![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Går og lurer på å anskaffe et nytt objektiv nå.
Har sett litt rundt , og lurer nå på denne ... http://www.canon.no/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/Image_Stabilization_Lenses/EF_70200mm_f28LIS_USM/ -Er dette et bra objektiv som passer med EOS 300D ? Skal da brukes både til fly og sportsfotografering. Også familiebilder da... Har også lurt på denne i tillegg ... http://www.canon.no/for_home/product_finder/cameras/ef_lenses/extenders/extender_ef_2x_ii/index.asp Er dette et dumt valg, i forhold til en 28 -300 mm? Har i dag en Tamron 28-300 +denne 18-55 som fulgte med kamera. Håper det er noen som har litt erfaring som kan hjelpe meg ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
hva er prisen på de to? Extenderen er nok glimrende å ha. 200mm er ofte litt i minste laget...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vel, har du råd er jo EF 70-200mm f/2.8L IS USM den råeste i sin klasse. De fleste reviews gi den gi max score på skarphet og farge. Det at den har 2.8 blender er jo bare ett stooort pluss.
CK; Linsa koster 17000 i Norge (noe billigere i Staten f.eks) og extenderen 2000 elns.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ingenting å si på objektivet du foreslår, om du har råd
![]() Extenderen skal være bra optisk sett, men du mister et par blendertrinn. Ikke krise når utgangspunkter er så bra, riktignok, du får nok autofokus likevel f.eks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har den linsa. Meget bra.....
Betalte ca 12000 inkl mva på internettkjøp.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg kjøpte nylig Conon EF 70-300, IS USM, og er veldig fornøyd med den, det lille jeg har fått prøvd den. Pris ca. 6000 på nett.
da får du litt mer å gå på zoom-messig, men selvfølgelig er det noe dårligere blenderforhold! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Du får kanskje litt mer zoom, men ikke i nærheten av kvaliteten som 70-200 linsen tilbyr, det er jo en L linse, som er canon sin pro linje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er sant Scandinavian, men det kommer jo an på om du er en lykkelig amatør, eller proff. Man skulle alltid ha det et hakk bedre, men....
(Også har jo lommeboka litt den skulle sagt, kanskje de ekstra tusenlappene kan benyttes fornuftig på annet utstyr). ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
www.lch78.net
|
![]()
og hvis du ikke vil bruke så mye på en linse så kan jo Sigma sin 70-200mm f/2.8 til 7k kanskje være et alternativ. Etter det jeg har hørt så skal denne visstnok i noen tilfeller være skarpere enn Canon sin tilsvarende linse, men om dette stemmer veit jeg ikke da
![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ja lommeboken er ofte begrensningen på slikt utstyr. Når det gjelder båter så er det noe som heter 3 fots syken. Det samme gjelder vel egentlig fotoutstyr også. Uansett hva en kjøper så er det alltid slik at en har lyst på modellen som er litt bedre.
Om penger ikke er noe begrensende faktor så er jo dette et alternativ...... ![]() http://webshop.interfoto.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=9955
![]() |
#11 |
www.lch78.net
|
![]()
antar du kjøper to sånne når du først er i gang da
![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Her er en fersk diskusjon om akkurat det samme foto.no Det er noen lenker til tester i den tråden også. Løp og kjøp før du finner noe annet å bruke pengene på, sier nå jeg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har en 100mm - 300mm linse, Denne kjøpte jeg i Las Vegas for 2000 kr, er ikke sikkert kvaliteten er den beste men den greier fint å ta bra flybilder.
Eneste minus er at autofokusen er mye tregere en på en dyrere linse ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Jeg har en nyinkjøpt 70-200 F4L USM som jeg bruker sammen med en 1.4 extender og det funker aldeles glimrende på C300D
Ditt forslag til oppsett er veldig bra på mange måter ,men jeg må stille litt spørsmålstegn til 2x converter. Denne ødelegger veldig mye av kvaliteten i 70-200 F2.8 L IS USM. Skal du bruke objektivet primert til flyfoto og trenger primert rekkevidde hadde jeg heller gått for Canon EF 100-400 F4-5.6 L IS USM. Denne regnes som å være ett bedre alternativ kvalitetsmessig en ditt forslag. Skal du derimot bruke objektivet til mer og har bruk for F2.8 vil jeg anbefale at du bytter ut 2x extender, med en 1.4x extender. Du slipper da mye av kvalitetstapet, og du slipper unna med å miste 1.blendertrinn framfor 2 blendertrinn som du mister ved bruk av 2x extender. Den optiske kvaliteten på disse objektivene gjør også så at du fint overlever en god del crop av rawfiler i Photoshop. Dette er ca 100% crop og etterbehandling med PS (vel og merke er jeg ingen som helst ekspert med PS) ![]() Mens de to neste er relativt ubehandlet ![]() ![]() Og dette er så heftig crop som jeg kan ta omtrent, denne er tatt med 70-200 uten converter. ![]() Lykke til med handel, er det noe du lurer på så spør ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hjelp til valg av Avionic Headset | Millmax | General Aviation og sjøfly | 14 | 26-02-2013 10:03 |
Hjelp til valg av flyselskap i F-class | fluxie | Reiseforum | 17 | 20-10-2010 20:10 |
Valg av objektiv til EOS 400D | cjobakk | Bilder & foto | 6 | 06-07-2008 22:32 |
Trenger hjelp til å velge objektiv | Simen-MS | Flyforum | 5 | 14-06-2006 12:27 |