![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hainan trækker sig som potentiel investor. Den ungarske stat har smækket pengekassen i. Er der andre tilbage?
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Og etter sigende skal kassa hos Malev nå være tom, og selv om den ungarske stat har forsøkt erklære Malev som et strategisk viktig selskap så nekter visstnok EU dem å støtte dem mer. Samtidi som det kreves at de betaler tilbake det de har mottatt i ulovlig støtte. Hvis ikke noe skjer veldig fort så ser det stygt ut for Malev
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
1-2-3 ... Cirrus-Spanair-Malev ... ? Synd - MA er et svært bra selskap og en av mine favorittkunder da jeg var i SITA.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
I følge rykter i østerriksk presse før jul er den tsjekkiske interessenten Travel Partner. Regjeringen i Ungarn ønsker på sin side et nytt nasjonalt flyselskap med hovedkontor i Budapest, og 51 prosent skal eies av investorer fra EU-land.
Så spørs det hvordan det går. Orban-regjeringen spiller såpass mye på ungarsk nasjonalisme at det nok er viktig for dem å ha "et nasjonalt flyselskap", samtidig er Ungarn på kanten av stupet økonomisk. Og Orban-regjeringen har også lagt seg ut med hele halve EU, slik at investeringsklimaet i det landet er kanskje ikke det beste for tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har en booking med Malev fra CPH til Bucharest i april . Jeg kan vist godt begynde at lede efter alternative forbindelser ....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Flysitter
|
![]()
Og da var det kjørt...
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Dæsken. Skal si det faller en del selskaper nå. Det er ikke lenger bare mystiske sjapper med "en 733" som tryner, men kjente selskap.
Trist.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Snipp snapp snute så var det ungarske eventyret ute......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Queen har spelning i Budapest idag, undrar vart det spelas härnäst!?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Muligens i Bombay, men først må det spilles ferdig i Budapest..
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Triste greier, og jeg fikk aldri flydd med dem, selv om jeg faktisk vurderte dem som et alternativ fra GOT i påsken
![]() Blir passasjerene til Malev booket om til andre OW medlemmer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ser ikke slikt ut, da de ikke lenger aksepterer Malev utstedte billetter etter hva jeg leser. Så det virker som de må booke om seg selv
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flysitter
|
![]()
Dette får vel også konsekvenser for DY. De har vedlikehold hos Aeroplex i Budapest som er deleid av Malev.
Edit: 100% eid av Malev http://www.aeroplex.com/index.php?q=company/shareholder Last edited by jameson82; 03-02-2012 at 13:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Et Europa i forandring.
Luftfart er den industri der selskaper altfor hurtig bli historie. Det ser igjen ut som at flysamlingen i Budapest kan få ytterligere tilvekst av et Malev fly. Etter at muren falt i -89 har det vel vært vel antatt at alle de øst-europeiske statlig eide selskapene vill gå over ende på et tidspunkt frem i tid. Det er bare å konstatere at så dessverre har skjedd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Reiste med Malev for to år siden, PRG-BUD med en Dash-8. Ålreit selskap etter min mening, selv om det er begrenset hva man kan få av inntrykk på 45 min. Hvilke(t) selskap er mest tenkelig å ta markedsandelene til Malev? Er det noen andre selskaper basert i BUD? Wizz?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
På denne lenken
http://www.portfolio.hu/en/economy/ finnes det (enn så lange) mye info om hva som skjer nå; blant annet at flyene flys til Irland nå i ettermiddag og at Wizz er klar til å ta over mye av trafikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Intressant vinkling med Aeroplex / vedlikeholdsorganisasjonen og ev konsekvenser det får för bla DY. Övr. kunder som nevnes er Air Europa (Spain), Air Berlin (Germany), Travel Service (Hungary). Men hvis part 145 organisasjon går greit (også uten Malev) så burde den kanskje overleve, muligens som slevstendig eller med ny eiere?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nok en gang, trist.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Anotherone bites the dust ... | LN-MOW | Flyforum | 2 | 01-04-2010 15:10 |
Yet anotherone bites the dust | LN-MOW | Flyforum | 9 | 01-04-2008 18:59 |
Yet anotherone bites the dust ..... | LN-MOW | Flyforum | 4 | 28-03-2007 10:10 |
Anotherone bites the dust | CK | Flyforum | 2 | 20-03-2006 12:21 |
Anotherone bites the dust | CK | Flyforum | 1 | 02-10-2004 15:23 |