![]() |
|
![]() |
#2 |
Newcomer
|
![]()
Det var da godt at ikke noen stakkarslige naboer skal få ødelegge alt som finnes af GA flygning i Norge. Flyklubben har vært flinke til å dempe den støyen som er mulig selv om det blir endel frekvenser der iløpet av ett år. Desverre har de jagd bort andre og det er ikke akkurat stedet jeg føler meg veldig velkommen.......
Sære mennesker som holder på sitt og jager fly som ikke kan trekke slep eller støye mindre enn ett elektrofly viser jo ikke akkurat velvilje. Men at GA delen får leve er bra ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og det verste er at mesteparten av naboklagene kommer fra ETT menneske...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er da ikke helt skjeldent at slike innsigelser og klager kommer angående flyplasser. Intrykk av at det er mye "greit å ha flyplass, bare jeg slipper å høre flylyd" holdning rundt omkring.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Spøk til side; synes det var veldig greit at Hokksund får fortsette. det skulle liksom bare mangle!! ![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Ser ut som om kommunestyret har satt seg godt inn i flygingens elementære prinsipper. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det "hysterisk morsomme" er at noen føler seg plaget av SEILFLY!!!
Ergo kan det ikke være støy som er problemet, men sannsynligvis en irrasjonell frykt for at et "flyveapparat" skal FALLE NED på dem... Eggemoen har også problemer med noen FÅ individer på samme grunnlag. Og DEN flyplassen ligger ikke akkurat i et tettbefolket område! ![]() ![]() ![]()
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]()
Skulle den noen gang legges ned så skal jeg av pur f...skap fly så mye aerobatc overhead som mulig. Og med en P&W 1340 så kan jeg garanterer deilig støy/motor
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
....når dere nevner støy og naboklager. Her på Jæren har det i over ett år blitt planlagt ny tractorpullingbane. Det er en bane som blir brukt en eller to ganger i året, det støyer en del, men ikke mere en fly ihvertfall, og stevnet varer ikke mange timene. Men her var det en nabo som satte seg på bakføttene når banen var planlagt hos AMS Reiser (regner med noen av dere kjenner til denne "turoperatøren" hehe). Så alt ble skrinlagt der, pga. 2 dager med støy per år......og selvfølgelig klarte noen arkeologer stoppe prosjektet på en annen tomt (hvor er det de IKKE finner noe)?
Nei, litt støy må en kunne leve med, enten det er fly eller annet, sålenge det ikke pågår hele kveldene hele året. Hva er galt med et fly som tar av og lander i ny og ne? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye Doha airport | The Ticketor | Flyforum | 65 | 20-03-2025 18:50 |
Nye Istanbul airport | Someone | Flyforum | 76 | 16-04-2024 00:05 |
Fly styrtet ved Hokksund | Someone | General Aviation og sjøfly | 13 | 02-07-2011 21:41 |
Hokksund i faresonen | S. Holberg | General Aviation og sjøfly | 7 | 27-05-2011 16:26 |
Forespørsel, F-16 Hokksund 1997 | chevy | Flyhistorisk forum | 4 | 29-05-2010 16:07 |