![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,413
|
![]()
En stoerre artikkel her:
http://www.indystar.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051218/BUSINESS/512180302/1003 Et par ting er ikke nevnt: - Nyinvestoren Matlin Patterson har satt som betingelse at rutetrafikken blir redusert. Og stort mindre enn den er i ferd med aa bli naa, er det vel ikke mulig aa faa den. - Codeshare med Southwest er under stadig utvidelse. Southwest vil snart ogsaa selge ATA's lokalstrekninger, ikke bare connection. Ruten fra Dallas er iferd med aa bli en stygg torn i siden for AA. Flaateplanleggingen endrer seg daglig ... det siste er at 767'en vi skulle faatt fra Asiana ble for dyr og det snakkes om D-sjekk paa vaar gjenvaerende L-1011-50 (N194AT). D-sjekk er gjort paa en -500 (N162AT) og en annen (N163AT) er inne naa. Vi har igjen 13 738'er, og de blir naa sertifisert til bruk ogsaa utenfor Amerika for chartere. De er allerede ETOPS og flyr til Hawaii. Fra 10. januar vil alle Hawaii-flighter fra LAX og San Fransisco bli operert med 738. 733'ene skulle vaert i trafikk i november, men blir stadig utsatt. Den foerste ligger naa inne fra 10. januar. Er ikke sikker paa at de i det hele tatt vil komme i trafikk... Tristar N162AT er nymalt, men uten logoene. Det ble for dyrt pga reskaleringen. Kommer muligens senere. Skal proeve aa faa tatt bilder tirsdag natt. Da skal jeg ha den paa Fort Benning. Men det er nok kanskje for moerkt .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,327
|
![]()
Men hva skal egentlig Southwest selg hvis ruteflyvning forsvinner hos ATA?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Har ATA som det framstår i dag livets rett?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,413
|
![]()
Takk for positiv feedback!
![]() Ja, jeg tror ATA har livets rett. Med litt bedre timing og bedre flaateplanlegging, tror jeg ATA fortsatt kunne vart en 'major'. Slik som det er naa, tror jeg Vestkysten-Hawaii og et selektivt rutevalg fra MDW kan ha livets rett. Naar alle disse rutene ogsaa selges av Southwest, har man god distrubusjon. Skulle oensket flere ruter fra Midway, men her har Matlin Patterson satt ned foten. Militaercharterene er gode penger og etter en periode med daarlig regularitet, er vi igjen likt av det militaere. Matlin Patterson vet hva de gjoer, de vil ha utbytte av sin investering og foelger vi den businessplanen som naa blir linet opp, vil ATA komme ut ac Ch. 11 mindre enn foer, men som et styrket selskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,327
|
![]()
Men Southwest selger vel ikke militærcharter???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Det trenger de da ikke heller? Southwest skal vel bare selge til oss dødelige?
Forøvrig så var vel kanskje ikke dette utfallet helt uventet, da det flere ganger har kommet opp at det er på Hawaii og mil.charter som ATA tjener penger. Hyggelig å se at noen faktisk er på vei ut av Ch.11. Stå på MOW! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,413
|
![]()
Southwest er faktisk stoerste leverandoer av innenlandske mil-chartere .....
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
'Go Easy - Go ATA' | LN-MOW | Bilder & foto | 1 | 26-04-2013 14:48 |
ATA | LN-MOW | Samlerhjørnet | 9 | 18-12-2008 20:29 |
ATA | SQ 777 | Flyforum | 3 | 30-01-2007 15:40 |
ex-ATA på OSL | Superhai | Flyforum | 1 | 28-12-2006 13:59 |
ATA i Ch.11 | Dag Viking | Flyforum | 6 | 27-10-2004 14:47 |