![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hadde gyldig flybillett, fikk ikke bli med på flyet
Widerøe prioriterte posten fremfor passasjerer. Nå er de felt i Flyklagenemnda. http://www.aftenposten.no/reise/article4268973.ece WF har valg å rette seg etter vedtaket. Uten å kjenne saken i detalj er jeg sånn spontant enig i nevndens vurdering. WF hadde selv lastet for mye drivstoff for å spare tid ved en mellomlanding. Det ville vært bedre å tanke under mellomlandingen og fått med seg alle.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Uten å kjenne noen detaljer eller begi meg inn på synsing, hører det kanskje med til historien at man må letet godt for å finne JET-A1 på Hasvik :-D.
Har vel vært mangelvare der i lange tider nå hvis jeg ikke tar helt feil (så får heller noen rette meg på det) Tror nok ikke det var en avgjørende faktor, men kan jo nevnes i forbifarten |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det var i Hammerfest de skulle unngå å tanke, og dermed tok med fulle tanker.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Er vel relativt uvanlig aty Flyklagenemden også går for tapt arbeidsfortjeneste, men det var vel en spesiell sak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
avsluttet
|
![]()
Iflg standardprosedyrer hos mange selskaper, er alltid post eller kontraktert cargo prioritet #1 før vanlige passasjerer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gunnar
|
![]()
Passasjerer har prioritet nr 2 hos både SAS og WF. Kun organer (hjerte ol.) som har høyere pri. Etter at det svenske selskapet tok over posten, har den lav prioritet. Booket cargo har pri 3 om jeg ikke husker galt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hvis de hadde lastet post som ikke skulle av her så kan man vel ikke bare lempe den av der og la den ligge heller. De skrev at de hadde lastet for mye post/fuel ved en feil.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Denne ruta flys på oppdrag for Samferdelsdepartementet etter anbud. Avtalen er krystallklar på at den gjelder kun passasjerer.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
"Back in the days" så vet jeg at Posten hadde kontrakt med WF på X kilo post på bl.a. Namsos.
Og Posten gikk først.. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"Etterlatt" på feil flyplass av Ryanair | TG923 | Småprat | 14 | 14-07-2015 14:02 |
"Felt" på osl.no? | OSL-MRU | Småprat | 4 | 20-05-2011 20:43 |
Fly inn i dårligt vær/rødt felt som vises på værradar ? | ENZV | Flyteknisk forum | 0 | 26-04-2011 17:34 |
Sorte felt | putzmeister | Flyforum | 1 | 15-04-2009 18:07 |