![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,388
|
![]() Nå vil de at Forsvaret skal overta flykontrollfunksjonen. http://www.fedrelandsvennen.no/nyheter/article328079.ece - PS; CK - Nå må vi vel snart ha et eget ikon for flyveledersaker? Hva med et tårn? Eller et lite bilde av Rolf Skrede? |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Politikerne uttaler seg om mye rart, men dette tar vel kaka? Hvor får denne Åse Schmidt slik villedende informasjon fra?
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]()
Husk nå at for en Frp politiker er det viktiste at det virker som de har løsningen på problemet, ikke om den lar seg gjennomføre. Og hvilken fordell skulle det ha om de var forsvarsansatte, de kan jo fremdeles bli syke.
|
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 179
|
![]()
Ja, det er mange "rare" forslag ute og går, men hva skal man gjøre da? Norske flygeledere er utrolig vrange og vanskelige å ha med å gjøre. De tar ikke 5 øre for å skape totalt kaos med store vanskeligheter for passasjerene med tilhørende tap for næringslivet. "Sykemeldinger" florerer og brukes som pressmiddel i en skitten maktkamp/ personkonflikt.
Så personlig hilser jeg alle forslag velkommen. Polakker eller militært personell - OK for meg så lenge flyene kommer sikkert frem og man slipper dagens kaotiske situasjon (som jo flygelederne må ta hovedansvaret for). Jeg kommer vel ikke til å stemme FRP på grunn av dette akkurat, men det er på høy tid at politikerne tar tak i dette og setter flygelederne på plass. Denne krigen har flygelederne startet og da kan de jo få "krig" da. De vant nettopp et slag - de klarte å knekke Flesland. La de for all del ikke vinne krigen!! Da har vi det samme kaoset i til evig tid med timelange forsinkelser og kanseleringer. |
![]() |
![]() |
#5 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
Det er nesten så ein kunne ønske at dei faktisk fekk lov til å ta "ein Reagan", slik at folk kunne få sjå kor kaotisk det DÅ hadde blitt!!
![]() ![]()
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 179
|
![]()
Dersom man hadde tatt "ein Reagan" hadde det blitt kaos i flere år - det er sikkert. Men så hadde det blitt bra. Dersom flygelederne vi har i dag fortsetter å sitte i stolene er jeg redd kaoset er like ille om 20 år! De tenker KUN på seg selv. De bruker ALLE midler - også totalt forkastelige og ulovlige midler. Sykemeldingene er et soleklart bevis på det. De blir selvsagt "firske" igjen i dag og drar på jobb og spiser kake.
Det er jo tragisk at det har kommet dit det er, men slik det er nå burde vi ha revet ned hele flygeledertjenesten og så bygd opp alt på nytt igjen. Da kan vi ihvertfall reise skikkelig i år 2010. |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,593
|
![]() Quote:
- Hvordan skal politikerne sette flygelederne på plass? - Hvordan skal du få tak i polakker til å gjøre jobben vi gjør allerede? - Hvordan mener du at forsvaret skal gjøre jobben? Altså sånn rent praktisk? Nok en gang, her er nesten som på VG-nett. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
Det er jo forlengst opplyst både her og i media at noe av problemet på Røyken har vært syke assistenter, ikke flygeledere.
Likevel er det noen som må harpe på sin egen feiloppfatning omatt og omatt igjen. ![]() Og så skulle det liksom stå kø av utlendinger for å ta over i kalde annerledeslandet? Duh - Norge er mest attraktivt for asylsøkere, ikke ressursterke europeere. ![]()
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 179
|
![]() Quote:
Når vi nå ser jubel-scenene blant flygelederne fordi de klarte å knekke Flesland så blir vi rett og slett kvalme. Norsk luftfart er IKKE til for flygelederne, men for oss passasjerer. Jeg vet IKKE hvordan man skal kunne bruke polakker eller andre til å styre flytrafikken, jeg har ikk greie på det. Men jeg kjenner på kroppen - ofte - at vi passasjerer ikke kan leve med de norske flygelederne og de norske flygeleder-pampene. Derfor er det jeg sier at "noe må gjøres" og "alle forslag må diskuteres" osv. Men jeg tror det er fullstendig dødfødt å diskutere det med flygelederne. De er utelukkernde ute etter å få sine egne folk inn i maktposisjoner og de ønsker å øke den allerede svært høye lønna de har enda mere. Men vi har ihvertfall noe å snakke om rundt lunch-bordene i Norge for tiden. Dette er jo først og fremst trist for alle oss som trenger å reise en del. Geir |
|
![]() |
![]() |
#10 | ||||
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,593
|
![]()
Nå har jeg sagt mitt i denne saken men må vel gå inn uansett og svare siden jeg har utfordret Geir.
Du har all grunn til å være sint. Det er vi også. Vi er faktisk ganske forbanna på hvordan arbeidsforholdene har blitt i Avinor. Det har vel blitt poengtert nok ganger. Jeg må gå gjennom posten din bit for bit. Quote:
Dere skal også få fortsette med på deres særdeles uhøflige vis få fortsette dette pisspratet om fagforeningspamper og høye lønninger og at vi aksjonerer. Faktum er at vi, hver enkelt flygeleder i hele Norge, ikke som fagorganiserte, men som fagarbeidere, kjenner på kroppen at det vi er i ferd med å begi oss inn på er en redusering av flysikkerheten. Ved en innsparing av det format Avinor har satt inn må det gå ut over to ting: Regularitet eller sikkerhet. Foreløpig har vi klart å holde reduksjonene på regulariteten, men med det mannskapsfrafallet vi har blitt forespeilet på grunn av naturlig og unaturlig avgang gjør at vi kommer til å være i en skikkelig beit for personell på de enkelte stamflyplassene rundt om kring de neste årene. Og da kommer det til å gå ut over sikkerheten til slutt. For folk blir slitne. Sjøl om vi er "supermennesker". For å kjapt ta resten av innlegget: Quote:
Fagforeningen hadde intet med dette å gjøre. Ledelsen i Avinor hadde derimot mye med timing og måte budskapet ble framført. Quote:
Jeg har ikke tenkt å stille flere spørsmål til deg Geir, men tenk over det. Sett at man jobber på et sykehus og legestanden blir kritisert fordi det er underbemanning blant sykepleierne. Er ikke det litt sykt? Quote:
Forsinkelsene blir dere ikke kvitt på lang tid. Hvis dere mener at det er flygeledere som er skylden i dette så får det være. Vår jobb er å sørge for at de flyene som er i bevegelse er sikre. Hvis vi ikke kan garantere sikkerheten vil det heller ikke være noen flybevegelser. Det har vi ikke lov til. Deal with it. Mvh Kyrre |
||||
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]() Quote:
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
|
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
"GODDAG MANN - ØKSESKAFT"...
Nesten surrealistisk å se når argumenter går hus forbi. ![]() ![]() ![]()
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,409
|
![]()
Jeg tror denne traaden er 'oppbrukt' ..... nok andre aa benytte seg av hvis behovet melder seg .. eller Savipix mister taalmodigheten ...
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Evenes gir seg ikke | spitfire | Flyforum | 2 | 11-09-2007 10:03 |
Tilton gir seg ikke | LN-MOW | Flyforum | 9 | 19-03-2007 11:32 |
SweFly gir seg ikke | CK | Flyforum | 6 | 21-09-2006 19:30 |
Wikestad gir seg ikke | Hurum | Flyforum | 3 | 03-02-2006 12:56 |