Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 23-12-2005, 23:13   #1
PP
ScanFlyer Molded

Default Emirates starter rute til CPH!

Opdatere lige denne tråd.

Ingen officiel pressemeddelelse endnu omkring Emirates ruten til CPH, men den er nu uploaded i amadeus med start 3. oct. 2006. Ruten vil blive befløjet 4x ugentlig med A330-200

Tiderne bliver som følgende:

EK135 DXB-CPH 09.25-14.05 A332 x234x6x
EK136 CPH-DXB 15.45-00.00 A332 x234x6x

Det kan måske undre lidt at man vælge at flyve tirsdag, onsdag og torsdag i stedet for at sprede det mere forskudt ud over ugen. Jeg vil dog tro at målet er at lade ruten gå daglig inden for relativ kort tid - det ser ud til at være den strategi EK ofte følger når de åbner nye ruter.

Oprindelige indhold i denne posting:

Det kunne tyde på at der en lille julegave på vej til CPH - en bruger ved navn Zaphod på A.net skriver følgende:

Apart from the routes previously mentioned, EK will also start CPH in Q4 2006.

Det tyder på at denne Zaphod arbejder i Dubai lufthavn (For Emirates?) og baseret på de oplysninger han tidligere har postet på A.net så virker det som han har pålidelig inside viden omkring EK.

Så måske der er mere i dette end blot et løst rygte - jeg krydser fingre! :

Link til tråden på a.net:

Airliners.net - Emirates new routes

PP is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2005, 23:21   #2
HMWK
ScanFlyer Molded

HMWK's Avatar

Default Replying to Topic 'Emirates til CPH fra vinteren 06?'

Kan få mange bra reisemål ut fra CPH neste år. Jeg gleder meg. Kanskje påtide å prøve Emirates!
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2005, 23:23   #3
TheDane
ScanFlyer Blue

Emirates har jeg ikke hørt noget om. Men iflg. højt placerede personer hos Gulf Air som en kollega til min traf på World Travel i London er de tæt på at gå ind på CPH!
TheDane is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2005, 23:25   #4
HMWK
ScanFlyer Molded

HMWK's Avatar

Gulf Air tilbyr mye av det samme. Vi får vente på noen pressemeldinger!
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2005, 23:33   #5
PP
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally posted by TheDane

Emirates har jeg ikke hørt noget om. Men iflg. højt placerede personer hos Gulf Air som en kollega til min traf på World Travel i London er de tæt på at gå ind på CPH!
Flere julegaver på vej

Spørgsmålet er om Gulf og Emirates vil gå head-to-head på en destination som CPH?

Old 25-12-2005, 01:43   #6
PP
ScanFlyer Molded

Emirates og CPH ser nu ud til at blive bekræftet af andre mere pålidelige kilder end A.net.

Opstart oktober 2006 4x ugentlig - formentlig A330.

Old 25-12-2005, 11:41   #7
Herlov
ScanFlyer Molded

Det var vel den beste julegaven PP kunne få?
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2005, 12:07   #8
PP
ScanFlyer Molded

Uden tvivl en dejlig julegave! Men jeg vil nu heller ikke fornægte de gaver jeg fik i går aftes...

Men lad os nu også lige få officielt bekræftet at de åbner på CPH!

Ellers så kunne 2006 tyde på at blive et rigtig godt år for CPH efter en del år hvor det rigtig er lykkedes at tiltrække nye interkontinentale selskaber. Continental, Delta og Emirates på et år er ikke helt dumt og hvis der kommer et enkelt eller to mere, kan vi hvis ikke forlange meget mere for et enkelt år.

Rigtig glædelig jul alle og håber i får nogle gode hyggelige dage samme med familien!

Old 25-12-2005, 20:54   #9
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Default Replying to Topic 'Emirates starter rute til CPH!'

Får håpe på code-share fra OSl eller god rimelig tilknytningsbillett !!
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2005, 23:20   #10
amatør
ScanFlyer Gold

Gratulerer til CPH(og PP),men hadde håpet at OSL skulle få denne ettersom nordmenn visstnok er de som reiser mest til Dubai pr år fra Skandinavia..Men Emirates satser vel på å kapre både Skandinavia og Nord Europa med denne ruten...Og med de innkjøpene Emirates har gjort i det siste flyr de vel snart fra både OSL og ARN i tilegg til CPH
amatør is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2005, 23:28   #11
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

Har blitt postet her tidligere en pressemelding fra Emirates hvor alle de skandinaviske hovedstedene lå ann til direkterute.

Grattis CPH med Emirates, men synes det er rart de ikke benytter seg av muligheten til å etablere seg som ENESTE direkte alternativ fra Osl til østen!
I CPH må de jo konkurrere med SAS, Thai og Singapore da Dubai nok er mer å regne som en transit videre til Australia og Asia fremfor pax med final destination the arab ststes!
Old 25-12-2005, 23:31   #12
Tertit54
Scanflyer Green and white

Tertit54's Avatar

EK er jo et av de mest ekspanderende og nyskapende flyselskaper vi har og det er nok riktig at de vil inn å "snuse" på Sas sine jaktmarker ved å starte "feeder" rute fra CPH til hlsten. Jeg har det siste halvåret fløyet t/r Brisbane (BNE) med EK og de tilbyr utmerket service og fine fly. Dubai har meger gode forbindelser videre til østen og man skal ikke se bort i fra at dette vil føre til ytterligere problemer for Sas sine langruter østover.
Old 25-12-2005, 23:35   #13
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

Brisbane ja. Bodde der i nesten to år jeg men flyttet i det emirates etablerte ruten til Dubai. Husker de var hissige til tusen med markedsføring av denne ruten. Har faktisk aldri noen gang sett slik markedsføring. Fikk il ett intrykk av att alle i BrizVegas var opplyst om dette nye tilbudet!
Old 25-12-2005, 23:50   #14
PP
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally posted by amatør

Gratulerer til CPH(og PP),men hadde håpet at OSL skulle få denne ettersom nordmenn visstnok er de som reiser mest til Dubai pr år fra Skandinavia..Men Emirates satser vel på å kapre både Skandinavia og Nord Europa med denne ruten...Og med de innkjøpene Emirates har gjort i det siste flyr de vel snart fra både OSL og ARN i tilegg til CPH
Tak tak - Jeg tror nu desværre ikke det er min fortjeneste

Jeg tror kun i lille grad (i hvert fald til at starte med) at Emirates basere denne rute på lokal trafik til Dubai. Det er i lang større grad videre trafik til Australien, Indien, Pakistan og det øvrige Asien der målgruppen for denne rute.

Om Emirates påtænker feed til ruten fra det øvrige Skandinavien er svært at spå om lige nu, men de plejer jo i relativ stor grad at satse på lokalmarkedet fra de byer de beflyver.

Old 25-12-2005, 23:57   #15
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

Ja blir morro dette. Jeg har lenge med norske øyne gitt opp håpet med Thai som neste ut med intercont fra Osl. Som mange har trodd lenge blir det vel Emirates vi først må sette vår lit til. Ikke noe dårlig alternativ det!!!

Men nå må SAS se til @#€ å gjøre noe snart. Jeg orker ikke å høre mere syting og unnskyldninger fra bolaget. Jeg veit at det ikke er fult så enkelt, men face the facts!
Old 26-12-2005, 00:07   #16
jikswoboB
Qwerty

jikswoboB's Avatar

För Arlandas del får 2006 gärna bli ett bra år. När ska SAS dra igång sina utlovade linjer och när dyker dom där flygbolagen upp som LFV förhandlar med? Ska alla löften och förhoppningar man läst om infrias nästa år, blir 2006 ett pangår för Arlanda. Lika bra att vara aningen skeptisk.
jikswoboB is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2005, 00:12   #17
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

Vi får bare krysse fingrene for hverandres respektive nasjonale hubs og håpe på mye nytt slik at vi får masse spennende å diskutere her på scanair i året som kommer!
Old 26-12-2005, 01:14   #18
jikswoboB
Qwerty

jikswoboB's Avatar

Det får vi väl hoppas. Nu tror jag i och för sig att det som kommer diskuteras flitigast är ämnen som rör VARFÖR saker och ting inte är som man tycker att dom borde vara (varför SAS inte öppnar fler långlinjer, varför Thai inte flyger till Oslo osv). När väl en ny linje annonseras består diskussionen mer av "jaha, det var ju roligt"-kommentarer.
Old 26-12-2005, 11:59   #19
PP
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally posted by jikswoboB

För Arlandas del får 2006 gärna bli ett bra år. När ska SAS dra igång sina utlovade linjer och när dyker dom där flygbolagen upp som LFV förhandlar med? Ska alla löften och förhoppningar man läst om infrias nästa år, blir 2006 ett pangår för Arlanda. Lika bra att vara aningen skeptisk.
Det interessante ang. Arlanda bliver om den nye svenske flyskat kommer til at få betydning for tiltrækningen af nye selskaber.

Det er formentlig mest i forhold til LCC's at denne skat kan få betydning! Den påtænkte skat på interkontinentale rejser på 192 skr. for billige klasser 430 skr. for businessclass, er dog heller ikke helt uvæsentlig, så jeg tror måske det kan blive svært for ARN også på den front.

Desuden hører man ofte forlydender om lufthavne der ligger i slutforhandlinger med forskellige selskaber om nye ruter, men i sidste ende løber det alligevel ud i sandet. Så jeg har efterhånden vænnet mig til at vente med at tror på det før der foreligger noget konkret - men at drømme pga. af rygter m.v. har man jo altid lov til :

Old 26-12-2005, 14:29   #20
jikswoboB
Qwerty

jikswoboB's Avatar

Fast hur stor skillnad gör egentligen 190,- extra för en konsument som kanske har betalat 8000 för att flyga till säg Thailand? Jag tror det får en mycket liten effekt på efterfrågan av den här typen av lyxkosumtion. Pristoleransen är rätt hög hos privatpersoner som företag gissar jag.

Jag gissar att rabatterna som Arlanda ger och fortsatt växande inkomster för hushållen är bl.a. sånt som väger upp en skatt på flygresor för flygbolag som överväger att starta trafik.
Reply

Posting Rules