![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
På LCC terminal i KUL så jeg AirAsia 320 ETOPS . Må innrømme jeg aldri har sett og hørt om dette ? Noen som vet mer ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]()
Ingen heksekunst. A320 kan ETOPS-sertifiseres akkurat som hvilken som helst annen flytype. Det er imidlertid ikke så vanlig med slike i Europa eller USA da det er av begrenset nytte. Den har jo ikke rekkevidde til å fly over havstrekningene der det er påkrevet. I Asia er det nok flere strekninger der det kan være nødvendig å bruke ETOPS for å kunne fly effektivt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: UK
Posts: 985
|
![]()
Har flydd to ex. Iberia A320 og de er forberedt for ETOPS, vet riktignok ikke om Iberia har dem sertifisert for ETOPS. Den eneste forskjellen jeg kan huske i farten er at de har separate brannslukningsanlegg for fremre og bakre bagasjerom i stedet for et felles som er det vanlige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
To ETOPS or not to ETOPS - thAAt is the question | Discus | Flyteknisk forum | 16 | 30-09-2015 12:15 |
ETOPS-godkjenning viktig for DU/DY? | Dash | Flyteknisk forum | 15 | 23-01-2013 02:07 |
ETOPS og STOPS | Utflyttet | Flyforum | 1 | 01-07-2007 20:03 |
ETOPS | Dag Johnsen | Flyforum | 3 | 09-01-2007 15:38 |