![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,282
|
![]()
Helgen er en perfekt anledning til å bare komme seg litt bort. Undertegnede og hans lillebror Njål fant derfor ut at en liten getaway til London hadde vært kjekt. Dette var en reise kun for reisens skyld.
Etter litt søking på KVS Tool fant jeg ut at man kunne lage ganske mange morsomme routinger med LH Group, det kostet også mindre enn SK direkte i C-class. Valgt routing ble derfor som følger: Lørdag 13. aug: OSL-FRA LH865 kl. 06:15 FRA-VIE OS122 kl. 10:40 VIE-LHR OS461 kl. 13:05 Returen søndag 14. aug: LHR-VIE OS452 kl. 08:50 VIE-FRA OS125 kl. 17:40 FRA-OSL SK4758 kl. 20:10 Dette skulle gi ca rett i underkant av 10.000 EB poeng for en helgs reise. Meget grei opptjening pr. krone. Så over til bildene: Morgenflighten til Frankfurt gikk ukristelig tidlig, faktisk så tidlig at Fast Track ikke hadde åpnet. Jeg ble ledd av i Business innsjekk på grunn av min reiserute til London. Ble faktisk innsjekket 5 av 6 legs. Køen i kontrollen på OSL var ganske omfattende denne morgenen, så jeg rakk knapt litt mat i loungen før boarding. Derfor ingen bilder fra loungen på OSL. LH 865 - A319 - 2F Belegg ca: 75% Y, 40 % C Avgang etter rutetabell. Vel installert i setet var det på tide med knyttenevetest: ![]() Etter avgang var det på tide med en skikkelig frokost. Varme rundstykker, god ost, og grei kjøttpålegg + mye kaffe var en god start på dagen. ![]() Undertegnede var ennå meget trøtt, så var ikke særlig i humør til å ta bilder i den overfylt loungen i FRA. Det som derimot var hyggeligere var at her møtte jeg min lillebror som kom med flyet fra SVG. Vi installerte oss godt på OS122. OS 122 - A320(tror jeg) - 2D & 2F Belegg ca: 90% Y, 25 % C Avgang etter rutetabell. Jeg forklarte kjapt min lillebror om knyttenevetesten. Denne ble utført med stor entusiasme: ![]() Samtlige turer med LH og OS var med de nye setene. Her er bilde av seterad 2A-C. Overraskende gode seter å sitte i. Håper SK også kan få slike seter snart. ![]() Til tidlig lunch fikk vi servert pølser, potetmos, rundstykker, salat, og eplekake. Pølsegryta var overraskende god, det var også salaten. Kaken spise jeg kun 1 liten bit av. Siden klokken nå var over 17.00 etter eller annet sted i verden var det klart for Champagne. Austrian (i likehet med LH) har dessverre sluttet med Champagne på intraeuropeisk C, så vi ble henvist til Schlumberger musserende vin. Smakte godt den også, men det var litt skuffende at Champagnens tid er over. ![]() Kaffe, te, og musserende vin. Legg merke til de flotte koppene OS serverer kaffe og te i. ![]() På grunn av en LAAANG innflygning til VIE hadde vi ikke mye tid til overs for loungebesøk nå heller. Vi skulle jo gjennom passkontrollen, så det var bare å gå mot gate. Forøvrig så er en del av gatene på VIE helt håpløse. Det er sikkerhetskontroll forran hver gate. Så største delen av flyplassområdet er ikke "rød-sone". Tungvint spør du meg. OS 461 - B738 - 2D & 2F Belegg ca: 100% Y, 100 % C Avgang 30 minutter etter rutetabell. Vel ombord var det stappfullt fly. 4 seter C, og resten Y. Etter vi hadde kommet oss i luften fikk vi servert frikadeller, med friske grønnsaker, potetmos og salat. Til dessert fikk vi servert en meget god sitronfromasj ![]() ![]() Begivenhetsløs tur, med mer kaffe, te og musserende vin etter maten. Landet ca 15 min etter rutetid i London. Ettermiddagen i London ble brukt til å spise, se en film på kino, og drikke litt. Vi var tilbake på hotellet Holiday Inn Ariel ved midnatt. Flyet vårt gikk jo tidlig neste dag. Last edited by fluxie; 28-08-2011 at 15:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,282
|
![]()
Jeg hadde gledet med til å reise fra LHR denne morgenen. Dette fordi at vi skulle besøke BMIs "The Great British Lounge". Dette ligger litt bortgjemt i T1, men skiltingen var grei. Loungen hadde flott utsikt til rullebanen 09R-27L. Ikke like bra som UAs F-class lounge i NRT, men dette holder i massevis for meg.
Her ser vi loungen fra sittegruppene, og innover mot bar og buffét: ![]() Bar: ![]() Frokostbuffét + 1 stk bror: ![]() Porridge hører selvfølgelige med til en hver frukost. ![]() Kaker, vaffler, og annet snacks: ![]() Fra buffét mot sittegruppene: ![]() Sitteplassene mot rullebanen: ![]() Rakk ikke en dusj på hotellet, så da ble det til å ta en dusj i loungen. Masse ledig kapasitet klokken 07:30 på morgenen. ![]() ![]() Det er også eget møte-/arbeidsområde: ![]() ![]() Noe for dere spottere(Utsikt fra stolen min): ![]() ![]() Kjerra som skulle ta oss tilbake til VIE: ![]() Ca 08:30 var det boarding til VIE: OS 452 - A321 - 2D & 2F Belegg ca: 90% Y, 90 % C Avgang etter rutetabell. Vel oppe i luften fikk vi serveret en av de bedre flyfrokostene jeg har smakt. God eggerøre, toast, pålegg, frukt, og kaffe. Jeg var egentlig ganske mett etter frokost i loungen, men klarte likevel å klemme ned dette. ![]() Orangen-saft hører selvfølgelig med: ![]() Vel fremme i Wien var det 5 timer til neste fly gikk. Dette var litt for lenge, vi ønsket heller å vente lenger på FRA, og slippe å stress på FRA. Jeg hadde ganske short connection i Frankfurt. Njål(lillebror) gikk til resepsjonen i Loungen på VIE, og de fikset lett LH1239 i stedenfor OS125. Denne avgangen gikk ca 2 timer og 20 min før opprinnelig avgang. Sittegruppe: ![]() Drikkeutvalget + Njål: ![]() Ubåtlook: ![]() ] |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,282
|
![]()
Panorama Terrace avdelingen av loungen:
![]() ![]() God utsikt til apron og rullebane her også: [img]http://naflheim.com/Export/49.jpg[/img Maten måtte jo selvfølgelig prøves her også. Fin formiddagsmat: ![]() Naturlig nok mange røde haler i VIE: ![]() Jeg hadde dessverre gått tom for batteri når vi kom ombord flyet til FRA. Derfor ingen bilder her, vi fikk servert en grei middag. Var egentlig en ganske rar meny, men bla tomatgelé. Njål likte ikke dette så godt, jeg synes det var greit nok. Var egentlig ikke så sulten. Vel fremme i FRA ble det lading av kamera i loungen. Etter ca 2 timer i loungen, og en tur innom LHs Worldshop så gikk vi hver til vårt. Njål skulle til SVG, mens jeg skulle til OSL. Boarding for SK4758 gikk raskt, og greit fra B10. SK 4758 - B736 - 1F Belegg ca: 100% Y, 80% Y+, 50 % C Avgang etter rutetabell. I Economy Extra var det tydelig kun SAS-ansatte + familie som var på vei hjem fra ferie. I C var det meg og en som satt på 1A. Meget hyggelig betjening gjorde denne flighten til en av de bedre. Godt installert på 1F: ![]() Knyttenevetest bestått: ![]() Etter avgang var det tid for Champagne!! ![]() Etter ca 30 minutter fikk vi servert en god laks med pasta. I tillegg fikk jeg 2 meget velsmakende oster. Det var en paprikaost, og en smakfull gauda. Alt ble skylt ned med mer sprudlevann. Flaske 2&3 gikk sammen med middagen. ![]() Etter middagen var jeg startet å bli litt småfull. Hva passer da bedre enn flaske 4 og litt likør? Baileys gikk ned ganske raskt, mens sprudlevannet fikk en tristere skjebne da jeg sølte ut hele flasken og knuste champagneglasset. Crewet var raskt på plass og ryddet opp rotet jeg hadde stelt i stand. Etter den meget sympatiske purseren hadde ryddet, så kom han tørt med kommentaren: "Antar du ønsker nok en flaske?". Selvfølgelig svarte jeg, og flaske 5 var ett faktum. ![]() Vi landet i Oslo på rutetid, og jeg kom meg raskt ut av flyet, og i tax-free butikken. Jeg rasket like godt med meg 4 flasker med Champagne og litt snus, og satte turen mot Asker på Flytoget. Mandagen var en tung dag å gå på jobb. Så en liten oppsummering med terningen 1-6: LH: Drikkevarer: 4 Mat: 4 Service: 3 Sete+Beinplass: 5 Renhet i kabin: 6 Totalt: 22 OS: Drikkevarer: 4 Mat: 6 Service: 5 Sete+Beinplass: 5 Renhet i kabin: 6 Totalt: 26 SK: Drikkevarer 6 Mat: 5 Service 6 Sete+Beinplass 4 Renhet i kabin: 4 Totalt: 25 Vinner av den uoffisielle konkurransen er derfor Austrian. De leverer knallbra i Business. SAS kommer på 2. plass med knappest mulig margin, mens jeg synes LH har tapt seg. Jeg synes det er leit at LH og OS ikke serverer Champagne i business. Det er en "gimmick" som jeg liker. Dersom SAS oppgraderer sin kabin, og rengjør denne bedre, så er de absolutt i tetsskiktet. SAS leverer best på service hos kabinpersonalet, noe jeg også lot de få høre inflight. Har du spørsmål og/eller kommentarer så er det bare å skyte! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Superflyer
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
|
![]()
Hva kosta denne herligheten da ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Flott rapport! Artig med litt sprø innfall en gang i blant.
![]() Forresten var OS122 OE-LBS, så ja, en A320 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,690
|
![]()
Artig rapport. Ser ut som BD-loungen har like bra utsikt som BA-loungen på T5. Kjekt å vite hvis man surrer seg borti øst-enden av LHR en gang
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2007
Location: Oslo
Posts: 2,540
|
![]()
Flott rapport, maten hos Austrian ser bra ut
![]()
__________________
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Tusen takk ! elsker sprø innfall....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,811
|
![]()
Super rapport!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Bra rapport. Interessant at SAS (som "alle" sier er så dårlig) kommer bedre ut enn Lufthansa (som "alle" sier er så bra).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Fin måte å slå ihjel en helg på
![]() Flott rapport ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,625
|
![]()
Austrian trenger flere passasjerer som dere
![]() Ikke helt uten grunn at OS fikk prisen for "Best Business Class Catering" hos Skytrax i år. Nå har jeg etterhvert smakt det meste av det som tilbys innen Europa på OS og selv om ikke alt faller i smak har de iallefall bra variasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
|
![]()
hei!
Gir dette deg 10000 EB grunnpoeng ? Brukte du LH siden til å booke ?? Kunne selv tenkt meg en tur nå, bare for å flydd, lounget og surret rundt litt... Jeg fikk ikke opp så mage alternativer å velge i via LH siden.. Ps: kom det på over eller under 10.000- ?
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort! Last edited by VirreVapp; 29-08-2011 at 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,282
|
![]()
Ja, jeg brukte LH Multi segment booking for å få dette til. Jeg har ikke gjort finregningen før nå, men det ser ut til at turen gir: 8800 Grunnpoeng hos Eurobonus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,916
|
![]()
Kul rapport. Likte oppsummeringen din til slutt der. Sammenligning av business class hos de ulike selskapene er ikke så ofte vi ser slik.
Ble litt impregnert av den BMI loungen jeg. Har aldri vært der.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,058
|
![]()
Men hva kostet det? 5500 nok?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,282
|
![]()
Rett i overkant av 6000. Har ikke den nøyaktige summen, men det var 6200 tror jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
|
![]()
Det var billig!!!!
Løp og kjøp!!
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Takk for artig rapport! Fine matbilder.
Kan ellers nevnes at Austrian bak den lyseblå gardina på OSL-VIE serverte en stor muffins til frokost. Skuffende! På VIE-SOF serverte de et utmerket snackbrett med rugbrød, kaldt skinke, spekepølse, ostebiter og grønnsaker. Meget bra! På SOF-VIE fikk vil en grei sandwich og et stykke svært enkel eplekake, men meget bra for en flytid på 1 time og ca 20 min. Derimot på VIE-OSL var det noe skuffende igjen, med en liten oppvarmet ost- og skinke-panini som var tørr i kantene. Og ettersom man også har Fokker-100 med et utrolig traurig interiør på OSL-strekningen, så får man følelsen av å fly et helt annet selskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Med fantastiske Austrian fra OSL til VIE (video) | EspenRR | Bilder & foto | 0 | 31-08-2018 18:38 |
Noen få fra ATL & LHR | LN-MOW | Bilder & foto | 5 | 04-12-2014 06:44 |
Til Thailand og Hong Kong med QR - TG & EK i Biz & First (Jan/Feb 2012) | HS-TLD | TripReports | 79 | 11-07-2012 11:03 |
Video fra en tur VIE-INN-VIE i Oktober | CFM | Flyforum | 5 | 08-11-2009 20:28 |
Ethiad-oppgradering til biz fra LHR/MAN | Discus | Reiseforum | 1 | 11-02-2009 11:26 |