![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Et lite spørsmål som har dukket opp her.
Jeg har en LXflight til GRU booket, og tenkte jeg skulle se om det var mulig å teste ut 1.klasse. Har en billett i en klasse som skal kunne oppgraderes, men når jeg forsøker å søke oppgradering via SAS sin hjemmeside får jeg beskjed om at ingen seter er tilgjengelig. Er det slik at det er større sjanse for oppgradering jo nærmere man kommer avreisedagen (seter som frigies)? Er det noen mulighet til å sette seg "på vent" og ikke måtte sjekke via SAS sin side hver dag? Er det bedre å ringe eurobonus og se om de kan fikse? Takker for svar og tilbakemeldinger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Beklager å måtte helle litt kaldt vann i blodet ditt, men eneste muligheten for å oppgradere til First med EB poeng på LX, er å bruke Star Alliance upgrades. Det er vel bare de 2 dyreste Biz classene som kan oppgraderes til First. Dvs C eller D. Nå husker jeg ikke hvor mange poeng som skal til for å oppgradere denne, men det finner du på stjernealliansen sin hjemmeside. Har du kjøpt billigste biz billett hos LX (dvs Z klasse) kan du bare glemme det.
Har fortsatt til gode å høre om noen som har brukt Star A upgrades, da det sjeldent er veldig lønnsomt. F.eks. er det bare de dyreste economyclass billettene som kan oppgraderes til biz. I de fleste tilfeller er billigste biz billigere enn dyreste eco, så da faller jo hele poenget bort. Når det gjelder biz til first er vel kanskje gapet noe større, men C og D er jo langt fra billige de heller. Det skiller vel ofte både 10 og 20 høvdinger fra billigste Z til C/D klasse. Så alt avhenger av klassen på den billetten du har hva som her vil være mulig. God tur, og lykke til! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Mener at med med LX kan du oppgradere også Z. Koster 50000 poeng en vei.
Men ser du ledige seter hos Ana? Du kan vel ikke se dette på SAS.no? Har hørt at Lx åpner award i F tett opp mot avgang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oppgradering på KLM | RJon | Reiseforum | 19 | 17-02-2015 12:56 |
EBpoeng, etter-registrering, discounted? | petru26 | Reiseforum | 20 | 18-02-2014 18:03 |
Oppgradering United | jb1 | Reiseforum | 2 | 24-05-2013 15:30 |