Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-08-2011, 15:33   #1
LN-AND
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2010
Location: Oslo
Posts: 183
Default Braksuksess for Oslo-New York-ruten

Kunne ikke se at denne var tatt opp, men både SAS og Continental bekrefter at bookingtallene er særdeles hyggelige.
http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle4202078.ece
__________________
Andreas
LN-AND is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2011, 13:07   #2
flappflapp
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2010
Location: Oslo
Posts: 394
Default Re: Braksuksess for New York-ruten

Veldig hyggelige nyheter, men vel å merke sier ikke artikkelen noe om inntjening på ruten. Det, har jeg skjønt etter hvert, kan være noe veldig annet enn det man i artikkelen omtaler som "bookingtall".

Quote:
Continental/United har lagt opp til å fortsette med daglige avganger også gjennom vinteren, mens SAS ville kutte noe. Nå må den planen revurderes, og det raskt, på grunn av de gode bookingtallene for SAS.
Gitt at dette ikke bare er spill for galleriet, men et reelt ønske fra bolaget: Hvilke muligheter har SAS for å fremskaffe mer langdistansekapasitet på vinterprogrammet på veldig kort sikt? Redusere tiden maskinene er på tungt vedlikehold, hente tilbake maskiner (er det noen å hente?), eller noe annet?
flappflapp is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2011, 14:38   #3
MD90
ScanFlyer Blue
 
MD90's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 451
Default Re: Braksuksess for New York-ruten

340-maskinen som Hifly leaser fra SK taues i skrivende stund rundt på ARN... Man kan velge å si som Sture Hansen i Hallo i uken: Tilfeldig? Neppe!!
MD90 is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2011, 14:43   #4
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Braksuksess for New York-ruten

For håpe at dagens ledelse i SK vet hva de gjør med tanke på EWR ruta.
De lar nok neppe den gå i underskudd denne gangen.
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2011, 14:45   #5
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
Default Re: Braksuksess for New York-ruten

Quote:
Originally Posted by flappflapp View Post
Veldig hyggelige nyheter, men vel å merke sier ikke artikkelen noe om inntjening på ruten. Det, har jeg skjønt etter hvert, kan være noe veldig annet enn det man i artikkelen omtaler som "bookingtall".



Gitt at dette ikke bare er spill for galleriet, men et reelt ønske fra bolaget: Hvilke muligheter har SAS for å fremskaffe mer langdistansekapasitet på vinterprogrammet på veldig kort sikt? Redusere tiden maskinene er på tungt vedlikehold, hente tilbake maskiner (er det noen å hente?), eller noe annet?
SAS har jo muligheter:

* Speed-up of lease-out return of 1 A340, which would likely require some financial compensation to HiFly
* Wet-lease of equipment
* Dry-lease of equipment (unlikely)
* JV with UA/CO, use of CO metal (longer lead-times needed though)
* ... "Rotation Squeezing"
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvordan går Oslo ruten til BA? kristian Flyforum 24 06-08-2016 20:14
SAS kutter på New York-ruten Star Flyer Flyforum 2 14-07-2011 21:38
Hvordan går ruten Oslo-Fagernes? EB Flyforum 16 15-09-2010 19:47
Thai legger ned New York-ruten TG923 Flyforum 2 08-06-2008 11:35
Transavia meget fornøyd med Oslo-ruten Blubird Flyforum 0 11-01-2005 22:36


All times are GMT +2. The time now is 18:11.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.