Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-12-2011, 09:57   #1
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
Cimber Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Cimber Sterling legger ned rutene fra Billund til Dublin, Praha og München. Om selskapet velger å innføre Business Class på München-ruten, vil Lufthansa inngå code-share-avtale med dem og ruten kan dermed opprettholdes. Det skal bli spennende å se hvor langt Cimber Sterling vil strekke seg og om innføring av Business Class også vil gjøres på andre ruter.

Quote:
"Vi kan ikke sætte München-ruten til salg endnu, da vi er i dialog med et andet luftfartsselskab om codeshare, hvis der genindføres et to-klasses servicekoncept på ruten. Det overvejer vi i øjeblikket, hvorfor ruten først lægges til salg på et senere tidspunkt," siger kommerciel direktør Jacob Krogsgaard hos Cimber Sterling.
http://check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=55151
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2011, 08:22   #2
Bll spotter
ScanFlyer Gold
 
Bll spotter's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,286
Default Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Jeg tvivler på at de indføre et to-klasses servicekoncept, kun på en enkelt rute i deres netværk. Man kan kun håbe at LH selv indsætter deres eget metal på den rute, det vil give et gevaldigt boom af passager på den rute.
Prag er nu åben for en anden operatør, Wizz Air er et godt bud.
Bll spotter is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2011, 20:12   #3
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
Default Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Business Class innføres på København-Kiev, men det er ennå ikke klart om det også kommer på Billund-München-ruten.

Quote:
Det danskbaserede flyselskab Cimber Sterling vil fra 3. januar tilbyde Business Class på selskabets rute mellem København og Kiev. Det skyldes et krav fra de to code-share partnere, henholdsvis SAS og ukrainske AeroSvit.
http://www.check-in.dk/newselement.c...rticleID=55967
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2011, 20:15   #4
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
Default Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Hadde ikke Cimber business mellom Oslo og Billund på 737 tidligere? Mener å huske at vi fikk smørbrød og øl for noen år siden.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2012, 09:04   #5
Bll spotter
ScanFlyer Gold
 
Bll spotter's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,286
Default Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

På et tysk forum, er der en gut der skriver at Cimber stopper på ruten d.23.3
Så kan man kun krydse finger for at LH snart kommer med en udmelding.

Hvilke fly har LH på basen i MUC
Et sted har jeg læst at E190 og CRJ 700 er stationeret i FRA
og E195 samt CRJ900 er placeret i MUC
hvordan forholder det sig med Q400 og Avro RJ85?
Bll spotter is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2012, 10:24   #6
JELSC
ScanFlyer Silver
 
JELSC's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
Default Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Quote:
Originally Posted by Bll spotter View Post
På et tysk forum, er der en gut der skriver at Cimber stopper på ruten d.23.3
Så kan man kun krydse finger for at LH snart kommer med en udmelding.

Hvilke fly har LH på basen i MUC
Et sted har jeg læst at E190 og CRJ 700 er stationeret i FRA
og E195 samt CRJ900 er placeret i MUC
hvordan forholder det sig med Q400 og Avro RJ85?
Den 23/3 er vel den sidste dato der er flyvninger tilgængelige på cimber.dk

Mener, at LH har både Q400 og RJ85 i MUC, men Avroerne er vel på vej ud.
JELSC is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2012, 12:15   #7
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 6,076
Default Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

LH hadde iallfall RJ85 i MUC i oktober i fjor, for da fløy jeg i en derfra.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2012, 12:23   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,932
Default Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
LH hadde iallfall RJ85 i MUC i oktober i fjor, for da fløy jeg i en derfra.
De har noen igjen ennå. Skal fly MUC-ZAG i midten av april og den avgangen er (dessverre ) satt opp med deres RJ85
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 06-02-2012, 17:20   #9
Bll spotter
ScanFlyer Gold
 
Bll spotter's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,286
Cimber Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Quote:
Originally Posted by JELSC View Post
Den 23/3 er vel den sidste dato der er flyvninger tilgængelige på cimber.dk

.
MUC er så i dag ændret til d.21/2 som sidste afgang.
LGW kan nu kun bookes til og med d. 24/3 dog vises den på deres lavpris kalender til ca 6200 kr. men den kan ikke bookes. Det var det samme mønster de havde inden de stoppede på Paris ruten.
Hvis det er tilfældet, vil de kun have sølle 4 ruter tilbage fra sommerprogrammet start. Men det kan kun tiden vise om det er rigtig.
Bll spotter is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 08:58   #10
Bll spotter
ScanFlyer Gold
 
Bll spotter's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,286
Default Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Så kom der endelig en bekræftelse på at de stopper.
http://www.check-in.dk/newselement.c...rticleID=58176

Quote:
Cimber Sterling lukker med virkning fra den 22. februar ruten mellem Billund og München, mens ruten fra Billund til London-Gatwick ophører den 24. marts.
Sun air må gnide sig i hænderne over at Cimber vælge at stoppe på gatwick, det må betyde en positiv udvikling for deres LCY rute.

Quote:
Søgt slots på BIllund-München

Meget tyder dog på, at Sun-Air vil gå ind på ruten mellem Billund og München. Selskabet har allerede søgt slots til to daglige rotationer på ruten med start fra den 25. marts 2012.
Det vil virkelig være trist for udviklingen af denne rute hvis de får den. Bevares de har et kvalitets produkt, men passagerer mæssig kan det kun gå tilbage. De har simpelthen for små fly og er for dyre og har ikke mange at feede ind til i MUC.
Bll spotter is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 09:16   #11
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
Default Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Det er da godt nok en kedelig udvikling for de jyske rejsende... Færre muligheder for connections ud i verden, hvis MUC forsvinder og kun Ryanair til London (hvis man ikke vil betale SunAirs skyhøje priser)... Godt man ikke bor der

Jeg håber på jydernes vegne at LH selv flyver ruten videre, men London er nok "tabt" og her må jyderne nok vænne sig til at Ryanair er eneste mulighed med direkte fly...
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 09:27   #12
Jan
ScanFlyer Gold
 
Jan's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
Default Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Det er da godt nok en kedelig udvikling for de jyske rejsende... Færre muligheder for connections ud i verden, hvis MUC forsvinder og kun Ryanair til London (hvis man ikke vil betale SunAirs skyhøje priser)... Godt man ikke bor der

Jeg håber på jydernes vegne at LH selv flyver ruten videre, men London er nok "tabt" og her må jyderne nok vænne sig til at Ryanair er eneste mulighed med direkte fly...
Ellers en fin mulighed for DY at starte på Gatwick
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry).
Jan is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 09:34   #13
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
Default Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Ellers en fin mulighed for DY at starte på Gatwick
Det kunne det være - men spørgsmålet er om de har lyst til at gå head-to-head med FR - specielt når de i forvejen ikke er voldsomt repræsenteret i BLL. Men det ville da være sundt at give FR lidt konkurrence på ruten.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 12:30   #14
Bll spotter
ScanFlyer Gold
 
Bll spotter's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,286
Default Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Ellers en fin mulighed for DY at starte på Gatwick
At DY vil starte på Gatwick vil jeg vurdere til 0% de har ingen interesse i en slåskamp mod FR. Derimod er en direkte rute til Heathrow rykket tættere på, muligheden er i hvert fald ikke blevet forringet.
Bll spotter is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 13:05   #15
jefi99
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
Default Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Quote:
Originally Posted by Bll spotter View Post
At DY vil starte på Gatwick vil jeg vurdere til 0% de har ingen interesse i en slåskamp mod FR. Derimod er en direkte rute til Heathrow rykket tættere på, muligheden er i hvert fald ikke blevet forringet.
Og hvor skulle DY få slots i Heathrow fra??? Eller mener du at BA skulle begynde på LHR-BLL?
__________________
jefi99 is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 13:12   #16
Bll spotter
ScanFlyer Gold
 
Bll spotter's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,286
Default Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Quote:
Originally Posted by jefi99 View Post
Og hvor skulle DY få slots i Heathrow fra??? Eller mener du at BA skulle begynde på LHR-BLL?
Ja naturligvis BA eller evt. BMI men det kommer selvfølgelig an på om der kommer ledige slots og om de har det rigtige materiel til rådighed.
Bll spotter is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2012, 17:24   #17
Bll spotter
ScanFlyer Gold
 
Bll spotter's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,286
Default Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Det blev så desværre Sun Air der overtog den rute.


Quote:
Det danske luftfartsselskab Sun-Air, som flyver som franchisepartner med British Airways, viderefører den 12. marts ruten fra Billund til München med 11 ugentlige returafgange
http://www.sun-air.dk/cms.cfm?nPageNo=58805
Bll spotter is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
First class "fra Japan til Frankrike" for 500kr Chris1 Småprat 3 20-02-2018 09:35
Norwegian 787 "business-class" - spørsmål Il-86 Reiseforum 28 30-12-2015 23:53
Beste "business-veien" til Montreal med StarAlliance Star Flyer Reiseforum 10 02-02-2014 01:02
"Beste" Business class Europa-New York SK-92 Reiseforum 14 15-07-2012 23:50
Sterling forlater "business" segmentet EB Flyforum 5 10-08-2008 22:34


All times are GMT +2. The time now is 11:04.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.