![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
no 1/3
Nå har vi diskutert HC både opp og ned og bort og frem på en flott måte, begivenhitsrikt - og med mange gode innspill... Men nå vil jeg heller la kamera snakk/skrive litt, det er ikke så ofte jeg poster bilder lengre - jeg mangler så mye motivasjon for tiden, både av personlig vanskelige grunner og annet som bidrar til motivasjonssvikt. Det er jo heller ikke så mye nytt å fortelle fra SVG, og det lille som er - blir meget godt ivaretatt av en ivrig gjeng som gjør det på en utmerket måte... Men her er nå et lite bidrag - alt fotografert på SVG, ikke noe sært og spennende - men hva man kan forvente å finn ved Solastranden... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() forsettes
Eg har ingen signature... Last edited by Harald Oanes; 14-11-2011 at 19:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
no 2/2
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() forsettes bitte litt til
Eg har ingen signature... Last edited by Harald Oanes; 14-11-2011 at 19:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
no 3/3
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() H
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Harald, jeg synes dette var utrolig bra bilder. Nydelige vinkler og motiv. Veldig bra! Kan ikke si annet enn at jeg blir inspirert til å bli enda bedre på foto selv. Stå på!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
|
![]()
Not too shabby. Så hvordan ser det ut når du er inspirert?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Synes at så lenge bildene er så gode som de er her, spiller kanskje ikke rollen om det er sas, norwegian, spennende eller eksotisk noen rolle. Jeg liker bilder, og bildene jeg ser her liker jeg veldig godt. Fantastisk levert til å være uinspirert, altså!
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flott Harald
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Virgin
|
![]()
Som vanlig heeeelt ordinære bilder fra deg, Harald :-D Jaiks!!!!
Spesielt bilde fire i post 3/3 var veldig ordinært. Veeeeldig ordinært ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Flotters det her. Kom til å tenke på at det faktisk begynner å bli en sjeldenhet å se bilder av 737-800 uten winglets. Det var da ikke så lenge siden folk gikk av skaftet her når det kom en med winglets.
![]() |
#11 |
Flyklapper
|
![]()
Nei, det var ment som en kommentar til Haralds 'manglende motivasjon'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Vakkert!! YR-SBA var min klare ener her
![]()
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Masse fine bilder, noen av dem rett ut vakre(!) og opptil flere selskaper som i alle fall jeg ikke hadde sett før! Måtte inspirasjonen komme og trenge seg på raskest mulig...
![]() Tillater meg å komme med en konstruktiv (og subjektiv) tilbakemelding: på en del av bildene, særlig de som er tatt i klarvær og med kraftig sollys, så synes jeg kontrastene blir litt harde på min skjerm. Dette er jo i veldig stor grad et spørsmål om smak, behag og kunstnerisk frihet, men mitt problem er at skyggepartiene i gror litt igjen. På en annen skjerm kan det imidlertid være annerledes, og jeg er jo vant med et annet kamerafabrikat som jeg mistenker at "ut av boksen" leverer bilder med noe lavere kontrast. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Newcomer
|
![]()
Her var det mye bra. Det er bare å fortsette med postingen.
Bra bilde på a.net også forresten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Selv har eg skjerm med ekstrem oppløsning (iMac 27), og et ganske nøytralt bilde. Og eg sliter litt med å se hos meg, de ting du påpeker. Levels er eg livredd for å leke med, så det prøver eg for alt i verden til å holde meg vekk fra i etterbehandling - kun bilder som ellers ville blitt "søppel" begir eg meg inn i slik justering... Eg tror kanskje også at det er relativt stor forskjell på det som hver kameraprodusent setter som sin standard, eller som du sier "ut av boksen", eg har imidlertid ikke rørt noen av innstillingene på mitt D700 som ville resultert i hard kontrast. Eg bruker også svært ofte punktmåling på lys, uten at eg har erfaring til å si det, så kanskje det også påvirker kontrasten litt... MEN - dette er absolutt ingen fritak av egenkritikk, eg er jo ingen fotograf - og er kommet dit eg er i dag ved å lytte til andre, og prøve&feile metoden... Og tar i grunn ikke så veldig alvrolig på min hobby, utenom å ha det gøy med den. Så eg tar gjerne i mot tips på min videre ferd:-) H
Eg har ingen signature... Last edited by Harald Oanes; 15-11-2011 at 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Veldig bra serie Harald!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gustafson er årets sjef og SAS årets flyselskap i europa | Dash | Flyforum | 25 | 31-05-2013 16:42 |
Litt stuppdykk i gamle arkiv | krølle | Bilder & foto | 6 | 29-03-2013 08:59 |
Fra NRKs arkiv | AirbusTrond | Flyforum | 2 | 21-09-2010 13:33 |
Fra sist ukers arkiv | putzmeister | Bilder & foto | 12 | 28-08-2010 19:37 |
ikke årets meste spennende bilder, men noe er det! ;-) | Jarlabanke Vking | Bilder & foto | 5 | 07-10-2009 08:57 |