![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Det Göteborgsbaserade flygbolaget City Airline och Scandinavian Airlines Sverige inleder nästa år ett partnersamarbete. Från och med den 1 mars 2006 kopplas City Airlines nät samman med SAS
http://www.boarding.no/art.asp?id=19468
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,512
|
![]()
Lurer paa om dette vil faa betydning for City's plan om aa skaffe en A319CJ eller BBJ for trafikk over dammen ... det sto om disse planene i siste ATW.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Det ville i alle fall være morro om så skjedde!
Men med et ikke så altfor imponerende rutenettverk fra Gøteborg og ut i verden er kanskje ikke dette det dummeste SAS kan gjøre. Er det ikke bare London, Frankfurt og København hvor SAS flyr til fra Gøteborg? Hvordan fungerer egentlig dette for SAS med tanke på plassering av fly osv. Er det bestemte fly individer som er utplassert på Landvetter?
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Widerøe flyr jo til Oslo fra Gøteborg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Jo da og en del SAS innenriks fra Gøteborg. Tar den, men nå tenkte jeg på Svenske SAS ruter fra Gøteborg og ut i Europa. det er av hva jeg har forstått ikke mye imponerende tatt i betrakning at dette er en by 1/2 mill innbyggere!
Og to av de tre rutene jeg har registrert kan jo neppe betraktes som annet enn Feeder ruter!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Hva skjer med samarbeidet med AY?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
ja nettopp, så med SAs sin satsning fra Gøteborg burde i alle fall mye ligge tilrette for en FlyMe suksesshistorie (selv om det ikke til nå har vært tilfelle)
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Vi venter i spenning.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,382
|
![]()
Wow... Bruke ordene FlyMe og suksess i samme setning er ikke ofte man ser...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
CF-samarbeidet er vel nettopp et svar på FlyMes offensive holdning i GOT. SAS har jo lenge trodd at de skulle kune holde på GOT-markedet ved å bygge en "luftbro" mellom GOT og CPH med 7 daglige avganger, men götebrogerne er vel som alle andre - de vil ha direkteruter. CF har gjort det bra med sin satsning på businessruter fra GOT. Tommel opp for CF!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Tycker att det gamla talesättet "if you can´t beat your enemy, join him" passar bra för båda partner !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
City Airlines nedlægger nu tre linjer fra GOT.
Pr. 13 januar nedlægges GOT-Bergen, GOT-Tallinn samt GOT-Milano. Mon dette har relation til samarbejdet med SAS?
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
De rutene varte ikke lenge! Jeg tror at SAS har hatt en finger med i spilet om disse avgjørelsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,478
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Hvordan de klarte å se potensialle for GOT-BGO er over min fatteevne, men jaja..
En av sjefene på CF sa jo til Airliner World at største flyet de skulle ha var ERJ145 litt tidligere i høst, så 319CJ/BBJ høres litt merkelig ut.. Men da igjen, det er jo lov å forandre på ting.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
det jeg hørte om BGO-ruten var ikke lystig for CF, bedre å ta den ut og frigjøre maskiner til å gjøre annet nyttig. MIL og TLL ga vel kanskje ikke nok penger i kassen til å drive et høykostprodukt med jetmaskiner. BBJ/ACJ GOT-USA er et spennende prosjekt - bekreftet av Ericsson selv i siste ATW - ikke minst for WF. Kanskje kan det bli codeshare!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Sverige + Proffice = Sant | Ek_Osl | Flyforum | 70 | 02-03-2011 20:13 |
Norwegian + SAS Norge = sant | EB | Reiseforum | 20 | 03-11-2008 16:34 |
SAS + Norwegian = Sant ? | MountainDew | Flyforum | 6 | 24-03-2008 11:43 |
SAS + Volvo = sant | EB | Flyforum | 5 | 29-11-2005 20:57 |
Norwegian + SAS Braathens = sant | EB | Flyforum | 6 | 10-12-2004 19:31 |