![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ryktene stemmer, SAS har bestilt nærmest like seter som Lufthansa. Disse skal installeres på 8 av 737-800 maskinene i løpet av 2012 — og suksessivt i resten av flåten.
![]() Fra pressemeldingen: ![]() ![]() ![]() Link: http://www.cisionwire.se/sas/r/sas-b...saten,c9195209 Kjør debatt! Skal selv vente med å klage til jeg har prøvd produktet selv. Får jeg mer benplass er det sikkert ikke så galt med dette thin-profile konseptet, men om man skal til Syden kan det fort bli som å sitte på en benk kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Hva skal man si? Funker jo sikkert innen Sør-Norge, men de greiene der i seks timer til Kanariøyene? Lengter tilbake til 737-600 mandag morgen i 2-3 konfig. Jeg rakk iallfall å oppleve det før Norwegian ødela gleden ved å fly. Uten Gullkort eller barnevogn bør en ikke vektlegge så mye annet enn pris lenger.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Hvor tynn kan man lage seteryggen på i setene på et fly egentlig??
Ser nesten ut som det er hakket tynnere enn DY m.fl. sine recaro seter... Nå syns jeg at det går helt greit å fly i DY's recaro seter til f.eks. Antalya. Tresmak i r*** får man uansett. Så lenge benplassen blir bedre er jeg strålende fornøyd. Dette blir sikkert bra, det er endel SK stål som kan tåle nye seter!
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Lufthansa-setene har meget god benplass og komforten er absolutt bra. Likevel synes jeg de kan bli litt harde både i puten og i seteryggen. Dessuten ser de veldig billige ut. De er likevel mye bedre enn Sicma-setene som SAS har i 737-600, A319, A321 og noen få 737-700 og -800. Disse vil vel bli beholdt en god stund til, slik at oppgraderingen først vil komme på 737-800-maskiner med de eldste setene (og forhåpentligvis på Air Europa-maskinene), samt på de nye 737-700 og -800 som har blitt bestilt.
Registrerer ellers at alle 737-800-maskiner nå skal få 181 seter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Vil da noe av den ekstra benplassen og utslippsfordelen det står i artikkelen forsvinne?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kjedelig hvis har de valgt samme som LH og OS, som har en tynnere plostring i sitteputa. Merker rørene på hver siden av lårene etter 1-1,5 time. Men disse ser kanskje noe bedre ut? Utgavene som DY og LX har er mer komfortable på lenger turer for min (store) kropp, da disse har tykkere sittepute, men ellers virker å være helt like.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dete vel disse tre som skal bygges om først og vel derfor får 'mellomløsningsseter' ettersom de 'ikke kunne vente'
.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Så SAS flyr altså rundt med tre Boeing 737-800 som kun har 150 seter?
Hvor lenge har de gjort dette, er det virkelig mulig?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Fløy Lufthansa A380 på langtur forleden, og selv om jeg hadde all verdens benplass opplevdes setene etterhvert så tynne og harde at det ble litt ukomfertabelt. Så for meg er det helt klart et skritt i feil retning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nå er jo ikke dette noen nyhet.
Dette ble offentliggjort i våres, og er diskutert her inne flere ganger. Her er link til en av trådene http://forum.flyprat.no/showthread.p...ght=SAS+recaro Første 150 seteren er allerede bygd om, og kommer tilbake i trafikk neste uke tror jeg, da også med wifi innstalert. Men, om noen kommer til å savne disse flyene er det crew, fantastiske å jobbe på. Last edited by SAS-Steward; 02-12-2011 at 11:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mulig det er ikke noen nyhet, men pressemeldingen kom i dag — ergo er det jo en nyhet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
NEK-setene til Lufthansa har en maksimal sittetid på 2 timer. Alt over dette blir ukomfortabelt for meg. Med andre ord bør disse setene fungere greit innenfor SAS' primærdestinasjoner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Selv om temaer har vært oppe i tidligere tråder, så ser ikke jeg problemet med å starte en ny med friske tanker. Men ser at de ofte blir flyttet eller slettet, for så å henvises til en tidligere diskusjon. Regna med at dette ville skje her å, men ser ut til at denne vil få gå ;-) Jeg har selv prøvd de nye seten, dog hos Lufthansa, og min erfraring var overraskende positiv. Men smaken er som baken, bokstavelig talt hehe. De aller fleste rutene SAS flyr, er på under 3 timer. Da tror jeg de aller fleste vil være fornøyd med disse. På lange chartere derimot kan de sikkert bli litt harde. Men dette er noe charterselskapene som Apollo vet. SAS og Norwegian flyr chartere med sine vanlige maskiner, og ikke dedikerte chartermaskiner. Dette sikkert på godt og vondt, men da blir det slik produktet er. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Blir det ekstra beinplass for de som flyr Economy Extra, eller blir det lik pitch over hele fjøla?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, nu kom det som jag länge trott att det skulle komma...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
jeg mener da å huske at det skulle være noe bedre pitch lengre foran?
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS med nye hjemmesider? | catoha | Småprat | 88 | 24-10-2018 00:34 |
Hva er gode flyseter? Hvilke flyseter liker dere å sitte i? | Radiv | Småprat | 5 | 17-12-2017 14:33 |
Boeing søker patent på nye flyseter | ghostern | Småprat | 1 | 16-04-2015 22:05 |
SAS med 34 nye sommerruter | MD90 | Flyforum | 18 | 29-07-2014 12:30 |
SAS med nye flatbeds | FlyHi | Flyforum | 15 | 30-09-2011 12:57 |