![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Direktflyg startar två nya linjer från Karlstad
Den 7 november startar Direktflyg två nya linjer ut från Karlstad, Karlstad - Bromma samt Karlstad - Oslo. Direktflyg kommer att erbjuda två rundturer per dag måndag-fredag mellan Karlstad - Bromma samt även två dagliga rundturer till Oslo med undantag för fredagar där det kommer att gå en tidig rundtur på eftermiddagen som är anpassad för veckopendlare som vill hinna hem i tid till helgen. Kilde: http://www.direktflyg.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Hvor lenge varer dette for den blir nedlagt? Hvor mange ganger har Dirketflyg prøvd seg på OSL? To....Tre?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Med så mange Värmlendinger som jobber på Gardermoen, som ukependler til KSD og omegn kan dette likesågodt bli bra butikk!
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Gaar det direktebuss fra Gardermoen til Karlstad? I saafall hvor lang tid tar dette. Det spoers vel om man sparer saa mye tid, men er prisene fornuftige kan det vel gaa. OM de faar til noe transfertrafikk kan det vel gaa.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det er et veldig dårlig rutetilbud fra Karlstad i dag, så ruten bør være attraktiv for värmlendinger som vil ut i verden. Med landing på OSL kl. 10.30 korresponderer ankomsten godt med New York-rutene, blant annet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det skal holde hardt uten gjennomgaaende check-in. Det er under en time fra ankomst fra Karlstad til begge New York flyene gaar.
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
fra Oslo går det 45min til OSL, så må man være der 45min før avgang, turen tar 45min og så er det fra flyplass til sentrum. På bussterminalen kan du møte 1 min før bussen går og den tar 3t10min og koster noen få kroner mer en flybussen til OSL Bilturen Karlstad-OSL tar rundt 2t30min. Da skal man være veldig glad i å fly for å bruke ruten og fylle tax-free kvoten maksimalt. Hadde de korespondert med NYC avganger, så kanskje det hadde vært et marked, men dette har jeg ingen tro på. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Karlstad er rett og slett for kort fra Oslo for at det er grunnlag med en flyrute. Men ja ja Oslo-Fagernes ruta ser jo ut til å overleve, men der er det vel bittelitt subsidiering av staten.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flysitter
|
![]()
En rute OSL-OER er noe det er enormt behov for. I firmaet mitt er det 6 stk som bor i byen og i følge de så er det enormt med folk ifra området som jobber i Oslo regionen. Tross alt er det 11 timers kjøring derfra til Oslo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Det er ikke mulig å booke billetter på rutene Karlstad-Oslo og Karlstad-Stockholm/Bromma for reiser etter 27. april. Mye tyder på at rutene legges ned. Dette ifølge svenskaflygbolag.com.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Trist, men forventet.
Kort sak fra SVT om dette her: http://svt.se/2.33874/1.2771554/stopp_for_flygbokningar Last edited by The Ticketor; 14-04-2012 at 15:17. Reason: Lagt til lenke |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ahh, det var gode nyheter. Siden jeg har mange år bak meg i KSD så er hjertet litt ekstra varmt for denne ruten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Lokalavisen har videre nytt:
Quote:
NWT: Ny flyglinje i augusti |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Og så var det over for denne gang, 13.desember er siste dag:
NWT: Osloflyget läggs ner med kort varsel |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tror det skal godt gjøres å få økonomi i denne ruten, men gøy at de har prøvd.
Last edited by ATIS; 01-12-2012 at 18:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
RusLine åpner St.Petersburg - Oslo S16 | Trdfly | Flyforum | 42 | 21-05-2019 21:02 |
SunExpress åpner Oslo-Izmir (igjen) | Trdfly | Flyforum | 1 | 06-02-2014 11:17 |
Norwegian åpner Oslo-Molde | FlightDeck | Flyforum | 17 | 26-06-2009 18:04 |
Direktflyg starter Oslo-Borlänge | CK | Flyforum | 7 | 15-08-2006 10:07 |