![]() |
|
![]() |
#1 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
....men hvilke er det? Det er her en fordel å kunne huske de siste fire tiår, eller i alle fall bilder fra ca 1985 og framover
![]() 1) ![]() 2) ![]() 3) ![]() 4) ![]() 5) ![]() 6) ![]() 7) ![]() 8) ![]() 9) ![]() 10) ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
1. British Caledonian (og snart CO)
2. Dan-Air 3. 4. Duo 5. Northwest 6. 7. 8. City Airlines 9. Scot Air 10. Airtours |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Ikke verst, men jeg kan trøste alle med at 10 ikke er riktig
![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
3. Air Scandic A300.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
10. Fly FTI
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]()
10. Premiair
*fyllepåmedtekst* |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
huvert, når begynte Premiair å fly på tysk register?
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
1. British Caledonian och CO
2. Dan-Air 3. 4. Duo 5. Northwest 6. V-bird 7. 8. City Airlines 9. Scot Air 10. Airtours DE |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
3. Air Scandic
7. ELK Last edited by LN-GBM; 20-09-2011 at 16:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]()
Det tenkte jeg ikke på LN-KGL (SORRY)
![]() Søkte premiair på airliners.net og fikk den logoen på en hale, så jo ikke så nøye etter hva det sto når jeg hadde søkt spesifikt på selskapet... skal skjerpe meg ![]() ![]() hehe |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
På billed nr 1. er det et glimt at en stribet hale...kan det være Mid Pacific..tro jeg det hed...havde vist F28
Hilsen ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Dette gikk fort for de gamle. Ser femtiåringen slo til også
![]() 1) British Caledonian er borte og det er vel praksis Continental også. Det tredje selskapet på bildet blør også kraftig, men det gjør hele landet så annet er ikke å vente... Det er en liten flik av en Air Zimbabwe 707 vi ser halen på. Bildet er tatt på Gatwick i november 1988. ![]() 2) Dan-Air forsvant inn i British Airways som BCal. Dette er Airbus A300B4-2C G-BMNB også på Gatwick - og samme dag... ![]() 3) Air Scandic Airbus A300B4-203FF G-TTMC på Manchester i september 2004. ![]() 4) duo airways (den trodde jeg skulle by flere problemer enn den gjorde...), her på Helsingfors-Vanda en februar-kveld i 2004. Flyet gikk til Birmingham der selskapet holdt til og tok kvelden 1. mai samme år. LN-OJB, LN-KGL og jeg fikk de siste bildene av dem dagen før på BHX. ![]() 5) Northwest Airlines (tidligere kjent som Northwest Orient Airlines) på Schiphol en julidag i 2005. Nå er det fryktelig mye Delta der i stedet... ![]() 6) V-bird.com eller V Bird Airlines var et kortvarig nederlandsk eventyr med base på Flughafen Niederrhein (på Ryanairsk kjent som Düsseldorf, vi andre kaller den Weeze). Her med A320-212 PH-VAE på Manchester samme dag duo forsvant. ![]() 7) Estiske ELK Airways (ELK sto for Eesti Lennukompanii) levde fra 1991 til 2001. Denne Tu-134A-3 om jeg ikke tar mye feil, sto på Tallinn-Ülemiste i påsken 2005. ![]() 8) City Airlines er vel en del av Skyways. Dette bildet er tatt under en SAS-streik da flyet OSL-MAN ikke gikk og jeg fikk gleden av å fly OSL-GOT med Widerøe og GOT-MAN med CF på C-klasse siden jeg var ufrivillig booket om (takk til Farmers gjeng for det). Bildet er fra påsken 2006. ![]() 9) ScotAirways fløy ikke mange rutene, men de var aktive på London City der jeg fotograferte denne Dornier 328-110 i april 2007. Selskapet startet som Suckling Airways og ble til Suckling Airways og er nå en del av Loganair (fra sommeren 2011). ![]() 10) Dagens lurespørsmål. Fly FTI A320-231 D-AFRO (må bare like den registreringen) på MAN i Airtours-farger var ment som en felle - og noen overså D-en og gikk i fella ![]() ![]() Skal se at det blir flere defunct quiz. Dette var gøy - synes nå jeg da ![]() ![]()
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
ELK AIRWAYS er vel ikke en TU134 ? TU134 har jo 3 motorer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Å jasså? Tror du skal sjekke fakta en gang til - eller holde deg til Cessnaer
![]() ![]() ![]()
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Kan nok komme på flere som er meget værre... Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Og det sier du i samme tråd som du har et bilde på Air Scandic? Et livery som må være laget med ClipArt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Liste over flyselskaper som har gått konkurs | AirlineLover | Småprat | 1 | 04-05-2013 09:54 |
Flyselskaper som flyr HRG-CAI | LN-KRF | Reiseforum | 3 | 30-12-2009 18:47 |
Søker bilder avfly tidligere flyselskaper som Color Air osv. | ATC-flyradar | Flyforum | 3 | 11-02-2007 23:52 |
5 flyselskaper svartelistet... | EB | Flyforum | 6 | 29-08-2005 09:40 |