Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-08-2011, 12:15   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Norwegian Blokkering av seter hos Norwegian innenland?

Som jevnlig bruker av første fly OSL-KRS, min kjære SK205, blir man jevnlig "tvunget" over til første DY-maskin 40 minutter senere da SAS ikke flyr denne 1/3 av året pga diverse ferier. På jobben er det slik at setevalg og 2 kolli er med i prisen (hva jeg skal med de siste på dagsturer og en-natts reiser er jeg fortsatt ikke sikker på....) og plukker meg da ut et sete. Av en eller annen grunn kan jeg da aldri velge sete på de 7 første radene og lurer derfor på om DY blokkerer disse for flex-billetter? Siden utreisen normalt er spikret reiser jeg normalt på billige ufleksible billetter.

Men trodde man kunne velge seter i hele flyet når man betalte for det? Det kunne jeg i hvertfall da jeg fløy DY til Berlin i våres. Ikke noe problem å få sete på rad 2 med billigbillett da.

Så spørsmålet er da om de 7 første radene på innenriks er reservert flex-billetter? Hvilket i seg selv er fair nok, selv om poenget for å betale for å reservere plass da egentlig faller litt bort
Old 20-08-2011, 12:56   #2
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Det må være noe KRS speseiellt - har alltid kunne velge fra rad 1 på mine SVG turer uansett billett type

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.856761,10.788960
Old 20-08-2011, 18:39   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: Blokkering av seter hos Norwegian innenland?

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Det må være noe KRS speseiellt - har alltid kunne velge fra rad 1 på mine SVG turer uansett billett type
Ved booking eller innsjekk?

Old 20-08-2011, 20:40   #4
JoeW
ScanFlyer Rusty

De første fem radene har pleid å være blokkert full flex på OSL-CPH og vv. ved booking ihvertfalll--men åpen for alle ved check-in.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2011, 22:05   #5
vbe86
ScanFlyer Silver

De første radene er blokkert for full-flex og assistanse-pax frem til innsjekk åpner, men du sier at setevalg og 2 kolli er inkludert og det høres ut som full flex. Hvilke bookingklasse er det på billettene du kjøper?
vbe86 is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2011, 22:22   #6
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by vbe86 View Post
De første radene er blokkert for full-flex og assistanse-pax frem til innsjekk åpner, men du sier at setevalg og 2 kolli er inkludert og det høres ut som full flex. Hvilke bookingklasse er det på billettene du kjøper?
Høres vel mer ut som en corporate-avtale gjennom reisebyrå. Har selv også reist på "lavprisbilletter" med DY med dette inkludert.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2011, 07:49   #7
Basse-HAU
ScanFlyer Gold

HAU-OSL er også de første 5 eller 7 blokkert om en ikke har flex billett. Det er vel helt normalt for de fleste selskaper tenker jeg.
Basse-HAU is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2011, 10:21   #8
*AC*
ScanFlyer Blue

Har alltid billigbilletter vi og har da sittet på både 3 og 4.seterad mellom OSLO og BGO x antall ganger. Aldri sett noen blokkerte seter ved setevalg jeg hvertfall. Bortsett fra de selvsagte ved nødutganger og sånt da.
*AC* is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2011, 11:26   #9
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
De første fem radene har pleid å være blokkert full flex på OSL-CPH og vv. ved booking ihvertfalll--men åpen for alle ved check-in.
Ved booking. Siden jeg lever i 2011 så går jeg ikke via en automat, men drar rett til gaten. Men kanskje jeg får å gå via Arne-automat neste gang selv om jeg synes det er tidkrevende og håpløst gammeldags

Quote:
Originally Posted by vbe86 View Post
Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Høres vel mer ut som en corporate-avtale gjennom reisebyrå. Har selv også reist på "lavprisbilletter" med DY med dette inkludert.
Som JoeW er inne på så er det her snakk om corporate avtaler. Billettene har stort sett vært booket i V og H, dvs under 500kr for OSL-KRS
Old 21-08-2011, 13:30   #10
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by *AC* View Post
Har alltid billigbilletter vi og har da sittet på både 3 og 4.seterad mellom OSLO og BGO x antall ganger. Aldri sett noen blokkerte seter ved setevalg jeg hvertfall. Bortsett fra de selvsagte ved nødutganger og sånt da.
Nødutganger er ikke blokkert ved innsjekk, ei heller de første radene. Det er ved booking de første radene er blokkert slik at kun FullFlex-pax kan velge disse. (Litt av det samme har SAS)

Ulempen er at om man kjøper FullFlex-billett mindre enn 25 timer før avreise kan man ikke velge sete, og blir ofte plassert på rad 30-og-deromrking med mindre man er innom retro-løsningen (automatene).

Old 21-08-2011, 16:14   #11
*AC*
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Nødutganger er ikke blokkert ved innsjekk, ei heller de første radene. Det er ved booking de første radene er blokkert slik at kun FullFlex-pax kan velge disse. (Litt av det samme har SAS)

Ulempen er at om man kjøper FullFlex-billett mindre enn 25 timer før avreise kan man ikke velge sete, og blir ofte plassert på rad 30-og-deromrking med mindre man er innom retro-løsningen (automatene).
Ah, nei, du har rett, jeg tenkte sånn at de er ikke mulig for oss å velge pga det er plasser til syke/funksj.hemmede osv, men det er noe annet enn blokkert ja, det har du jo lissom rett i.
Tenkte feil

Detta med disse reserveringene høres tungvint ut forresten. :S
*AC* is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2011, 17:59   #12
GF1
ScanFlyer Gold

GF1's Avatar

Norwegian Re: Blokkering av seter hos Norwegian innenland?

Jeg gjorde en erfaring da jeg ved forrige årsskifte booket 199-kroners billetter + betalte setevalg OSL-TRD t/r til en tur i mars i fjor. Nordover var flyet en 737-800, og det var stengt for å velge sete lenger foran enn rad 7. Sørover ble det brukt 737-300, og da var det mulig å velge i rad 1.

(Utdatert info, kanskje?)
Reply

Posting Rules