![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]() http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2005/12/07/072952.htm http://www.borsen.dk/650.81557?PHPSESSID=u2gn7vr81gst3bmso8q26ubvp0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg vidste godt at BKK ikke er den bedste forretning for SAS men PVG og SEA? er der ikke noget avisen har fået galt fat på her?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Får håpe Lindegård kan stå fast ved fristen den 15 desember.
Han er jo kjent for og ikke kunne holde seg til fristen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Som Jens skriver, BKK kommer vel ikke som noen bombe. Overlat denne til Thai og bruk flyet på andre destinasjoner østover.
Men PVG og SEA? Høres nesten mer ut som en tom trussel enn noe annet. Håper iallefall det er en tom trussel... ![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Lønnsforhandlinger?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hmm, det vil være synd om SAS ikke kommer i mål med å få sine enhetskostnader ned på langrutene. TG flyr jo til BKK med en yield som jeg ikke kan tenke meg er i nærheten av den SAS har...men de har nok enhetskostnader som matcher bedre.
Jeg leste en artikkel om en Ex SAS pilot i Flynytt nr 5 i år, som flyr langruter i Emirates. De produserer inntil 90-100 flytimer pr mnd og opptil 900 timer pr år.(er denne tilgjengelig elektronisk noe sted ?) Hva ligger SAS pilotene på langruter på i årsproduksjon, og hvor mange er det i cockpit på rutene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Det er vel kun på EWR summer at det var/blir benyttet 2 i cockpit I følge årsrapporten for 2004 er det i forb. med beskrivelse av Turnaround 2005 beskrevet at Blockhours for pilots er 550 (cc 570) og at målet et 700-750 timer. sasgroup |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
BA er klare til å ta over, og øker til 10x ukentlig på SEA til sommeren. Den senere flighten blir med T7
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
TV-2 hadde nettopp ett innslag på morgen nyhetene, om at Sas har planer om å flytte østgående intercont til ARN...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Så jeg kunne godt tænke mig deres kilde til denne historie...
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kilden var Jørgen Lindegård som ble intervjuet, så med mindre de har satt inn en standin, så var det nå vitterlig hans egne ord.
Så intervjuet på ny nå, og jeg var nok litt trøtt kl 0700. Ordrett Lindegårds utalelse var at det "vurderes og legge østadgående intercont til ARN da dette er det naturlige knutepunkt for ruter til Østen. Dette også for å møte konkuransen fra Finnair" Han sa ikke noe om å legge ned fra CPH, så det kan jo tolkes dit man vil ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Får håpe han velger å fly SEA fra ARN da....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Time will tell...
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det ble sagt som tidligere nevnt at Shanghai, Bangkok og Seattle stod i faresonen fra CPH. ARN får trolig 2 Asia ruter.
OSL får ingen som vanlig, men at EWR var et håp for fremtiden. Det er det lokale markedet som i fremtiden skal bestemme fikk jeg inntrykk av, mao at der det er best grunnlag (lokalt marked) til å drive en interkontinental rute fra får den. Det er vel en videreutvikling av Europa tankegangen interkontinentalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg fikk da også helt klart inntrykket av at det var snakk om å flytte ruter fra København til Stockholm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er vel ikke godt å si hva fremtiden vil bringe.Men det nordtyske markedet ut fra CPH vil vel kanskje bli vesentlig mindre når den nye storflyplassen i Berlin står ferdig om noen år,med helt sikkert en god del flere intercontinentale destinasjoner enn idag.Og fra Hamburg har det vel også begynt å komme noen intercontinentale destinasjoner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye FR ruter på vej i GSE, BLL, BRI? | JELSC | Flyforum | 6 | 09-01-2013 06:57 |
SAS A340 på vej tilbage? | Fysikeren | Flyforum | 80 | 01-09-2010 15:09 |
Tre nye på vej i Star Alliance | LN-RRA | Flyforum | 24 | 31-03-2010 05:11 |
SAS måske på vej ud af DK-indenrigs | Jan | Flyforum | 10 | 11-08-2009 01:23 |
Sterling på vej med en SAS DK | Jan | Flyforum | 23 | 16-05-2007 22:28 |