![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]()
Enten er mine google-skills ute på bærtur, eller så er det lite info å oppdrive om transfer i Beijing.
Jeg fant dette i en HK-transfer tråd: Quote:
Quote:
Jeg har 23t mellom ankomst og avgang i PEK en gang i midten av april neste år, og vil gjerne forlate flyplassen under denne tiden. Jeg mener å ha sett noen tripreports og tråder på nettet om folk som har fått gratis 24t. transfervisa i PEK. Noen som kan bekrefte dette? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Du har ikke lyst til å være 23 timer på flyplassen i Beijing. Prøvde å finne om jeg kunne gå ut der, men fant ingen bekreftelse noe sted.
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=83553
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Shanghai er opptil 48 timer for nordmenn, og man kan forlate flyplassen. Ellers er det 24 timer og at man ikke kan forlate flyplassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Hmmmm... har 44,5 timers stayover i PVG, så dette var gode nyheter.
Noen begrensninger på hvor langt man kan reise unna flyplassen? Og trenger man virkelig ikke gjøre noe førman kommer? Noen som har prøvd dette selv?
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det sikreste er gjerne å sende en mail til ambassaden i Oslo og spørre
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
http://www.delta.com/planning_reserv...tion/index.jsp Quote:
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nei, men hva om man kommer bort i en situasjon der politi eller myndigheter (f.eks ved en ulykke, ran osv) ser i passet, er kinesiske myndigheter kjent for å være tolerante og se mellom fingrene på slike regelbrudd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Man kan forlate flyplassen i Kina i opptil 24 timer uten visum, PVG gjelder 48 timer. De aller fleste kinesiske flyplasser (PEK er unntak) er satt opp slik at man må igjennom pass og tollkontroll (noe ala USA).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer | Mekum | Flyforum | 692 | 17-12-2024 17:23 |
Beijing for nybegynnere | Roxman | Reiseforum | 6 | 18-04-2009 13:33 |
Beijing.... | LN-Q | Reiseforum | 16 | 23-03-2008 12:58 |
2 x A340 i Beijing | EB | Flyforum | 4 | 04-03-2008 15:48 |
Beijing | CK | Reiseforum | 1 | 21-02-2007 05:28 |