![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,057
|
![]()
Er vel neppe første eller siste gode ide som stanser på et skrivebord i byrakratiet......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Tollvesenet kan komme ned av sin høye hest og godta tollklarering ved ankomst (slik det er i EU ellers) Så, når byråkratiet i både det ene og det andre departement kommer til fornuft er dette NULL problem å få til. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Det blir gjerne slik når fokuset er på å lete etter paragrafer som sier et IKKE er mulig, fremfor å prøve å gjøre noe for at dette faktisk kan la seg gjøre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Det vises til at dette ikke er en del av EØS-avtalen som styrer en del av vårt forhold til andre europeiske land. Om dette stemmer så antar jeg at Norge ikke kan, unilateralt, innføre en ordning som gjør at passasjerer kan fly via Norge til andre EU land uten ekstra sikkerhetssjekk. Det vil sannsynligvis ikke EU like så godt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,889
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Jeg vet ikke. Jeg bare ser at svaret viser til at dette ikke er en del av EØS-avtalen. Hvorvidt det er andre forordninger som styrer sikkerhetskontroll EU til Norge vet jeg ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Innfør systemet Amerikanerne har. Du går igjennom tollen etter å ha hentet bagasje samt vært igjennom immigrasjonen, du er igjennom tollen og kan velge å gå ut eller til connecting flights og slipper da bagasje på ett bånd slik at bagasjen går inn igjen i bagasjesystemet. En egen sikkerhetskontroll fører deg tilbake til sikker side, du trenger ikke å gå opp trappa stille deg i kø for å levere bagasje og slite deg igjennom den endeløse sikkerhetskøen som ofte er tilfellet på OSL.
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Egentlig ikke. Jeg snakker ikke om å omgå det eksisterende regelverk, men om viljen til å se på mulighetene til å tilpasse regelverket, slik at det er mulig å få noe til. Med andre ord, om fokuset er på å lete etter måter å kunne si at det er umulig på, i stedet for å lete etter mulige veier for å kunne få det til på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,200
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 655
|
![]()
One Stop Security har uansett lite å si på OSL, all den tid terminalen er designet på den måten at ankommende passasjerer havner i samme område uavhengig av hvilket land de kom fra. Alle som ankommer fra utlandet må derfor gjennom en ny sikkerhetskontroll når de skal bytte fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 655
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,200
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 655
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() Quote:
EDIT: Fungerer vel relativt greit med tanke på at int'l transfer ikke er spesielt utbredt på OSL, dog med enkelte unntak. Er ikke noe stort behov slik jeg ser det i dag for noe fokus på dette. Problemstillingen blir jo plutselig mye større i de tilfeller der man normalt sett ikke separerer ankomst/avgang. Last edited by JoeW; 19-11-2011 at 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Multi-stop på sas.no | Eriksan | Reiseforum | 3 | 27-02-2012 13:52 |
SAS EuroBonus med multi-stop | FlightDeck | Reiseforum | 5 | 15-08-2011 20:32 |
Priser: non-stop vs via (splittet fra SAS overtar TRD-CPH?) | Basse-HAU | Flyforum | 16 | 28-03-2011 23:47 |
50% avslag på bonusreiser | jcnorway | Reiseforum | 20 | 30-10-2008 17:08 |
SAS fikk bonuspris | TG923 | Flyforum | 1 | 27-03-2008 03:24 |