![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vel et ikke helt uventet tiltag !
Ser dog indtil videre ud til QI fastholder 5-6 x737 i sommerfartplanen ! ” Quote:
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det der undrer mig mest er denne.
Quote:
Derimod er udenrigs hvor leisure ruterne hører under, mere end 3 doblet i samme periode, de sidste 5 år med en vækst på 100% Sandheden er vist mere at FR har basket dem godt og grundig, på de gode ruter til syden. Skaden er vist ikke særlig stor da det egentlig kun drejer sig om 3 ruter Antalya, Chania og Nice. Málaga og Palma er allerede dækket godt ind med FR. Men de 3 ruter kan jeg nu ikke rigtig få øje på hvem der skulle overtage. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
critical mind
|
![]()
For meg virker det som "Exit 737 Ops Del 1"...
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ser også ut som om Cimber gir opp konkuransen på CPH-AMS, og har også funnet ut at det er lite lønnsomt med CPH-SOF
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
I virkeligheden er det jo ikke særligt overraskende. QI har inden 737-ops drevet en god forretning og efter kun haft store underskud.
Naturligvis skal de cutte store dele af den trafik. Faktisk er det jo positivt at de gør det, hvis de skal være en del af fremtiden af skandinavisk luftfart. Jeg håber de går tilbage til at være et niche-selskab der har en væsentlig berettigelse i markedet og dermed over overlever på sigt. Det vil være den bedste løsning for både skandinavisk luftfart og QI. Alt i alt positivt at de cutter og forhåbenligt bliver rentable. Jeg kan dog være bekymret over om du cutter hurtigt nok.
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Jeg tipper neste som forsvinner er CPH-PRG... Last edited by Boeing_fan; 23-10-2011 at 00:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
CPH-PRG drives som en god mix af biz og leasure, og flyves med ATR med 3 daglige rundture, så jeg tror at man har lidt bedre fat i den rute - dog uden at jeg har indgående kendskab til detaljer.
DY flyver 3x ugentligt, og OK har 2 x daglig - begge har dog noget større fly end QI. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rygte: JT overtager SAS's CRJ operationer | Jan | Småprat | 30 | 18-08-2014 10:34 |
BLL-FRA-MAA-FRA-BLL - write as you go. | JELSC | TripReports | 4 | 11-09-2013 05:34 |
SK: OSL-BLL, CPH-BLL og økning på AAL-CPH og AAR-CPH | Dash | Flyforum | 35 | 23-02-2013 08:28 |
Cimber dropper 737-ops | Yabadoo | Flyforum | 21 | 19-12-2011 15:35 |
DY's operationer i DK | Jan | Flyforum | 4 | 17-05-2011 22:06 |