![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Finnair skal arrangere et Angy Birds mesterskap ombord i et av sine fly mellom Helsinki og Singapore, og er du fan av Angry Birds så kan du vinne en plass ombord
http://finnair.inoob.fi/angry-birds/?page_id=6 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Free Luigi
|
![]()
Hat...på...."collect as many likes as possible". Jævla gratisreklame. *surmule*
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Front section flyer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Morsomt stunt eller hva nå enn man skal kalle det, av Finnair. Hva er så gale med at man må samle inn face-likes egentlig? Jeg personlig er ikke typen som gidder å "selge" meg for slik gratis reklame, men likevel... ser ikke problemet med å sutre. Det er jo bare et artig påfunn! Det sier jo dessuten litt om hva slags målgruppe de ønsker skal delta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Free Luigi
|
![]()
Hvorfor? Fordi det er pågående, innpåslitne og tildels plagsomme folk som "selger sjela si" for en konkurranse, mens de pøser på med gratisreklame for bedrifta. Og du er ikke engang sikret å vinne, kun de med flest overfladiske venner hvor de innehar en viss popularitet vinner.
Skjønner selvsagt at det er pga gratisreklamen at bedrifter velger å kjøre disse "stem på meg"-konkurransene, men det blir jo et fryktelig mas på f.eks facebook hvor jeg ikke er interessert i å få slik mas. Velger jeg å takke nei til reklame på facebook så skal jeg ha meg frabedt å bli innlurt reklame gjennom mine (desperate) venner. Artige påfunn innebærer ikke kynisk snikreklame gjennom sosiale medier.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Ahh, det der stinker litt faktisk. Jeg tror det er en del som ikke skjønner at folk bruker sosiale medier fordi det er kult. Når det slutter å være kult så slutter man å bruke det. Selskaper som spammer som dette skjønner bare ikke dynamikken.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
nå var faktisk Facebookreklame en veldig viktig faktor av det som gjorde Angry Birds kjent, så er ikke rart i de bruker Facebook mye i markedsføring. Angry Birds er såpass "integrert" i Facebook at man må være fan for å få tilgang til endel brett. Genial og billig form for markedsføring selv om de som er "utenfor" surmuler litt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Helt klar, Polaris, jeg ser poenget ditt... Jeg er også enig med deg, men ser ikke vitsen i å surmule...
![]() Uansett er Fnate inne på noe når det gjelder dette med dynamikken. Litt ot, men face er jo på vei nedover (altså ikke ut, men ned) hos oss ungdommer. Tror ikke jeg kan snakke for alle, men det gjelder folk på skolen, venner, osv. Alle ser jo at man ikke gidder å være på face, sånn som før. Sånn er det iallefall her i Drammen, og enda mindre østover i noen av mine venners nettverk i Bærum og Oslo. Jeg vet ikke hvordan det er feks nordover, men jeg regner med at det er sånn som her. Face er på en måte ødelagt i forhold til sånn som det var før... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Front section flyer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Free Luigi
|
![]()
Hm, kjenner jeg meg ikke igjen i. Om enn er facebook mer i bruk nå enn tidligere, og vi på universitetsnivå bruker den aktivt i nyheter for studiet (for alle på studieretninga), for å holde kontakt etter kurs, konferanser eller liknende - og for å lage events for hele studentmassen. Bruker også facebook som RSS-feed for nyheter fra petoro og liknende. Men det er mulig jeg er blitt ei gammel kjerring som ligger etter utviklinga....
![]()
![]() |
#12 | |
Front section flyer
|
![]() Quote:
![]() Men ser godt at i den gruppen jeg befinner meg 40+ der avtar ting sakte men sikkert. Ser poenget til Finnair med å bruke face for å samle ting , men som sagt kan bli for mye av ting sånn at folk går lei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det handler jo om at vi ungdom ønsker å ha en egen plass på nettet, for oss selv - og ferdig med det. Det var jo det face var før... ![]() Last edited by Flying-news; 04-09-2011 at 17:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Med fare for å få svært mange negative tilbakemeldinger her, har jeg nå faktisk slengt inn en søknad i denne konkurransen. :P Facebook har truet med å deaktivere kontoen min pga spam, og jeg legger derfor ut linken til min søknad, og ber om at de som har fem sekunder til overs er snill og gir meg en 'like'. =)
tusen takk!!! http://finnair.inoob.fi/angry-birds/?p=318 (dere skal få mobbe så mye dere vil etter å ha trykket like) =) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Denne siden er det mange som overser: http://www.facebook.com/promotions_guidelines.php
I dette tilfellet har de oversett denne: You must not use Facebook features or functionality, such as the Like button, as a voting mechanism for a promotion. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Free Luigi
|
![]()
I say no more....
![]() |
#17 |
Front section flyer
|
![]()
Desverre så blir endel venner spamma ned når ting som dette skjer.
Men fortsetter selskap slik så er det nok ikke lenge før face stenger disse sidene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Ha ha ha ha ha. I rest my case.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Den som ler sist ler best :P
gjett hvem som skal til Singapore på tirsdag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Grattis! Og vi som stemte deg frem forlanger en angry birds trip report
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Russian birds over Moscow | A-380 | Bilder & foto | 5 | 10-05-2015 08:50 |
Finnair Angry Birds Flight til Singapore | vstenhjem | TripReports | 21 | 11-10-2011 00:38 |
Finnair, test flight på OSL i dag? | TCAS | Flyforum | 14 | 08-04-2009 20:40 |
Angry flight attendant charged with setting fire on plane | CK | Flyforum | 1 | 16-05-2008 12:59 |
How to move birds from airport | Jan | Flyforum | 1 | 14-10-2005 12:56 |