![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Følgende "nye" SAS kan bli virkelighet:
- Kutter ut flere sentrale langruter - som sannsynligvis gjør det aktuelt å kutte ut alle langruter på noe lengre sikt. Man slipper tapene i SAS International men taper samtidig mange "mat" passasjerer. - Selger unna SGS og STS, samt hotellene for å fokusere på kjernevirksomheten. Bidrar til å halvere gjelden til 8milliarder. - uten langruter forsvinner mye av grunnlaget for CPH. Resultatet blir flere ruter fra OSL og Stockholm. - Selger Spanair og bruker pengene i baltikum. Bedre eller dårligere SAS? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Og LH tjener penger på longhaul uten skjermer...... Jeg klarer meg helt fint uten disse ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
PTV er efter min mening overrated. Benplads er mere værd for mig end en mikroskærm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Skal de gi alle i SAS longhaul sparken? Dette kan bli litt av et rabalder!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dette er kanskje endel av den etterhvert velkjente strategien med å skremme med nedleggelse for å presse frem ytterligere innrømmelser i form av økt arbeidstid osv..??
Min første tanke var "ulv, ulv", og er ikke dette med nedleggelse en tom trussel..? Er det ikke slik at SAS International nå går i pluss (selv om man skal være varsom med å tolke for mye ut av regnskapene - interne overføringer/internprising benyttes ofte strategisk for å vise det man vil vise både i forhold til eksterne aktører, men også i forhold til interne parter som fx fagforeninger)? Det kan selvsagt være at de ressursene man har satt inn i International kunne vært bedre utnyttet andre steder i konsernet, men det er kanskje vanskelig å se hvor det skulle være i konsernet (her har kanskje noen andre bedre kvalifiserte gjetninger...). Hva skjer om International legges ned? Behovet for feed fra NO og SE til DK forsvinner i stor grad og dette har vel SAS DK i stor grad ansvaret for (?). DK tjener vel ikke akkurat godt med penger, så da er kanskje DK neste del som forsvinner....? Så står man igjen med SAS NO og SE, hvor NO for tiden henter inn godt med penger. Men igjen; SAS NO er vel også avhengig av resten av nettverket til konsernet, slik at om man fjerner International osv. så er det kanskje vanskelig å se hvor sterkt et SAS NO er alene. Styrken til SAS i forhold til LCC'ene de konkurrerer med må vel bl.a. kunne sies å være knyttet til at SAS faktisk er et nettverksselskap, og fjerner man mye av nettverket så forsvinner også mye av denne fordelen. Edit: dette med å selge ut STS og SGS og hoteller skjønner jeg ikke hvorfor på død og liv skal være så fornuftig. Disse tilbyr høyst komplementære produkter til "kjernevirksomheten", slik at det kan være mange fordeler med å ha disse innomhus. De bidrar også ifølge regnskapene stort sett positivt i forhold til konsernresultatet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banned
|
![]()
Selv setter jeg mer pris på internettilgang og strømuttak enn individuelle tv-skjermer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hadde jeg eid SAS ville jeg diktert en pris på ground handling basert på en slags beste praksis pris (hva kan andre levere tjenestene for), og om SGS da ikke klarer å levere så er det like greit å legge ned SGS og kjøpe fra uavhengige. jy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
-stig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian kan bli solgt | HMWK | Flyforum | 16 | 16-12-2008 20:18 |
Kan det bli penere? | EB | Bilder & foto | 13 | 22-07-2008 09:13 |
Gardermoen kan bli gigantisk | exflyplassdame | Flyforum | 20 | 12-06-2008 10:57 |
Kan det bli bedre? | flyKSU | Flyforum | 3 | 26-11-2007 22:24 |
Concordekrasj kan bli drapssak | Trety | Flyforum | 9 | 28-09-2005 14:32 |