![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Lurer på hvor lenge de kan holde på slik uten å få en sak fra Likestillings- og Diskrimineringsombudet. Og Ryanair vil jo elske presseomtalen dette vil skape.
![]()
![]() |
#2 | |
Front section flyer
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg syns det er en idiotreklame. Det er den typen markedsføring som får meg til å IKKE ville bestille billetter med selskapet, uansett hvilket selskap det kommer fra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg kan ikke annet enn å like humoren!
De vet det blir debatt. De vet det gir omtale. Sjekk høyre side på siden om Ryanairs historie, så ser man det har vært værre før. http://www.ryanair.com/no/about
![]() |
#5 |
Free Luigi
|
![]()
Jeg er generelt veldig åpen for damebruk i reklame og er alt annet enn noe feminist - men for første gang i mitt liv kjenner jeg irritasjon. Og dette er ikke noe jeg bare sier, det er første gang jeg noen sinne har kjent irritasjon over at man benytter seg av halvnakne damer som reklame. Æsj.
![]() ![]()
![]() |
#6 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#7 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Air New Zealand brukte i alle fall humor i sin kampanje.
http://www.youtube.com/watch?v=elD38pJX7iE
![]() |
#8 |
Free Luigi
|
![]()
Poenget mitt er vel at jeg har Ryanair så i vranghalsen at ikke noe er OK for meg fra dem, mest av alt fordi de gjør det så vanvittig billig og smakløst.
Jeg er frilynt og åpen for bruk av både hunker og babes eller hva du har lyst å kalle dem, så lenge det er smakfullt.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Som BMW fantast må jeg si jeg liker denne jeg :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Selv om jeg ikke liker dette av noe som helst slag. Så ser jeg ikke hvordan dette er forskjellig fra HM/Lindex hvor de tapetserer busstasjoner over hele landet med anorektiske tenåringer?
Om jeg vil velge hvor likestilling og diskrimineringsombudet skulle svingt hammeren så hadde jeg heller sett at hoder rullet der enn hos FR. Rett og slett fordi det er dette som gir FR pr. Snu det andre kinnet til og overse det. Som man gjør med små kids som ikke oppfører seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
|
![]()
Når de først skal bruke halvnakne damer i en reklame burde de søke profesjonell hjelp, ikke leke seg med microsoft paint på kontoret. Her ser ut som de reklamerer for flyvertinner til 79kr stk.
![]() |
#12 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Du er kanskje inne på noe... Kanskje man må betale 75 kr for å få hjelp eller stille et spørsmål til flyvertinna i fremtiden hos Ryanair?!?
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men om utseendet på deres cc er siste sellingpoint så er det jo et trist tegn da. Kanskje bedre om uniformen var lik den på plakaten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg kan ikke fatte at noen fortsatt tar seg nær av RYR sine kampanjer, Ihvertfall ikke brukere av dette forumet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Kan ikke helt avskrive at han vil finne på å introdusere dette som uniform, og da villle flyene deres om mulig blitt enda fullere.
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Men i alle dager da...
Ser ikke problemet. Ser heller ikke problemet med veldedighetskalenderen deres. (som reklamen delvis er for) Tvert imot; jeg synes det er en tøff, god og artig måte å promotere Ryanair på. Kalenderen har jo etablert seg som et sterkt varemerke for FR. Det at de klarer å tilby et produkt som appellerer til en stor kundegruppe, som igjen fører til store bidrag til veldedige organisasjoner... fantastisk. Synes andre flyselskaper har noe å lære av Ryanair her. Tror ikke det er kjønnsdiskriminering som gjør at noen har problemer med denne reklamen. Det har vel heller grobunn i enkeltes generelle irritasjon over Ryanair. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Tror vel neppe dette er deres siste sellingpoint. Salgskurvene (og overskuddet) er et pent skue i seg selv, og det har det vært i mange mange år. Men uniformer som lik den på plakaten: hehe, ja takk. Var på en tur med Air Asia en gang, og der virket flyvertinnene mest opptatt av utseendet sitt, og å dra glidelåsen på jakka lengst mulig ned. Og ja, det var helt greit for min del. Ellers kan jeg nevne at jeg kjøpte motorsykkel i høst, og er igang med å ta lappen på MC (men sesongen gjør at jeg må fortsette til våren). Valg av sykkel falt på MV Agusta - som sikkert er et kjent merke for noen flyfolk. Min kjørelærer kom nettop fra MC messe i Milano, det hadde vært en fin tur med mange fine modeller. Både 2012 modeller, og rundt 1990 ![]() Jeg spurte fru Imm om jeg ikke kunne bli med kjørelæreren dit neste år, men hun var ikke helt enig i at det var en god idè ![]() http://bike.no/content/2622/
![]() |
![]() |
#18 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Ryanair har tidligere måtte stoppe annonser med en bikini-modell, men den gang var det for den misvisende teksten "book to the sun now" da en av desitnasjonene var Oslo som ikke var en destinasjon man reiste til for sol og bikinibruk. I alle fall ikke i mars....
![]()
![]() |
#19 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Og her strekker han vel bokstavelig talt strikken.
![]()
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]() Er jo nesten bare morsomt da ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Innovativ reklame fra BA | Discus | Småprat | 6 | 06-12-2013 13:57 |
Ryanair med flott reklame. | Swashbuckler | Småprat | 2 | 23-07-2013 21:29 |
Ryanair med reklame utenpå flyene | robertaas | Småprat | 20 | 11-09-2012 05:33 |
Ny TV-reklame fra SAS | FlightDeck | Flyforum | 27 | 10-01-2010 22:12 |
Ryanair-reklame med skolejente i miniskjørt | AirbusTrond | Flyforum | 25 | 01-02-2008 14:11 |