![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
er en ting jeg ikke helt skjønner meg på.
Yield hva er egentlig det? Er det kostnaden pr sete kilometer (alle kostnader i selskapet inkludert)? eller er det inntekten pr sete kilometer+ er jeg helt på jordet her?
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Regner med at det er yield du tenker på?
Er faktisk ikke helt 100% sikker akkurat hva yield er, så det overlater jeg til BI-gutta ![]() forøvrig er vel fortjeneste pr setekilometer "RPK" (Revenue per Passenger Kilometer) Edit: B, ikke I |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
takker
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 85
|
![]()
Yield (rimelig sikker på det): Gjennomsnittlig inntekt per RPK (Revenue Passenger Kilometre)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Kostnadene kaller man vel av og til for CASK (cost per available seat kilometer), som er en gjennomsnittskostnad basert på tilgjengelig kapasitet og alle kostnader (faste og variable). For å si noe om lønnsomheten må man vel da sannsynligvis bruke informasjon om både yield, CASK og kabinfaktor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
godt oppsummert av TOS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Yield/CASK Langdistanse | Rudisha | Småprat | 0 | 31-10-2014 10:40 |
Yield SAS/Norwegian | tafpl | Småprat | 0 | 13-04-2013 13:17 |
Yield, RASK, ASK, RPK mm | kekker | Flyforum | 2 | 07-03-2012 12:56 |
High og low-yield | Twin Otter | Småprat | 1 | 29-09-2011 23:34 |