![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
For en stund tilbake testet KL ut "a la carte" som et alternativ til vanlig flymat i Y på IC. Nå ser det ut til at KL-ledelsen har tatt en beslutning ang prøveprosjektet, og har nå valgt å gjøre dette alternativet til standard på alle IC-flighter, med unntak av flighter til CAI, SFO, TLV og YTZ.
Måltidet bestilles i forveien på klm.no, under samme område som man checker in, velger sete osv. Det koster forøvrig 12-15 Euro. "Vanlige" retter serveres fortsatt gratis. Quote:
C-reisende tilbys det samme, i tillegg til noen flere retter. Ingen ekstra kostnader her, men her må man også bestille i forveien. I likhet med Y, vil de tre standardmåltidene i business class fortsatt være tilgjengelige for dem som måtte ønske dem istedet. Video, bilder, mer info og beskrivelse av maten finnes på linken under: Y: http://www.klm.com/travel/no_no/prep...carte_menu.htm C: http://www.klm.com/travel/no_no/prep...ness_class.htm Btw, fikk noen her inne testet ut denne maten i prøveperioden? Last edited by Flying-news; 23-09-2011 at 00:34. Reason: Info ang c-reisende |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Betyr dette at man har valget, enten kjøper man mat, eller så får man ingen mat?
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nei, man får man valget mellom standardmat gratis eller ala carte for ca. en hundrings mer. (Husker ikke det eksakte beløpet, mullig det varierte litt.)
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Ellers høres dette svært positivt ut, men bør være en viss forbedring i forhold til standardmaten for å forsvare prisforskjellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Litt skeptisk; virker litt som første steget på veien til å redusere standardmaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er vel bare smak og behag... de to smørbrødene jeg ble servert sist jeg fløy KL synes jeg smakte ganske greit. Reisefølget synes ikke det.
Når det gjelder dette med betaling for bedre mat vs gratis standard mat, lurer jeg egentlig litt på om ledelsen i selskapet ikke helt vet hvilken retning selskapet skal ta når det gjelder servicekonseptet... Har nemlig på følelsen at de vurderer å gjøre de billigste billettene enda billigere, mot at man tar betaling for det man ønsker...Snakker her om hele servicekonseptet, ikke bare maten: Altså "sett sammen din egen bestilling, så du kan velge hvor god service/komfort du vil ha selv" eller noe sånnt... Feks velge bort ting, for å få en billigere pris- eller velge ekstra ting, mot en dyrere pris. (Kontra om de skal fortsette slik som idag med (noe) høye priser, og at alt tilhørende da blir gratis). Grunnen til at jeg tror dette er at jeg for stund siden fikk opp en survey på klm.no, med en hel haug spørsmål om bl.a. nettsiden, sist jeg reiste med dem og litt om selskapet. Et av spørsmålene var noe sånt som "Hvor enig er du i at vi skal tilby billigere billetter, mot at passasjerene betaler for de goder de selv ønsker". Sånn passer jo dette med A la carte litt med det jeg tror... Det at ledelsen ikke helt vet hvilken retning de skal gå er selvsagt bare spekulasjoner fra min side, men det er da det inntrykket jeg har. Last edited by Flying-news; 24-09-2011 at 15:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Jeg ser på dette med en smule skepsis. Man har jo selskap som Air Baltic som forhåndsselger a la carte mat, og den er jo allikevel ikke spesielt god. Helt grei, men ikke god. Mer slik det burde vært i utgangspunktet. Så jeg heller litt mot JoeW.
Ellers må jeg si at all bookingen av tillegg er ekstremt irriterende. Når jeg kjøper billetten vet jeg hverken hvor mye bagasje som skal med eller hvor sulten jeg er. I business class ville nok dette blitt en deal- breaker for meg. Men så er vel jeg en av få som har hatt i ansettelseskontrakten at jeg skal slippe å fly KLM. He he.
![]() |
#9 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Det skal gode gjøres for KLM. Fløy engang biz med dem. Fikk en fiskerett som hadde en diger isklump inni. De trakk bare på skuldrene da jeg sa ifra.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Fløy over dammen med LH i Eco igår og hadde gladelig betalt litt mer for bedre mat. Du får minimalt med mat nå, og det du får er ikke særlig bra. Om kvalitet og mengde på mat går opp, betaler jeg gladelig litt mer.
Betalte også for Eco Plus på United som tok meg SEA-ORD og det var en god investering med nødutgang og rikelig med plass, mot sild i tønne helt bak.
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Om du faktisk ender opp med å kunne kjøpe BEDRE mat enn du får idag, så er det jo bra. Årsaken til skepsisen min er vel at jeg frykter du ender opp med å måtte betale ekstra for nøyaktig det du får gratis idag. Mens det som i fremtiden da blir gratis er fullstendig uspiselig. Ta frokostpakkene til SAS. Idag koster de vel rundt 50,- or er betydelig dårligere enn hva man i 2004 fikk gratis. Da var det skinke, egg og varme deilige rundstykker for free. I dag er det en knusktørr grov briks med en kvart osteskive og 150g smør.
![]() |
![]() |
#12 | |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Fikk en skryte epost fra KLM, der de skryter av sin nye meny for folket i kvegklassen.
Quote:
De høres jo gode ut og jeg kunne vært truende til å spise alle, selv om den olivensalaten til italieneren hørte farlig god ut!
![]() |
![]() |
#13 | |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Quote:
Ellers har jeg vært lykkelig altetende og fornøyd med det som er blitt meg servert ombord, men dette var skuffende. Kvantitet er ikke så viktig for meg, men kvaliteten bør holde et anstendig nivå, her var tankene på et tidspunkt tilbake til fengselsmaten vi fikk servert på Taco Hell dagen før ![]() Ikke en helt utenkelig utvikling nei. Last edited by Eirik; 29-11-2011 at 21:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Da jeg fløy var valget "Chicken or Pasta". Velger vanligvis kyllingretten, men tenkte. Tja Pasta med tomatsaus må da være bra. Det som ble servert var Penne Pasta med brungrå erter og en lys ostesaus som var tørket ut til en seig ekkel masse. Pastaen i ytterkant av aluminiumsboksen var helt hard og uttørket og jeg endte opp å pirke i maten ta to tugger og droppe resten.
Rundstykket er seigt og tørt og servert plastinnpakket, en uinspirert søt kake avslutter måltidet og du sitter igjen med følelsen om at de kunne latt være med hele greien.
![]() |
#15 |
Newcomer
|
![]()
Maten på flygninger i Kina er bare helt ubeskrivelig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Det er ofte like greit å droppe det helt.
![]()
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Air France følger nå etter å tilbyr samme konsept på deres langdistansflyvninger ut fra Paris.
Noen som har prøvd KLM sitt konsept ennå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Når innføres det hos AF?
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Standard mat i Economy hos KLM på longhaul er rett og slett bare sorgen, som hos de fleste andre. På vår reise til DXB fikk vi som vanlig valget mellom pasta eller chicken og det var bittesmå porsjoner. Før landing i DXB serverte de en seig pizzabit med innpakket i plastikk....på nattreturen startet de med pizzaen...frokosten før landing AMS var ok.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Varför är det annorlunda till 4 städer undrar jag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Juneyao Airlines blir "connecting partner" i Star Alliance | Someone | Flyforum | 3 | 11-10-2016 11:40 |
"Utsikt" fra eco extra i SAS A330 | litt-amatør | Reiseforum | 8 | 13-03-2012 13:05 |
KLM introduserer "À la carte menu on board" | Flying-news | Reiseforum | 11 | 26-07-2010 15:47 |
Lithuanian Airlines blir "Fly LAL" | DY | Flyforum | 13 | 21-09-2005 10:57 |
Når "unngå USA" blir et markedsføringstriks | Arrow | Flyforum | 9 | 07-02-2005 07:58 |