![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Punktlighet på 93.84 prosent i august.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Komisk...
Malmö Aviation klarte a ha 97% punktlighet. Hvordan kan SAS da med en mindre %-antall vaere förstemannen? Det virker at noen har enten trikset med tallene eller bevist bare tatt seg en visst marked-segment. Slik som SAS skriver dette sa stemmer det allikevel ikke. Det fant seg i minst en flyselskap som hadde en höyre punktlighet enn SAS. All honör for de 93,84%, men ikke trikse med tallene og marked-segmenter!!! ![]()
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Uansett er det misledende, fordi Malmö Aviation er en direkte konkurrent av de.
Det virker som utpekt. Ellers ville de havnet pa #2, som er forsatt en meget respektabelt resultat. Men med slik en PR stunt kan man bare lure om SAS vil gjöre en ny MoL. Synd, fordi egentlig kan SAS det bedre...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Nå ligger vel antagelig SAS på toppen av kanselleringslisten som vanlig også
da, så å kalle dem de mest punktlige når ti-tusenvis av passasjerer som kommer mange timer for sent frem ikke regnes med, blir i mine øyne helt galt. Omtrent som når Regjeringen skryter av europas laveste arbeidsleighet når vi samtidig har dobbelt så mange på trygd som resten av europa. Verden vil bedras ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Verden vil bedras... Sant det.
Og man kan sikkert krangle om at hvorvidt det er riktig å kalle seg "verdens mest punktlige flyselskap". Det finnes flere gode argumenter i mot. Men poenget er vel at SAS har utrolig bra punktlighet. Det er bare å se på punktlighetstatistiken på OSL.no for å se at både SAS og Norwegian gjør det meget, meget bra. Det står det respekt av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,705
|
![]()
Kan du plukke frem en referanse til det, eller er det bare noe du tar ut av lufta?
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]()
Noen med link til resultatene fra Flightstats i august som det refereres til?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Here we go again. For oss nordmenn er dette kjempeflott. SAS, Norwegian og Widerøe er alle svært gode på punktlighet. Til glede for oss kunder.
![]() Ikke la dette nok en gang bli en uendelig diskusjon om SAS vs. Norwegian på punktlighet! ![]()
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
|
![]() Quote:
Det sies vel at Norge også har den høyeste andel yrkesaktive også da.... Nei, tilbake til topic, ser ikke ut som at longhaulproblemene i sommer har hatt stor innvirkning, men det er vel få avganger i forhold til totalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Takk for komplimentet, men når man først refererer til statistikk må
man også tåle å høre alle sider av den, og denne statistikken har som kjent store svakheter. Quote:
familie ikke klarer seg på en inntekt. Poenget her var ikke å rakke ned på SAS, de gjør en god jobb, men all statistikk må tas med en klype salt og sunn fornuft. Last edited by Wahoo; 06-09-2011 at 08:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2008
Location: Gardermoen
Posts: 342
|
![]()
Må jeg si jeg blir deprimert noen ganger av å lese innleggene her inne. Her gjør SAS, Norwegian og Widerøe en kjempeinnsats og er blant verdens mest punktlige flyselskaper. Så skal det alltid komme SAS hatere som kommer med mer eller mindre usakelige kommentarer. Er det ikke "lov" å gjøre det bra?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Wahoo sitt poeng er vel at kanselleringer ikke tas med i punktlighetsstatistikken, men jeg har ikke sett på hverken punktlighet eller kanselleringer på lenge så jeg vet ikke hva status er. På forsommeren hadde vel SAS en dårlig periode, men det har forhåpentligvis ordnet seg nå. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Siden vi er inne på punktlighet, så kan en si at gjennomsnittet av alle rutefly på OSL er bedre enn "verdens mest punktlige selskap" - 93,9% mot 93,84%. Med andre ord er sjansene store for at OSL er "verdens mest punktlige flyplass"... kanskje.
De selskapene som var bedre enn gjennomsnittet i august var: ![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Irene kan man ikke gjøre noe med, slik er det å fly IC. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]()
Når kanseleringer først er dratt opp. SAS er et nettverkselskap i en stor allianse, og dermed mulighet til å ombokke pasasjerer i mye større grad enn et LCC selskap. Hva er da egentlig best for passasjerene i et slikt tilfelle? Forsinkelse på mange timer, kanskje over et døgn? Eller ombokking og komme frem noen timer senere.
Vet at SAS i alle tilfeller ser på hva som er best for passasjerene, og med ombokninger kan flyet som kunne vært forsinket, istedet for kanselert, helt tomt for pax, og det samme med returen. Er vel litt dumt å sende et fly tomt tur-retur bare for å holde regulariteten oppe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS med egen Spotify-kanal | FlightDeck | Småprat | 1 | 05-08-2015 05:40 |
Egen do for SAS ansatte | Someone | Flyforum | 1 | 28-02-2006 16:13 |
TCAS slo ut på SAS-maskin | Trety | Flyforum | 0 | 22-08-2005 15:16 |
SAS med egen juleside | DY | Flyforum | 10 | 29-11-2004 10:13 |