![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,384
|
![]()
http://www.norconsult.no/?did=9062642&aid=9030620
Blir spennende å høre konklusjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
Statlige organer lever tydeligvis i sin egen verden og drønner avgårde på dead-end-streets som en blind bulldozer!
Hva skal man med TRE rullebaner når man ikke har flygeledere nok til å avvikle trafikken på TO rullebaner? Når STATEN nå har privatisert landets infrastruktur og lagt den ut på anbud, er vi brukere de store taperne i prosessen. ![]() ![]() ![]()
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 126
|
![]()
Er vel for å sikre arealer i fremtiden( Et skikkelig politisk svar)
men hvor blir det av noe mer trengende pir B? Og noen fler non schengen gater... ![]() Rune |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
Tror vel behovet for pir B er vesentlig større enn en tredje rullebane ja..men har lest i Romerikes blad at ledelsen ved Oslo lufthavn vil ha 17 millioner innenfor dørene før de begynner å bygge ut.Flyplass sjef Nic Nilsen sier at med en mindre utvidelse av hovedterminalen så vil Gardermoen få en kapasitet på 20 millioner årlig..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 126
|
![]()
Stemmer nok det at de vil se 17mill først, men hva om de da starter bygging ved 17mill. Er ikke nådagens gardermoen beregnet til 15-18mill pax pr år? Med dagens økning sprekker det neste år. Og med tanke på at byggetid for pir B antakelig er noen år, hva gjør man i mellom tiden?
Blir det bussing, fjernpark, mere begrensninger? I mine øyne kan jeg ikke se at det gjør Oslo Lufthan Gardermoen til en mer attraktiv flyplass for fremtidlig flyselskaper, men derimot det motsatte. men det er min mening da ![]() Rune |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
Er vel typisk norsk å bruke alle mellomløsninger før de endelig foretar seg noe..De brukte jo 25 år på lokaliseringen av ny hovedflyplass,så hvorfor skal dette ta noe kortere tid????:
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 452
|
![]()
Det er vel ikke bare typisl norsk å bruke lang tid på utredninger, men typisk i de fleste byråkrtatiserte land. Se bare på England og utredningen om nye rullebaner i og rundt London....
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tredje rullebane på Gardermoen (OSL) | kekker | Flyforum | 63 | 13-09-2024 12:19 |
OSL - tredje rullebane | PointMergeArrival | Flyforum | 42 | 12-06-2012 14:28 |
Samferdselsdepartementet vil finne plass for tredje rullebane på OSL | Desk pilot | Flyforum | 35 | 23-04-2012 13:47 |
OSL: Tredje rullebane revurderes | LN-BRK | Flyforum | 19 | 06-05-2005 12:01 |