk og jeg har fri så er det bare å boltre seg. Været var kanonbra også. Det vil si. Det var inni granskauen kaldt. Og kaldere skal det vel bli. Men, har gledet meg til å ta vinterbilder. Trenger litt mer snø for å kalle det vinterbilder. Men anyways. Her kommer litt av dagens fangst. Mye av det vanlige. Men også noen godbiter innimellom.
Noen av de første bildene jeg tok i dag ble litt mørke og hadde et snev av motlys. Men jeg tar de med alikevel. SAS på vei til CPH. Hvis jeg ikke tar helt feil var OY-KFK innom hele tre ganger i løpet av dagen. ![]() OY-KFK - Bombardier CRJ900 by Twin-Otter, on Flickr LN-WFO har jeg "skutt" før. Men syntes lyset på dette bildet ble så fint så da tar jeg det med. ![]() LN-WFO - Dash 8-300 by Twin-Otter, on Flickr |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dagens DAT fra Rygge/Moss var denne ATR 72. OY-RUB. Veldig glad for å få en slik på brikka.
![]() OY-RUB - ATR 72 by Twin-Otter, on Flickr Stakk etterhvert en tur bort til Sola Sjø. ![]() LN-LPQ - Airbus A320 by Twin-Otter, on Flickr ![]() G-RJXF - Embraer 145 by Twin-Otter, on Flickr Tilbake på plattformen. Nå hadde altså "vinden snudd". Var ganske så lite vind i dag. Men midt på dagen begynte flyene å ta av mot nord. Greit for meg. Wizzair stakk tilbake til Gdansk. ![]() HA-LPQ - Airbus A320 by Twin-Otter, on Flickr En av dagens "uten om det vanlige" var en hel "skvadron" med disse små fuglene. Danske kaller dem visstnok for T-17 Supporter. Men vi har dem her på berget også. Da under betegnelsen MFI-15 Safari. Viser ikke bilde av alle her. Men det var følgende seks maskiner som kom: T-404, T-418, T-419, T-420, T-427 og T-430 ![]() T-427 - T-17 Supporter by Twin-Otter, on Flickr Til slutt dagens andre høydepunkt for min del. Kjekt å få en BAe 146 på besøk. Atlantic Airways var jo mye her i "gamle dager" etter at SAS satte Dash 8-400 på bakken for godt. ![]() OY-RCW - BAe 146-200 by Twin-Otter, on Flickr Slenger på et bilde av LN-DYN første gang jeg fotograferte den på Sola i dag. ![]() LN-DYN - Boeing 737-800WL by Twin-Otter, on Flickr Lurer på om det kommer noe spennende i morgen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Lurer på om det kommer noe spennende i morgen?
Det gjør det helt sikkert, det gjør alltid det ![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Litt kaldere og være ute på en flyplass på denne årstiden,men det er verdt å
fryse litt,for selv om det ikke kommer så mye en ikke har fra tidligere,så blir det en annen stemning på og rundt bildene på denne årstiden. Stå på! Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Fin serie fra Sola dette her
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tusen takk for gode tilbakemeldinger. Tar de med meg inn i arbeidshelgen!
![]() Slenger på et bonusbildet. Selv om været i dag var "helt på trynet" så svingte jeg innom en tur siden jeg likevel var i området. Viste seg at Eastern var innom med en helhvit Embraer 145. ![]() G-CGWV - Embraer 145 by Twin-Otter, on Flickr |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Meget flotte vinterbilder!
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Veldig flotte bilder
![]()
![]() |
#10 |
Nybegynner
|
![]()
Veldig bra bilder :-) Keep'em coming, Nils! :-)
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Min siste tur til Sola i 2011 - 28. desember | eb737 | Bilder & foto | 5 | 30-12-2011 01:07 |
Vinneren av Flyprat's fotokonkurranse desember 2011 | Hermann SF | Bilder & foto | 4 | 27-12-2011 17:16 |
Fotokonkurranse desember 2011 | Hermann SF | Bilder & foto | 4 | 26-12-2011 00:46 |
Beijing 9 desember 2011 | adressa | Bilder & foto | 6 | 13-12-2011 11:25 |
DY544 9. desember 2011 | Hermann SF | Register- og ATC-Forum | 1 | 09-12-2011 12:10 |