![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2010
Location: Madla
Posts: 1,148
|
![]()
Heisann flyvenner. Jeg lurer på en liten ting som noen her inne kansjer vet svaret på eller nokså lignende, DAT har jo MD og ATR og Saabre. DAT har også bestilt nye ATR for og utvide rutenettet i Norden og Europa, men burde dem ikke kjøpe andre fly altså jet? Som for eks BAE Avro et middelstor jet som tar en del folk og som sikkert er bedre og raskere en dem de har i dagen flåte bare lurer?. Er noen her inne enige med meg?
__________________
Ja vi elsker alle og fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Posts: 278
|
![]()
Hvis det hadde vært lønnsomt for dem, hadde de sikkert gjort det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,298
|
![]()
Trur ikke vi trenger å fortelle selskapene hva slags fly de skal kjøpe......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2010
Location: Madla
Posts: 1,148
|
![]()
De vet nok best selv men. Men jeg tenkte på raskere og mer passasjerer burde vel være bra for dem, istedenfor dem små trange saabre
__________________
Ja vi elsker alle og fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Tror Avro er en god del dyrere i drift enn ATR. Hvis Saabene blir for små kan de jo byttes ut i ATR
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2010
Location: Madla
Posts: 1,148
|
![]()
Ja dem kan byttes ut i ATR men dem har jo en gammel MD også som ofte står på service. Så noe må de gjøre eller er planen og bare ha ATR. Hadde håpet dem satser på jet også for og klare konkuranse.
__________________
Ja vi elsker alle og fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
Join Date: Nov 2011
Posts: 30
|
![]()
BAE Avro flyene ble tatt ut av produksjon for 10 år siden, i tillegg er de dyrere å vedlikeholde i forhold til andre fly med samme kapasitet. Bombardier CRJ eller Embraer E-jet ville kanskje vært et bedre valg. (Personlig vil jeg ikke se noen av de flyene i legofarger!)
__________________
"For once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skywards, for there you have been and there you will long to return." |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2010
Location: Madla
Posts: 1,148
|
![]()
Ja men BAE er vel middels store. Men E-Jet og CRJ kunne dem satset på også, tror ikke det hadde vært så dumt men hadde vørt kult i slike farger.
__________________
Ja vi elsker alle og fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]()
Nå sier ryktene at neste flytype til DAT/DOT blir to stk. Dash 8-200. De har visst 10 piloter på typearatingkurs.. Tror det er smart. Dash 8-100/200 funker godt på kortbane og anbudsruter.
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,181
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2010
Location: Madla
Posts: 1,148
|
![]()
Ja er nokk ikke dumt det nei. Så dem ska bare satse på prop tydeligvis, jaja vi kan ikke styre dem og pengene har mye og si. Men DAT utvider i Norge hele veien så tenkte hvis rutene blir bra her og i DK må vel jet være en racer i forhold til prop.
__________________
Ja vi elsker alle og fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,181
|
![]()
Widerøe's sine Dash 8-400 flyr med omtrent samme hastighet (litt senere selvsagt) som en jetmaskin så på de korte rutene har prop. vs. jet ikke så veldig mye å si.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2010
Location: Madla
Posts: 1,148
|
![]()
Ok skjønner dem velger prop på de små flyplassene som Røros. Men hva med Rygge - SVG og de andre rutene som er litt lengre og har mer passasjerer. Men DAT om det ikke gale med Dash, men de bråker vel en del i forhold til en jet. Så en jet er vel mer behagelig og sitte og være i.
__________________
Ja vi elsker alle og fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,517
|
![]()
Hvorfor velge Avro? Flyene er trege, dyre i drift, ganske trange og ikke spesielt mye større enn de største dashene og ATRene
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,181
|
![]() Quote:
Så var det dette med økonomi da. Det kan hende det er mer lønnsomt å drifte en Saab eller ATR iforhold til en Jet-maskin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2010
Location: Madla
Posts: 1,148
|
![]()
Ja sant dem at en jet koster mer i drift. Men en jet er vel mer miljøvennlig enn en Saab og Saaben begynner vel og dra på årene også og mange klager på dårlig plass inne i dem, så jeg vet ikke jeg.
__________________
Ja vi elsker alle og fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
Dash 8-200 skal altså erstatte Saab 340 som er på vei ut? (om vi skal tro ryktene).
Når vi er inne på DAT - hva brukes MD'ene de har til? Mye wetlease og charter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,181
|
![]()
Dash 8 har jevnt over bedre benplass så hvis den kommer inn i flåten så blir nok komforten litt bedre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,181
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2010
Location: Madla
Posts: 1,148
|
![]()
Ok det er da bra
![]()
__________________
Ja vi elsker alle og fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Antonov 148, en tomotors Avro/BAe? | SpottAir | Flyforum | 1 | 17-11-2009 17:07 |
BAE 146/Avro RJ er gassfarlige | Desk pilot | Flyforum | 1 | 25-06-2008 22:51 |
SAS Bae Avro RJ-100 | ATC-flyradar | Flyforum | 2 | 11-06-2007 12:36 |
Hvorfor 4 motorer paa AVRO RJ85/100 BAe 146 | PW14 | Flyforum | 18 | 02-12-2004 16:41 |