![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Som nevnt et annet sted her så slår UA og CO sammen sine programmer til Milage Plus. Har man konto hos begge (med samme navn/adresse) kan man linke dem og overføre mil gratis begge veier. Dette kan være praktisk for å oppnå f.eks. et uttak.
Men en annen praktisk liten detalj er at UA har utløpstid på sine mil (med mindre man har aktivitet på kontoen), og en overføring betyr en bevegelse som betyr fornyet utløpsdato. (Som i mitt tilfelle var kjekt pga. en døende UA-konto). Usikker på om man får ny utløpsdato når de merger konti mot slutten av året, men så lenge man kan overføre frem og tilbake om øyeblikkelig effekt er det bare å gjøre det.
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 21-08-2011 at 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Begynner å brenne av nå...Eldste fra 1994-96....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dette er fullstendig feil. Det nye programmet blir mileage plus og miles vil utløpe lik Uniteds policy som betyr at så lenge at du har aktivitet hver 18. mnd, utløper ingen av poengene du har på konto
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Aner ikke om jeg har sovet i klassen igjen, og det har tidligere blitt postet uten at jeg har sett det
![]() http://onepassmergerupdates.com/en/o...rogramOverview |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det nye programmet har vel blitt tatt i mot med blandede følelser...
Som CO Gold har jeg i dag 100% bonus, mens i det nye UA får jeg bare 50%. Dette i sammenheng med at de nå får 4 status levels. Nå greier jeg desverre ikke gold i 2012 så jeg blir silver. Fordelene med silver er blitt dårligere i nye UA. Nå får man bare 1 bag, man får tilgang til preferred economy seating på innsjekk og ikke ved bestilling som man får i dagens Onepass. Jeg skjønner at jeg må bli gold igjen i 2013 for å få noen fordeler i nye UA. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]()
For meg og andre CO *S er det ikke akkurat oppløftende nyheter. Vurderer å sende poeng til Aegean heretter for å få *G fremfor CO *S fom 2012, da jeg bare flyr rett over 25.000 miles/år.
Mister vel da noen fordeler på CO (oppgradering fra eco til biz vha miles + pay først og fremst fordi jeg ikke vil ha særlig med miles i MP) - men beholder vel priority checkin/security/boarding på CO-terminaler i USA, noen som vet? I tillegg får jeg vel loungetilgang bl.a. på OSL i SAS-loungen med *G - som jeg ikke har i dag? Last edited by espsko; 07-10-2011 at 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
UA's program er jo allikevel veldig bra, mye bedre enn de europeiske og asiatiske programmene hvis man flyer hovedsaklig (billig) economy. At man nå som Gull (50000 miles/år) får 50% bonus istedet for 100% er vel egentlig ganske rimelig, hos SAS får man kun 25% bonus som gull(som dog er statusmiles, ikke ekstramiles som hos UA). Denne bonusen får man også når man flyr LH, ANA, CO, US, AC. Som 1K (100000 miles/år) får man fremdeles 100% bonus, og i tillegg 6 upgrades ("SWU") som kan brukes på UA (min W klasse) og LH (min V klasse). Jeg har i år oppgradert til C på LH 380 og 340, på CO 777 og UA 747, og synes dette tilbudet fra UA er ganske fantastisk egentlig. Har også fått 6 regional upgrades som varer til neste høst.
Man får også 100% status miles på alle billetter med UA, de fleste klasser hos LH og generelt høyere opptjening på billige *A eco biletter,- de fleste hos LX, TK, alle hos ANA men fremdeles kun 25% hos de billige SAS bookingklassene. Man får også 96kg (3 x 32kg) baggasje på UA/CO som Gull/1k (inkl *A gull). Man får ikke domestic lounge access i usa, det trekker litt ned. UA's 1k program føles litt uvirkelig, omtrent som US' F awards.. og anbefales virkelig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fikk mail i går som viser helt nye uttakstabeller for bruk av poeng og nye opptjeningstabeller som gjelder fra i morgen 12. Feb ( samme dato Virgin er ute). Selvfølgelig er dette Mileage Plus som trer i kraft 3. Mars. Vi har alle fått stickere som forlenger våre kort t.o.m. 2. Mars.
Dett var dett, i følge en viss person... Har ikke studert noe av dette.. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ebookers slås sammen med Expedia | MCO-WDW | Reiseforum | 0 | 12-02-2016 18:19 |
United og Continental slås sammen | LN-MOW | Flyforum | 219 | 03-08-2012 15:44 |
GA og sjøfly slås sammen | gustavf | General Aviation og sjøfly | 1 | 26-01-2011 19:32 |
GA og sjøfly slås sammen | gustavf | General Aviation og sjøfly | 0 | 18-01-2011 22:05 |
Vueling og Clickair slås sammen | CK | Flyforum | 3 | 18-11-2008 17:43 |