![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Javel, som nevnt var det satt av tid til litt spotting i dag. Været var det så som så med. Men som varslet på forhånd var det ikke så veldig "gale" helt i starten. Men mot slutten var det ganske så bedritent. Men jeg måtte jo få med meg avgangen til Thomas Cook....
Første landingen jeg fikk i dag ble slik. LN-DYQ kom inn fra KRK som DY1037. ![]() LN-DYQ - Boeing 737-800WL by Twin-Otter, on Flickr LN-DYP kom inn som DY528 fra Gardermoen. ![]() LN-DYP - Boeing 737-800WL by Twin-Otter, on Flickr Spennende å se hvor lenge vi har BMI på SVG. Jeg drømmer om at IAG/BA opprettholder ruta i BA-drakt. Men vi får se. Dagens maskin var G-RJXB. Nok en ny maskin for min del. Nå har jeg BMI Embraer i minst 3 forskjellige fargeskjema. [ ![]() G-RJXB - Embraer 145 by Twin-Otter, on Flickr Last edited by Twin Otter; 08-11-2011 at 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
PH-BGO var maskinen som fikk æren av å fly KL1200 i dag. Vi hadde Fokker 70 innom tidligere på dagen. Men den rakk jeg ikke.
![]() PH-BGO - Boeing 737-700WL by Twin-Otter, on Flickr LN-DYP og LN-DYQ taxet ut til hver sin LPA-flight. Den ene (LN-DYP) var charter. Kan tenke meg at pax'en ombord er tilfreds med at det er kuppel på taket på den.... ![]() LN-DYP - Boeing 737-800WL by Twin-Otter, on Flickr ![]() LN-DYQ - Boeing 737-800WL by Twin-Otter, on Flickr Last edited by Twin Otter; 08-11-2011 at 21:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Et av dagens høydepunkt er nok da denne maskinen ble pushet av den gamle Norwegian-hangaren og etterhvert ble startet opp. Først så det ut som de kanskje skulle gjøre tester av motoren. Men en stund senere tok den av og flakset forbi spotterplattformen. Nydelig lyd.
![]() LN-OBY - Bell 47G-4A by Twin-Otter, on Flickr Dagens andre høydepunkt. Mine første bilder av Thomas Cook Scandinavia. Denne kom inn som DK6636 fra LPA. OY-VKT. ![]() OY-VKT - Airbus A321 by Twin-Otter, on Flickr Nå begynte etterhvert været å bli litt dårligere. Som forventet og varslet av landets meterologer. Så litt regn måtte man regne med. Likevel holdt jeg ut en god stund til. Tok turen bort til Sola Sjø og prøvde ut noen nye spotterplasser. Viktig å prøve ut nye vinklinger for at det ikke skal bli så ensformige bilder. Så da kom Lufthansa inn fra Frankfurt med en maskin jeg ikke har bilde av fra før. D-AECE. ![]() D-AECE - Embraer 190 by Twin-Otter, on Flickr Last edited by Twin Otter; 08-11-2011 at 21:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Thomas Cook skulle etterhvert trekke tilbake mot sydligere strøk som DK6635. Hadde bestemt meg for å få med meg avgangen på den selv om været var "bæsj". Bestemte meg for å bytte objektiv til 18/55-linsa for å få hele maskinen når den takset forbi. Synes det ble ganske vellykket jeg. 70mm blir litt i det meste laget når en såpass stor maskin er rett foran plattformen.
![]() OY-VKT - Airbus A321 by Twin-Otter, on Flickr Var egentlig ganske fornøyd med dagens fangst. Men jeg ville gjerne få med meg SAS sin ankomst fra CPH også. Det skulle jeg ikke angre på. Beveget meg tilbake til Sola Sjø og holdt på å sjekke ut flere spennende vinklinger da denne maskinen plutselig kom brummet forbi meg. Så vidt jeg ikke klarte å få et decent bilde her. Men jeg klarte ihvertfall dette (kun for dokumentasjonen sin del da). Dette er nemlig en Hawker Beechcraft B3000. ![]() N3000B - Hawker Beechcraft Raytheon 3000 by Twin-Otter, on Flickr Lagde en tråd på forumet her og ble litt klokere på hva den gjorde her. Siste maskin før jeg tok kvelden ble OY-KFC fra CPH. ![]() OY-KFC - Bombardier CRJ-900 by Twin-Otter, on Flickr Last edited by Twin Otter; 08-11-2011 at 21:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Godt med bilder fra vest. Flott å se du har blitt bitt du også.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk for det Cato!
Last edited by Twin Otter; 08-11-2011 at 21:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flotte bilder fra SVG
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Oisann. Klarte visst å "kødde det til" med flickr i kombinasjon med iPhoto. Så noen av bildene forsvant. Må nok rekonstruere litt ja...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Noen få fra SVG. | chrSVGa380 | Bilder & foto | 10 | 30-04-2012 20:55 |
Lørdagsbilder fra Flesland | G-COLE | Bilder & foto | 5 | 25-10-2010 11:03 |
Lørdagsbilder fra Flesland | Rossiyskie Avialinii | Flyforum | 7 | 23-04-2007 16:40 |
Lørdagsbilder fra OSL | DYflyer | Flyforum | 10 | 29-01-2007 06:19 |
Lørdagsbilder fra Flesland | MountainDew | Flyforum | 25 | 03-07-2006 07:24 |