![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Et veldig enkelt spørsmål: Om man befinner seg i USA fra Skjærtorsdag til 1. Påskedag (torsdag-søndag): Er disse dagene på noen måte "hellige" i USA, eller er alt oppe og går som vanlig hele langhelgen?
Spørsmål to: Noen andre byer enn New York som noen evt. vil anbefale til en langhelg for en som reiser alene? Tenker selv litt på SFO eller BOS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Påskemandag er såkalt Bank Holiday, dvs fridag for ansatte i det offentlige og kontorer men butikkene er åpne
Påskesøndag er en del butikker stengt (feks Macys i NY) mens restauranter, convenience stores er åpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Så om jeg reiser hjem på søndag, vil jeg mao. ikke merke noe særlig til det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Siste påske var Langfredag, business as usual i HNL..
Eneste som kan være litt vanskelig er Thanksgiving... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Samme med jula
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vel var ikke noe merkbart forskjell på påskehelga i HNL i år iallefall. Eneste var at skolene hadde fri langfredag og det tipper jeg også gjaldt offentlige kontorer også, men butikker holdt åpent som vanlig. Selv Honolulu Star Advertiser kom ut som vanlig hele helga. Tror nok det er annerledes med Thanksgiving. Det er nok den helligste dagen i USA. For de som kjenner Hawaii iallefall så slutter de vanlige skolene i mai og begynner i begynnelsen av august, universitetene slutter i mai og begynner i september. Spring break er da ferien man har på vårsemesteret og når påsken er tidlig så sammenfaller den med den. Så det er greit å være student på Hawaii.
![]() Last edited by Hypern; 25-09-2011 at 16:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
He he Hypern, vi var i HNL samtidig meg deg.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Elefanten kan bestemt anbefale dette da "verdens beste sjokoladebutikk" er på nettopp denne piren. Og så kan man jo varme opp med litt "dumb luck coconut shrimp" på Bubba Gump først.
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Yeah, elefanten har rett, Bubba G har flott utsikt på motsatt av den noe støyende side hvor bråkebøttene er... Oink oink
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Har ellers fundert litt på SAN, evt. ta en open-jaw OSL-SAN//SFO-OSL, så får man testet Mixed Fleet i treklasse-777 tilk SAN, og flydd Dumbojet tilbake, med boarding fra kantina. Men da trenger jeg vel en dag eller to ekstra.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Martin, konsentrer deg om SFO, finnes knapt bedre plass på kloden... Som du sier, greier du SEA greier du SFO...
Har selv i mange, mange år sagt at de to vakreste, flotteste byer i verden er SFO og SYD, og verdens mest spennende er NYC... Gamle mannen meg husker første gang 1967 med hippies og Hare Krishna. 1973 fikk jeg audiens/bura inn frivillig en dag i San Quentin . Skrev brev til warden og fikk en dag innenfor murene... En opplevelse jeg aldri glemmer. Unge SQ 777 hadde mange rare ideer i sin ungdom. ![]() Edit: har fortsatt en kopi av de innsattes lokalavis. Last edited by SQ 777; 25-09-2011 at 21:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Både Boston og San Francisco er flotte byer for et 3 dagers besøk. Men om du ikke har vært noen av stedene ville jeg definitivt gått for sistnevnte. Fantastisk sted! Men laaaang reise fort et så kort opphold.
Okt: 11/10 SK BGO-OSL: 14/10 SK OSL-BGO Okt: 28/10 BT BGO-RIX: 30/10 BT RIX-BGO Nov: 2/11 SK BGO-AES: 3/11 DY AES-BGO Nov: 22/11 W6 BGO-GDN: 24/11 W6 GDN-BGO Nov: 25/11 LH BGO-FRA: 27/11 LH FRA-BGO Des: 12/12 SK BGO-ARN: 14/12 JZ ARN-BGO Jan: 07/1 SK BGO-SSH: 14/1 SK SSH-BGO |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
3-dagers besøk er lang tid for Martin...
![]() |
#18 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Waikiki og Key West er også greit for en helgetur. Eller hva med Toronto?
Har også vært en snartur i New Orleans, men det ble en av mine lengste langhelger da jeg måtte få tirsdagen med meg. ![]()
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Bare for å "avklare" et par ting, så har jeg ingenting i mot å reise over dammen, med avreise herfra torsdag, og hjemreise søndag/mandag. Har gjort dette flere ganger ifm. julebord i SEA. Å reise et sted, og ha to hele dager (i tillegg til avreise/hjemreisedagen) er ikke noe problem for min del, da jeg ofte synes at to dager er mer enn nok - i hvertfall når jeg reiser på egen hånd. Det gir jo også en grunn til å dra tilbake, fodi man kanskje ikke rakk alt man ville
![]() I tillegg, sitter jeg om dagen og har veldig lyst til å booke en ferie på nyåret. Den helgen i januar jeg har hatt de siste årene, har alltid vært en etterlengtet ferie etter at man er ferdig med julerushet på jobben. Denne gangen er det derimot litt mer usikkert på om jeg faktisk får tatt ferie akkurat da, og siden det klør i bookingfingeren om dagen - men jeg vet ikke når jeg kan ta ferie - så fikk jeg en fiks ide om å dra på tur på dager jeg garantert ikke skal jobbe allikevel ![]() San Francisco har jeg forøvrig vært før - og reiser gjerne igjen - men jeg lurer litt på om det heller mot Boston denne gangen, og at man muligens flyr tilbake fra JFK - siden jeg liker å samle streker på kartet samt flyplasser (har også et slags mål om å fly til og/eller fra samtliger av de nord-amerikanske flyplassene på BA sitt rutekart..) Men vi får se. Blir ikke booket noe før neste lønning uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kjapt spørsmål: Er det "business as usual" i Canada i påskehelgen også?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyselskap som ikke lenger er tilgjengelige.... | SpotOn | Flyforum | 35 | 23-10-2008 11:31 |
Ikke mye historie lenger | Concorde | Flyhistorisk forum | 1 | 05-03-2008 16:11 |
BA ikke lenger "The world's favourite airline" | OEH | Flyforum | 1 | 31-07-2007 18:25 |
Norwegian + Flynordic = ikke lenger sant? | MartinL | Flyforum | 3 | 05-02-2006 19:48 |