![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei
Jeg skal i julen fly følgende legs OSL - LHR på en 321 med sete 3F i C med BA (02t10m mellom denne og neste avgang) LHR - DEL på en 772 med sete 3K i C med BA DEL - PBH i C med Druk Air PBH - DEL i C med Druk Air DEL - CMB i C med Srilankan og så CMB - DEL (744 62A) - LHR (02A) - OSL med Srilankan og BA. Mitt spørsmål til det reisevant publikum er om dere har noen tips til reisen (enten på destinasjonen eller under reisen)? Jeg har ikke fløyet C med BA før og kjenner ikke deres lounger i OSL, LHR og DEL. Last edited by NordicMaster; 17-10-2011 at 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Når det gjelder BA og C-klasse (CW, som den ellers kalles: forkortelse for "Club World") er slettes ikke feil. Det finnes opptill flere rapporter fra denne klassen, om man søker litt i Trip Report-forumet:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=35626 (Discus flyr 747) http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=70288 (Discus flyr 777) http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=79866 (undertegnede flyr 747) http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=91552 (undertegnede flyr 777) ...og sikkert enda flere. På LHR har du - etter min mening - akkurat passe tid. Når du kommer av flyet fra OSL, må du gjennom "Flight Connections Centre" (FCC). Her har du tilgang til Fast Track, som akkurat her, etter min mening, funker bra. Når du ser de "uvaskede" står i en laaaang sikk-sakk-kø for å io det hele tatt slippe frem til rulletrappa, kan du spasere gjennom en ikke-fullt-så-sikk-sakk-kø, og stå nesten alene i en egen rulletrapp (det er hvertfall min erfaring). Når du kommer opp, er det (igjen, etter min erfaring) litt mer "jungel". Noen av slusene er merket "Fast Track", men du må gjerne slippes inn der av noen, som ikke alltid er like nøye på hvem de slipper inn. Jeg pleier som regel å ta en av de første køene jeg kommer til. Når du kommer gjennom security, har du en lounge like ved, om du går til venste. Dette er er Galleries Club North. Evt. kan du gå mot motsatt ende av terminalen. Du må da først ned en etasje, og så opp to etasjer igjen, og du finner Galleries Club South, som er større. Hvem man foretrekker, finner man ut (selv om jeg mener man har det helt greit i begge, uansett). Det finnes også en liten Galleries Club i T5B, men du må ikke bevege deg til hverken T5B eller T5C om ikke flighten din er satt opp på en gate der. Det skal gå an å komme seg tilbake, men har hørt at det er tungvindt. Så jeg anbefaler det å bare slappe av i GC South eller GC North til du ser gaten dukker opp på en av infoskjermene (ca. en drøy time før avgang), og deretter begynne å tenke på å finne gaten. Jeg pleier som regel å gå fra loungen når gaten dukker opp, men noen vil kanskje mene at det er litt vel tidlig. På OSL har du tilgang til OSL Lounge, som ligger opp trappen du finner rett utenfor tax-free'n. Også en trivelig liten lounge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
For de som er ekstra oppmerksome så ser dere at jeg skal til Bhutan og i den forbindelse så tenker jeg å lage en egnet TR. Er det noe spesielt dere synes jeg bør fokusere på i løpet av turen? Er det obligatorisk med masse bilder av menyer og mat i en TR? (jeg synes personlig at det ikke er så spennende å lese om)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Virgin
|
![]()
Ja, lag den TR'en du selv kunne tenke deg å lese - men det er aldri feil å hive inn et matbilde eller to for oss som liker dem :-) Da får du flere lesere og god-kommentarer :-)
Når du skal til et såpass eksotisk sted som Bhutan, og med et såpass eksotisk flyselskap, må du bare ta massevis av bilder av fly og kabin og folk og innflyvning og flyplass og det hele - for å dokumentere hele greia og gi leseren en følelse av hvordan det er å fly med dem. Jeg har en venninne som var i Bhutan for noen år siden. Du har noe å glede deg til!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Til østen med blant annet Dreamliner | Hypern | TripReports | 12 | 02-06-2014 00:15 |
Ting å gjøre rundt omkring Malaga? | Someone | Reiseforum | 9 | 10-01-2012 01:54 |
Sola i dag med blant annet A319 | gilera | Bilder & foto | 6 | 22-03-2010 22:11 |
Tips til ting å gjøre i London | sirpjalle | Reiseforum | 6 | 01-05-2008 21:19 |
Litt mer Tristar - blant annet | LN-MOW | Flyforum | 5 | 15-06-2006 03:04 |