![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hej, en sporsmal om EU 261/2004 forordning klage i Danmark:
Hvis Trafikstyrelsen vegre a godkjenne klaget (=claim dismissed), finns det en hojre instans der kan passager klage over Trafikstyrelsen beslut (apellere), eller maste man ga direkt med small-claims sogsmal til domstolen?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Prøv evt. http://www.forbrugereuropa.dk/ eller Forbrugerombudsmanden...
Ellers er det vel et privat søgsmål...
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I min sak, rør det Icelandair planet CPH-KEF, så fra hvad jeg hadde lest, førstod jeg at hverken Forbruger Europa eller Forbrugerklagenævnet er ikke instanser i saken.
Takk for hjelpen, jeg skal sende videre svaret til venden ![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I Norge er det slik at hvis man ikke får medhold i Flyklagenmnda, eller hvis flyselskapet ikke retter seg etter Flyklagenemndas beslutning, kan ma ta saken til Forliksrådet. Jeg vet ikke om dere har noe tilsvarende i Danmark, men Forliksrådet bringer de to partene sammen og forsøker å få dem til å komme til enighet. Hvis partene ikke blir enige, kan Forliksrådet avsi en dom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nu er vi ikke bekendte med sagen, men hvis den tages videre til en evt. retssag, så skal du være opmærksom på at det ikke er gratis. Tabes sagen, står du tilbage med alle udgifterne til advokat o.l .
og spørgsmålet er så om udgifterne vil stå mål med "indtægterne" ved en vunden sag. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dom i Danmark: Erstatning iht EU261 ved teknisk feil | sk931 | Småprat | 1 | 04-04-2016 18:13 |
Hjelp til klage på reise jeg aldri fikk. Sembo! | Chr1st1an | Reiseforum | 4 | 27-11-2015 01:18 |
Klage til Continental Airlines | PerJen | Flyforum | 74 | 25-05-2010 00:30 |
SAS Danmark tar all inntjening på Norge - Danmark rutene | MartinL | Flyforum | 22 | 15-06-2006 13:50 |