![]() |
|
![]() |
#1 |
Guest
Posts: n/a
|
![]()
Hva med en slik liten modell å kunne leke seg med ?
A380 model Flere bilder og en liten video på lenken over! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Finnes det regler for hvor store private modellfly det er lov å fly? Et slikt fly kan jo gjøre stor skade på folk og eiendom hvis man går inn for det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]()
næsen på den model er faktisk pænere end virkeligheden. Måske de skulle sælge det design til Airbus?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]() Quote:
Det virker litt lavt, men i og med at de bygges i lette materialer, kan jo 5 kg modellfly fort bli stort da. Mulig det er andre regler nå, men vi har vel kanskje "modellfolk" i rekkene som kan steppe inn her?? ![]() BTW: bra liten videosnutt med lyd i den linken der....
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
<sikle>Ikke dum den der nei! Den kan jo til og med felle inn hjulene!
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Nesa er mye penere enn på orginalen! Lekkert! La oss håpe at vi kan få en slik en til jul.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
Denne karen er kjent for å lage sine modeller 100% lik orginalen... Hvis nesa på modellflyet ser sånn ut, så er nok sjansen meget stor for at orginalen ser sånn ut også... Han har såvdt jeg vet ingen avvik på sine andre fantastsike skalamodeller, så det hadde vært rat om han skulle ha gjort en dårligere jobb på dette prosjektet..
Det er nok bare vinkelen og fargene som spiller dere et lite puss... Hva vekt og størrelse på modellfly angår, så er nok 5 kg. i minste laget... Mitt minste (og eneste operative) modellfly veier 6,5 kg med full tank... Har en F-117 liggende uferdig, som med tid og stunder nok vil veie ca. 12 kg... De typiske jet-modellene man ser, av type jagerfly med jetmotor, veier som oftest 8-15 kg med full tank, mens andre skalafly, som store DC-3'er, 1/3 skala akrofly, o.l. fort kan veie opp i mot 20 kg... Er usikker på hva grensa for modellfly er her, men de fleste stedene i Europa mener jeg den er på 50 kg... I USA er den på halvparten, noe som jet-pilotene der borte klager fælt over da de kan glemme å lage slike airliners som den karen øverst i denne tråden...... De er i utgangspunktet begrenset til litt store jagerfly sånn sett... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,638
|
![]()
Grensen for når du må få untak går vel ved 20 kg. I henhold til et EU-direktiv er det også krav til ansvarsforsikring som dekker inntil 7,5 millioner kr. for modeller over 20 kg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Inflight Channels i din egen stue | LN-MOW | Flyforum | 6 | 16-12-2007 23:01 |
Bli din egen toller | TG923 | Flyforum | 2 | 08-08-2006 07:55 |
Lag din egen A350 | LN-MOW | Flyforum | 0 | 07-06-2006 01:50 |