![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg kom kjørende fra Tananger mot Sola idag ca kl.1525 da jeg så en SAS maskin ta av mot nord, synes det var en MD maskin, sjekket med Avinors avganger og fant kun SK 4026 stemme med tiden. Men det er en 737. Noe som ikke stemmer her eller er maskinen jeg så ikke logget hos Avinor ? Noen som vet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det står en MD her med teknisk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
|
![]() Quote:
Den såkalte "avgangstiden" eller "avreist" som det står, er tiden flyet ble pushet fra gate, men kan ikke brukes til mye annet enn at den reelle avgangstiden i allefall er etter dette tidspunktet. Quote:
Tiden som står på Avinors sider er ikke annet enn en vag følelse fra flyselskapene at de går på rutetid... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
SE-DIN hadde teknisk.
Gikk nettopp nå som SK9001 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SE-DIN ble stående fast med oljelekkasje. Heldigvis sto det en tom MD ledig som hadde vært ute på charter-oppdrag. Som Lennart sier, ble pax flyttet over på denne og flydd til CPH med litt over en time delay.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for nyttig info om MD'n. Forøvrig ett av mine favorittfly pga den lange, slanke flykroppen , "høy hale" og den bratte stigningen ved avgang. (må nok begynne å se mer på veien enn i luften når jeg kjører rundt Sola )
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SK 4026 30 Juli 2007 | Roxman | Register- og ATC-Forum | 1 | 11-03-2008 21:08 |