![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2009
Location: Göteborg
Posts: 480
|
![]()
Norwegian redovisar idag ett rörelseresultat för tredje kvartalet. Detta är bolagets bästa kvartalsresultat någonsin.
Utvalda nyckeltal för koncernen för juli-september 2011 (juli-september 2010) Antal passagerare: 4,6 miljoner (3,8 miljoner) Omsättning: 3,4 miljarder kronor (2,8 milliarder kronor) Kabinfaktor: 84 procent (80 procent) EBITDAR: 1,206 MNOK (840) EBITDA: 1,001 MNOK (624) EBT: 686 MNOK (733) Nettoresultat: 495 MNOK (528) Hentet fra http://www.mynewsdesk.com/se/pressro...n&utm_content= Last edited by branserud; 20-10-2011 at 08:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Posts: 294
|
![]()
Norwegians enhetskostnader (ekskludert fuelpris variasjoner) ned 10% fra sist år ! Konkurerende flyselskaper må stramme inn ytterligere et par spenner på livbeltet for å matche Norwegians lave kostnader. Her blir det ingen pause.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
|
![]() ![]() Utrolig bra resultater. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Posts: 165
|
![]()
Meget imponerende! Har DY-ansatte profit sharing avtaler? Med andre ord, vil kostnadspressset føre til økonomisk gevinst for de som faktisk gjør jobben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,617
|
![]()
Svaert hyggelige resultater. Norwegian er forlengst etablert som en serioes aktoer, og de bygger naa opp sine finansielle muskler. Det kan trenges foer den planlagte satsingen paa interkontinentalt. Det blir svaert spennende aa se om dette lykkes. Jeg haaper de ikke gaar for mye i strupen paa konkurrenter men heller satser paa destinasjoner som er underserved.
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,518
|
![]()
Utrolig bra resultat. DY har helt klart tjent gode penger på den dårligste norske sommer på flere tiår. Kombinert med flere, større og nyere fly har det nok vært hovedårsaken til dette resultatet.
DY har nå betydelig høyere kapitalkostnader en for 1 år siden. Hvordan vil det slå ut i Q1 2012? Ryanair har parkert fabrikknye fly for vinter lagring i ørkenen. Klarer DY å få fylt sine fly, til gode priser i Q1? eller vil vi se et større Q1 underskudd i 2012 en i 2011? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2011
Posts: 310
|
![]()
Mon tro om ikke grunnen til Norwegians framgang har vært at man kunne starte nærmest fra scratch, med muligheten for å tenke kostnadseffektivitet på alle punkter.
Når det er sagt, så tror jeg SAS også kommer til å levere et bra 3Q! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
|
![]()
Det er nok ikke bare Ryanair som kommer til å parkere fly på vinteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Flotte tall fra Norwegian er det i alle fall. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
Den nya HEL basen måste vara mycket konkurrenskraftig, med tanke på de låga lönerna den estniska kabinpersonalen har.
Kan DY få in estnisk kabinpersonal även i Sverige, Norge & Danmark...så blir bolaget oslagbart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Posts: 294
|
![]()
Grunnen til at Norwegian har så mye lavere kostnader enn andre er ikke nødvendigvis at lønninger er lavere enn andre. Norwegian har omtrent samme lønnskostnader per ansatt som SAS. Se vedlagte graf. Norwegian har lavere kostnader fordi hver ansatt produserer mange flere passasjerkilometer enn konkurentene. Med andre ord; effektiviteten per ansatt er mye høyere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
Har DY långt kvar tills de närmar sig FR & EZY vad gäller effektivitet per anställd?
DY har extremt låga lönekostnader på HEL basen, jämfört med Blue1 & Finnair. En kabinanställd med 100% anställning hos DY HEL tjänar 1100Euro i månaden före skatt. Det är mindre än socialbidraget i Sverige. Last edited by L-1011; 20-10-2011 at 14:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
|
![]()
Dy har kun 3 fly i HEL så det er jo ingen ting i det store bildet.
Det som teller er jo at den store operasjonen totalt sett holder lav KASK og det gjør den definitivt når vi nå ser KASK som begynner å krype under 30 øre eks fuel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
Kul att det verkar gå bra för flygbolagen & charterbolagen här i Norden nu. Jag hoppas Euro- finanskrisen inte kastar in flygbolagen i kris bara inom de kommande 6 månaderna.
Har DY något större charterkontrakt i Norge/Danmark? Fritidsresor(Startour) har mycket DY charter flighter från Sverige. Det ger förmodligen stabila intäkter. Last edited by L-1011; 20-10-2011 at 14:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
E24.no siterer Kjosern på at de har lavere kostnader pga de eier alle sine fly.... Yea, right...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
Varför väljer Kjos att köpa 737-800W men leasa 787-8?
De idag nya 737-800W kommer säkert tappa mkt i värde inom 4-6 år när de betydligt mer bränsleeffektiva 737-8MAX & A320NEO blir operativa... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,159
|
![]()
Hadde du fulgt med så ser du at akurat som med 737-800 så vil DY både eie og lease de 5 787 de til nå har tegnet kontrakt på
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,490
|
![]()
Men de outsourcer også mange tjenester og det er vel også mange i luften som ikke er ansatt i selskapet, så det er ikke helt riktig sammenligningsgrunnlag ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Använde flygbiljett för att äta gratis i ett år | Savipix | Småprat | 26 | 03-07-2014 17:53 |
Ett elendig bilde i regnet idag | Lennart | Bilder & foto | 11 | 25-01-2011 00:28 |
Tredje Kvartalet | Olmen | Flyforum | 18 | 24-10-2008 10:49 |
Ett spännande jobb för någon Eurobonus fan där ute kanske? | paer | Flyforum | 2 | 04-01-2008 17:29 |
Ett bilde fra Sola idag | Lennart | Flyforum | 4 | 10-05-2006 17:44 |