![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Som jevnlig bruker av første fly OSL-KRS, min kjære SK205, blir man jevnlig "tvunget" over til første DY-maskin 40 minutter senere da SAS ikke flyr denne 1/3 av året pga diverse ferier. På jobben er det slik at setevalg og 2 kolli er med i prisen (hva jeg skal med de siste på dagsturer og en-natts reiser er jeg fortsatt ikke sikker på....) og plukker meg da ut et sete. Av en eller annen grunn kan jeg da aldri velge sete på de 7 første radene og lurer derfor på om DY blokkerer disse for flex-billetter? Siden utreisen normalt er spikret reiser jeg normalt på billige ufleksible billetter.
Men trodde man kunne velge seter i hele flyet når man betalte for det? Det kunne jeg i hvertfall da jeg fløy DY til Berlin i våres. Ikke noe problem å få sete på rad 2 med billigbillett da. Så spørsmålet er da om de 7 første radene på innenriks er reservert flex-billetter? Hvilket i seg selv er fair nok, selv om poenget for å betale for å reservere plass da egentlig faller litt bort |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Det må være noe KRS speseiellt - har alltid kunne velge fra rad 1 på mine SVG turer uansett billett type
--- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.856761,10.788960
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Ved booking eller innsjekk?
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
De første fem radene har pleid å være blokkert full flex på OSL-CPH og vv. ved booking ihvertfalll--men åpen for alle ved check-in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
De første radene er blokkert for full-flex og assistanse-pax frem til innsjekk åpner, men du sier at setevalg og 2 kolli er inkludert og det høres ut som full flex. Hvilke bookingklasse er det på billettene du kjøper?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Høres vel mer ut som en corporate-avtale gjennom reisebyrå. Har selv også reist på "lavprisbilletter" med DY med dette inkludert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
På HAU-OSL er også de første 5 eller 7 blokkert om en ikke har flex billett. Det er vel helt normalt for de fleste selskaper tenker jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har alltid billigbilletter vi og har da sittet på både 3 og 4.seterad mellom OSLO og BGO x antall ganger. Aldri sett noen blokkerte seter ved setevalg jeg hvertfall. Bortsett fra de selvsagte ved nødutganger og sånt da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Ulempen er at om man kjøper FullFlex-billett mindre enn 25 timer før avreise kan man ikke velge sete, og blir ofte plassert på rad 30-og-deromrking med mindre man er innom retro-løsningen (automatene).
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Tenkte feil ![]() Detta med disse reserveringene høres tungvint ut forresten. :S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg gjorde en erfaring da jeg ved forrige årsskifte booket 199-kroners billetter + betalte setevalg OSL-TRD t/r til en tur i mars i fjor. Nordover var flyet en 737-800, og det var stengt for å velge sete lenger foran enn rad 7. Sørover ble det brukt 737-300, og da var det mulig å velge i rad 1.
(Utdatert info, kanskje?)
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Beste førsterad-seter hos SAS? | Star Flyer | Småprat | 5 | 13-03-2014 09:46 |
Businessclass-seter hos diverse selskaper (oversikt) | Discus | Reiseforum | 0 | 07-12-2011 16:49 |
Nye F-seter hos Swiss? | thedude | Reiseforum | 8 | 03-12-2011 15:19 |
Tildeling av seter hos BA | larsak | Flyforum | 3 | 08-05-2008 15:06 |
Gode seter hos DY | RH | Flyforum | 21 | 27-11-2005 21:38 |