![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Her kommer en to små tripreports fra sommeren som jeg ikke har fått tid til å gjøre ferdig før nå. Dette er også de/den første TRen jeg laget så jeg setter pris på å få litt tilbakemelding Den første teksten med Estonian Air er skrevet så sent tilbake som i Juni. Kos dere med lesingen.
![]() TLL-URE Saab 340A Juli 2011 Hadde en kort liten flytur med Estonian Air tidlig i juli. Var på biltur med resten av familien til Tallinn, som også hadde planer om å dra til Saaremaa. Pågrunn av full bil, valgte jeg meg frivillig til å ta fly over til Kuressaare, som da er hovedstaden på Saaremaa. Flyturen kostet ikke mer en €20, så om det svei i lommeboka gjor det ikke akkuratt. Møtte opp passe tidlig på TLL for å skjekke inn. Ble litt diskusjon om min ID som da var et norsk bankkort, men var selv ganske sikker på at jeg kom gjennom, noe som jeg gjor. På TLL har de ordnet en betalingsautomat for plastikkbagene til for flytende stoffer. For €1 får du en kapsel med to plastikkbager. ![]() Tallinn EXPO Etter en litt småubehagelig kroppsidentifikasjon fikk jeg litt tid til å se rundt i butikkene på flyplassen. Faktisk er TLL den eneste flyplassen i Europa jeg har vært på der de selger mineralvannvarer til vanlig butikkpris, i motsettning til OSL der butikkene skal ha over tredve kroner for en halvliter med Farris. Ble ikke akkuratt noe storshopping siden prisene i byen er ganske så billigere en på taxfreen. ![]() ![]() Flyet jeg fløy med var en Saab 340A, et av to fly som er leaset fra det svenske selskapet GoldenAir. Estonian Air flyr også strekningen URE-ARL med dette flyet. Dette er også det siste året det flyr for Estonian Air, som også vurderer å kutte sine flygninger til URE fra TLL, som jeg er ganske sikker på at Avies tar over til hvis det skjer. Avies har idag flere ukentlige flygninger mellom TLL og KDL, og et par andre småbyer i Baltikum. ![]() Naboen, CRJ900 ![]() ![]() Spissen av Saaremaa Inne i flyet var det som forventet. Litt trang benplass for meg som er 1,80 høy. Men for kun en halvtime airborne er dette bare flisespikkeri. Det var lite folk ombord på turen, var gjerne halvparten av flyet med ca. 30 seter som var fyllt opp. Under take-off fikk alle servert estisk flaskevann. Hyggelig cabincrew var det å, som kun var en kvinne. Flyturen var utrolig fin. Smertefri take-off og landing. Fantastisk vær med en himmel uten eneste sky. Fikk faktisk en telefon senere fra Estonian Air, som lurte på hvorfor jeg satte 5 ut av 10 på et av spørsmålene jeg fyllte ut på tilbakemeldingsskjemaet under flyturen. ![]() Saab 340A ![]() URE |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]() ![]() MOL-BGO DHC8-300 August 2011 Da tok vi også turen til Bergen! Formålet til denne turen var Kanye West konsert på Bergenhus festning. Har heller ikke vært i Bergen tidligere, så litt turisme ble det også i denne flotte byen! Tidlig på MOL, måtte få i meg noe å spise før avreise så fikk i meg en wrap til rundt 55,- på Point kiosken. ![]() ![]() Så kom vi oss på flyet! Vi var tre stykker, men ved innskjekking fikk vi kun spredte plasser så vi satt på hver vår rad. Fikk plass rett ved siden av nødutgangen, så jeg kjente litt ekstra trekk. På turen fikk vi også uventet et lite rundstykke, jeg som hadde spist meg mett til flyplass pris på forhånd og ![]() ![]() ![]() ![]() Da vi annkom BGO fant vi fram til flybussen til sentrum der vi begikk litt turisme, så dro vi til plassen vi bodde under oppholdet, Montana Vandrerhjem som ligger rett ved siden av Ulrikken. ![]() ![]() Vorspiel med Lars Vaular ![]() King Kanye West, herlige minner vekkes av å se dette bildet. Last edited by Tosze; 27-09-2011 at 15:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
BGO - MOL
Wideroe Dash-8 Q400 10. August 2011 Så var det hjemreisen da! Ankom BGO med flybussen fra Bergen Sentrum passe tidlig. Det var tydelig god stemning blandt reisefølget som var godt fornøyd med turen! Det var kun en av oss som hadde bagasje å sjekke inn. Etter det hadde gått en liten stund, ankom en gjeng med kinesere som hadde planer om å skjekke inn. Stakkarer, som dere ser på bilde under så misforstod de litt opplegget med køene. De stilte seg langs alle skrankene. Fortvilte KLM ansatte i bakrunden ![]() ![]() Etter å ha slappet av en liten stund med WiFi på BGO var det på tide å ta flyet hjem til Molde. ![]() ![]() Ut fra BGO. ![]() Molde by ![]() Tippeligatopp ![]() Fin tur med WF. også første gang jeg har reiset med de, og er ganske sikker på at jeg vender tilbake til selskapet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Traveler Student
|
![]()
Nice TR dette tosze
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Front section flyer
|
![]()
Fine rapporter
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bare for å pirke litt. Flymaskinen du fløy MOL-BGO er en DHC8-300, både på bildet av fly og landingshjul. Ser ut som det er LN-WFS eller WFT.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Så du mener at det er to forskjellige fly jeg fløy med T/R? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Basert på bildene dine er det ut som du fløy en -300 MOL-BGO og en Q400 BGO-MOL
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flott redigering på bildene. Digger rolling shutter effekten på propellen. Hva slags kamera har du brukt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da kan jeg jo legge til at Q400'en er LN-WDH :-D
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Hyggelig lesning! Takk for fin rapport.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for info!
Takk!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Estonian Air TLL-TRD | aeroflot_a321 | Bilder & foto | 3 | 07-09-2011 21:09 |
Krohn air legger ned MOL-BGO-SVG | ENKB | Flyforum | 5 | 12-11-2010 20:51 |
TR debut, MOL-OSL-MOL | 77W | TripReports | 21 | 26-10-2010 17:38 |
Klapp med SAS, MOL-OSL-MOL, RRA/TUK | MFM | Bilder & foto | 9 | 21-06-2009 01:48 |
SAS Braathens øker på MOL-BGO-MOL? | enml | Flyforum | 2 | 20-03-2005 21:40 |