![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2006
Location: Bodø
Posts: 898
|
![]()
Er GLS Approach det samme som SCAT1?
I så tilfelle, i hvilken grad er GLS Apporacher i Norge forskjellig fra den type GLS approach som 747-8 sertifiseres til, og den type GLS approach de har ved Newark? https://www.ippc.no/norway_aip/curre...NBN_5-7_en.pdf http://dtpp.myairplane.com/pdfs/NE-2/00285GLS4L.PDF
__________________
Mvh Per-Kristian Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Posts: 151
|
![]()
Det er i prinsippet det samme.
Det de kaller scat-1 i Norge er et proprietært system hvor man må ha installert avionikk fra Universal avionics. Man får signal fra GPS og korreksjon fra en lokal bakkestasjon. Det FAA nå har begynt å kalle GLS i USA er det samme, GPS med korreksjon fra bakkestasjon. Det er det de i USA har kalt LAAS (local area augmentation) frem til nå. Som du ser står det LAAS øvert til venstre på newark-platen. Dette er så vidt jeg vet en åpen standard, så hvem som helst kan lage mottakere til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Backup booking samme rute, samme dag - lov? | TommyL | Reiseforum | 9 | 19-07-2013 17:06 |
Kø i security? Minst en til som føler det samme som deg. | Bergern | Småprat | 1 | 30-11-2012 08:21 |
SAS DC-3 i samme farger som de DC-4 | CK | Flyhistorisk forum | 12 | 21-08-2010 20:33 |
Akkurat det samme som, eh - sist... | Harald Oanes | Bilder & foto | 11 | 07-03-2010 17:01 |
Det samme beltet blir tatt av den samme piloten -hver dag | Desk pilot | Flyforum | 44 | 26-10-2007 19:04 |