![]() |
|
![]() |
#1 | |
Mellom bakkar og berg...
Join Date: Aug 2009
Location: Nord i landet
Posts: 41
|
![]() Quote:
Last edited by wf145; 09-11-2011 at 15:27. Reason: Ingress |
|
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
Godt resultat i Widerøe
Widerøe fikk i årets ni første måneder et overskudd på 261 millioner kroner før skatt. Dette er 161,6 mill kroner bedre enn resultatet i fjor. Det gode resultatet forklares med et svært godt marked, med flere avganger og kontroll på kostnadene. Administrerende direktør i Widerøe, Lars Kobberstad, er fornøyd med resultatet. - Markedet i Norge har vært meget bra i 2011, og fordi vi har hatt god kontroll på kostnadene våre har mye av veksten i markedet blitt til overskudd i Widerøe, forteller Kobberstad. Vekst flater ut - Vi har vært flinke til å bruke ressurssene i Widerøe til å ta unna den store veksten som har vært i våre markeder, forteller Kobberstad. Så langt i år har Widerøe fraktet 1,9 millioner passasjerer, noe som er en økning på 23 prosent fra i fjor. Selskapet produserer 21 prosent flere setekilometer i samme periode. - Vi har etablert flere nye avganger og fått enda flere passasjerer i 2011 med en god utnyttelse av flyene våre, sier Kobberstad. Men vi ser nå betydelig økt konkurranse i Widerøes markeder og en generell fare for kjørligere økonomi og mindre reising. Begge elementene vil redusere marginen i Widerøe, sier Kobberstad. Nye fly på vei inn På tross av at Widerøe var Europas mest punktlige selskap i sommer, og at kundetilfredsheten på målinger holder seg høyt, er ikke Kobberstad helt fornøyd med punktligheten i Widerøe. - Vi vet det at det er mulig å tilby god driftskvalitet til kundene, samtidig som man tjener penger. Vi skal sørge for å holde kvaliteten vår på europatoppen, sier Lars Kobberstad, som på nyåret får tre Dash8-Q200 og en Dash8-Q400 NG inn i flåten for blant annet å styrke reservekapasiteten på regionalnettet. Fornøyde kunder I siste kvartal holdt kundetilfredsheten seg høyt og stabilt på 71 poeng, og selskapet konstaterer at kundene stort sett er fornøyd. - Dette forteller noe om hvor bra innsatsen har vært blant alle ansatte i Widerøe, det er deres innsats som skaper fornøyde kunder, sier Kobberstad. Likevel ønsker han seg et ytterligere løft. - Vi skal være helt i europatoppen når det gjelder punktlighet, regularitet og kvalitet, og da må vi løfte oss ytterligere, sier Kobberstad. For mer informasjon kontakt kommunikasjonsdirektør i Widerøe, Richard Kongsteien, på telefon 957 14 011. |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Q400NG maskinen, beställdes den samtidigt som SK beställde CRJ-900?
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Enda et selskap som gjør det godt - SunExpress | krølle | Flyforum | 0 | 19-02-2015 08:59 |
Crisis? What crisis? Virgin Atlantic gjør det bedre | CK | Flyforum | 5 | 27-08-2008 15:32 |
Hun gjør det igjen | Bluejuice | Flyforum | 9 | 08-02-2008 12:19 |
Flynordic gjør det bedre | SK931 | Flyforum | 2 | 26-08-2006 10:45 |
O'Leary gjør det igjen | EZA | Flyforum | 13 | 10-02-2005 16:56 |